بین الملل

مکرون پارلمان فرانسه را منحل کرد

اتحادیه اروپا | امانوئل مکرون | فرانسه

به گزارش اینترنشنال نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، مکرون پس از آن پارلمان کشورش را منحل کرد که آرای راستگرایان افراطی در انتخابات پارلمانی اروپا افزایش قابل توجهی یافت.

وی اظهار کرد که نتایج انتخابات پارلمانی اروپا «برای کسانی که از اروپا دفاع می‌کنند، خوب نیست» و این نتایج فاجعه‌ای برای دولت وی است که نمی‌تواند وانمود کند، آن را نادیده می‌گیرد.

به گزارش ایرنا؛ دور نخست انتخابات پارلمان فرانسه ۳۰ ژوئن (دهم تیر) و دور دوم هفتم ژوئیه (۱۷ تیر) برگزار می‌شود. این انتخابات کمتر از ۲ ماه پیش از بازی‌های المپیک پاریس برگزار خواهد شد.

مکرون سه روز مانده به برگزاری انتخابات پارلمان اروپا نسبت به پیروزی راست افراطی هشدار داده و گفته بود که این قاره ممکن است در بن‌بست قرار گیرد.

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی است که حزب راست افراطی «اجتماع ملی» به ریاست «جوردن باردلا» در رقابت با احزاب فرانسوی حدود ۳۲ درصد از آرای انتخابات پارلمان اروپا را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که حزب رنسانس وابسته به مکرون ۱۵ درصد و سوسیالیست‌ها نیز ۱۴ درصد آرا را کسب کرده‌اند.

باردلا ۲۸ ساله یکشنبه شب در جمع هوادارانش حزبش خواستار برگزار انتخابات جدید پارلمانی شد.

وی اظهار کرد: امشب امانوئل مکرون یک رئیس جمهوری ضعیف است. شکاف بی‌سابقه میان اکثریت وابسته به ریاست جمهوری و اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون بیانگر عدم پذیرش و طرد شدن رئیس جمهور و دولتش است.

310310

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.