عمومی

مکتب «حاج قاسم» سدی نفوذ ناپذیر در برابر تهدید های دشمن است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید محمد رضا طالبی ظهر امروز در جلسه گرامی داشت سالگرد شهادت سردار شهید جبهه مقاومت اسلامی حاج قاسم سلیمانی با اشاری به بیانات مقام معطم رهبری درباره حاج قاسم گفت: حاج قاسم دارای شخصیتی کم نظیر در جهان اسلام بود و مقام معظم رهبری از اولین روزهای شهادت حاج قسم، بر راه اندازی مکتب حاج قاسم در جهان اسلام تاکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم، سدی نفوذ ناپذیر در برابر تهدیدهای دشمن است، افزود: دشمن از مکتب حاج قاسم بیشتر از خود سردار سلیمانی می ترسد و دشمن نمی دانست که با شهادت حاج قاسم در جهان اسلام چه اتفاقی خواهد افتاد.
وی با بیان اینکه دشمن بعد از شهادت سردار سلیمانی، از این کار خود پشیمان شد، افزود: سردار سلیمانی تربیت یافته مکتب عاشورا بود و مکتب حاج قاسم با صیانت از شعائر اسلامی و انقلابی، تهدیدی برای دشمن است.

معاون استاندار گفت: علاوه بر اینکه مکتب حاج قاسم را به درستی باید بشناسم، آن را باید به جوانان و نوجوانان هم به خوبی بشناسانیم.

طالبی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی با اذن مقام معظم رهبری برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) در سوریه حضور پیدا کرد و هیچکس باور نمی کرد که با ورود حاج قاسم به سوریه، او بتواند جهان اسلام را از لوث داعش و انحرافات این گروه نجات دهد و این کار با پیروزی نهایی همراه شود.

وی تصریح کرد: حداقل کاری که می توانیم در سالگرد شهاد ت سردار سلیمانی انجام دهیم، این است که برنامه های منسجم و کیفی را با محتوای قوی در این خصوص برگزار کنیم.

به گفته وی فرمانداران و بخشداران باید جلسه ای برای ایجاد هماهنگی برنامه ها در این زمینه برگزار و دستگاه های اجرایی هم باید برنامه های خود را در این خصوص به شهرستان ها اعلام کنند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های محوری توسط سپاه، ارتش، دانشگاه ها و آموزش و پرورش در سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: بر گزاری برنامه محوری توسط بنیاد شهید در گلزار شهدای بیرجند، تجلیل از رزمندگان مدافع حرم، انتشار پیام ها و بیانات رهبری درباره شهید سلیمانی و مکتب حاج قاسم در رسانه ها و فضای مجازی و اجرای زنگ مقاومت در مدارس از جمله برنامه های مورد نظر در این خصوص است.

طالبی تصریح کرد: تبلیغات محیطی توسط همه دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در معابر شهری، ترمینال ها و فرودگاه ها به این مناسبت باید انجام شود.

وی از تخفیف موزه ها، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی شهید القدس در نگارخانه سرو بیرجند، برگزاری برنامه ها تبیینی توسط ورزش و جوانان و برنامه های در مساجد و پخش برنامه های ویژه توسط صدا و سیمای خاوران به عنوان دیگر برنامه ها به این مناسبت یاد کرد.

طالبی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید عملکرد خود را در این زمینه به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارسال کنند تا در جلسه ای چگونگی اجرای این برنامه ها بررسی شود.