میلگرد استیل در تولید اتصالات

میلگرد استیل و مفتول استیل از مهم‌ترین متریال‌های قطعه سازی و ساخت و ساز هستند. از ساخت انواع قطعات صنعتی و سازه‌های ماشین‌آلات گرفته تا ساخت سازه‌های عمرانی، میلگرد از اصلی‌ترین مواد اولیه است که استفاده از آن در صنایع ضروری است. میلگرد و مفتول استیل می‌توانند بسته به استفاده آن‌ها نقش‌های مهم و متفاوتی را ایفا کنند. به همین دلیل خرید میلگرد استیل باکیفیت و با قیمت میلگرد استیل مناسب که بتواند نیازهای هر صنعت را به خوبی رفع کند، یک ضرورت برای صنایع امروزی است.

انواع میلگرد استیل | ساختمان | شفت استیل 316

قبل از اقدام به خرید لازم است اول به نوع نیاز و کاربری مدنظر خود و دوم آشنایی با ویژگی‌های فنی این دو محصول بپردازید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر قصد خرید میلگرد و مفتول استیل را دارید و یا علاقه‌مند به آشنایی با این محصول هستید حتما تا پایان این متن همراه ما باشید.

قیمت میلگرد استیل

میلگرد استیل چیست؟

وجود عنصر کروم در ساختار میلگرد استیل باعث مقاومت بسیار خوب در برابر خوردگی داده است. مکانیز این مقاومت در برابر خوردگی بدین شکل است که وجود کروم باعث ایجاد یک لایه محافظ می‌شود و باعث جلوگیری از نفود مواد خورنده به سطح فلز می‌شود. برای دستیابی به ویژگی‌های خاص و استفاده در کاربردهای مورد نظر، آلیاژهای تیتانیوم، مولیبدن، مس یا نیتروژن نیز در استیل به کار گرفته می‌شوند. تغییر در درصد اجزای سازنده و ترکیبات انواع میلگرد ضدزنگ می‌تواند باعث تغییر در خواص مکانیکی میلگرد و همچنین تغییر قیمت میلگرد استیل شود.

کاربرد بسیار زیاد میلگردهای استیل به این دلیل است که می‌توان از آنها در ساخت انواع قطعات صنعتی بر پایه ماشین‌کاری و فرم‌دهی استفاده کرد. میلگرد فولادی ضد زنگ اغلب به صورت شاخه‌ای و گاهی در طولهای کمتر به سفارش مشتری برش و عرضه می‌شوند.

شما می‌توانید آخرین و به روزترین لیست قیمت میلگرد استیل را از سایت استیل رخ دریافت کنید.

مشخصات میلگرد استیل

قبل از خرید و رسیدن به قیمت خرید میلگرد استیل، باید با مشخصات فنی و فیزیکی و معیارهای طبقه بندی و دسته بندی انواع میلگرد استیل، آشنا شوید. در ادامه می‌توانید مشخصات فنی را ملاحظه و بررسی کنید و مطابق با کاربری مورد نظر خود گزینه مناسب را انتخاب نمایید.

نوع عرضه شاخه 6 متری و در مواردی طول سفارش شده
آلیاژ 304، 309، 310، 316، 321 و 420
سایز 3 تا 350 میلی‌متر

عناصر تشکیل دهنده میلگرد استیل

علاوه بر اینکه تغییر عناصر تشکیل دهنده خواص مکانیکی متفاوتی از ملیگرد ارائه می‌دهد، بدیهی است که با توجه به قیمت جهانی عناصر فلزی این تغییرات باعث تفاوت در قیمت میلگرد استیل بر اساس آلیاژ هم بشود. بنابراین لازم است در هنگام خرید شفت استیل و انتخاب بهترین انواع میلگرد به ترکیبات سازنده آن هم توجه داشته باشید.

نوع استیل گرید AISI کروم نیکل مولیبدون نیتروژن کرین
آستنیتی 304 18 8 0.08
316 17 12 2.5 0.08
316L 17 12 2.5 0.13 0.03
فریتی 2304 23 4 0.3 0.1 0.03
2205 22 5 3 0.14 0.03

عملکرد عناصر تشکیل دهنده میلگرد استیل

عنصر اصلی در آلیاژهای فولاد ضد زنگ کروم است که یک لایه اکسید روی سطح این فلز تشکیل می‌دهد تا فولاد را در برابر خوردگی محافظت کند. اکسیدکروم به صورت لایه‌ای نازک، غیرفعال، چسبنده و نامرئی روی میلگرد را می‌پوشاند. هر زمان که میلگرد در معرض مواد شیمیایی قرار می‌گیرد، این لایه با آزاد کردن مقدار کمی اکسیژن از میلگرد محافظت می‌کند.

افزایش محتوای کروم میزان تشکیل لایه اکسیدی را در شرایط بحرانی افزایش می‌دهد و به همین دلیل است که آلیاژهایی که در محیط‌های خورنده قرار می‌گیرند میزان کروم بیشتری دارند. نیکل خواصی مانند شکل پذیری و فرم پذیری فولاد ضد زنگ را بهبود می‌بخشد. این عامل در ساخت میلگرد‌ها بسیار مهم است. چرا که همانطور که قطعاً مشاهده کرده‌اید، میلگرد‌ها را برای استفاده در ساخت قطعات مختلف، تغیر شکل می‌دهند و خم می‌کنند و به همین دلیل نیاز است که میلگرد قابلیت شکل پذیری خوبی داشته باشد.

عناصر دیگری مانند مولیبدن، نیتروژن نیز مقاومت در برابر خوردگی را همراه با کروم بهبود می‌بخشند. وجود نیکل و مولیبدن بیشتر مانند آلیاژ 316، می‌تواند باعث افزایش قیمت میلگرد ضد زنگ هم بشود. چرا که این عناصر از گران‌ترین عناصر آلیاژی هستند که در ساخت فولادهای ضد زنگ به کار می‌روند.

ویژگی‌های میلگرد استیل

در زمان خرید میلگرد استیل یا خرید شفت استیل مهم است که به خواص این محصول که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توجه کنید:

قیمت میلگرد استیل بر اساس ویژگی‌های بالا مشخص می‌شود. انواع میلگرد استیل و کاربردهای آن

انواع میلگرد استیل

قبل از خرید شفت استیل با توجه به فرایند تولید و ویژگی‌هایی که از قطعه‌ حاصل انتظار دارید، باید انواع آن را بشناسید. از نظر ساختار متالورژیکی می‌توان میلگردهای استیل را به 4 نوع زیر تقسیم کرد:

  1. میلگرد زنگ نزن مارتنزیتی
  2. میلگرد زنگ نزن فریتی
  3. میلگرد زنگ نزن آستنیتی
  4. میلگرد زنگ نزن داپلکس یا آستنیتی – فریتی

در بین 4 نوع بالا، تنها میلگردهای فولادی زنگ نزن آستنیتی و داپلکس به عنوان آرماتورها تقویتی در سازه‌های بتنی استفاده می‌شوند. از طرف دیگر میلگردهای مارتنزیتی مثل آلیاژ استیل 420 قابلیت عملیات حرارتی و سخت شدن را دارند. ما در ادامه به تشریح آن‌ها می‌پردازیم:

  1. میلگرد زنگ نزن فریتی

این میلگردها از فولادهای زنگ نزن فریتی ساخته می‌شوند. ویژگی فولادهای فریتی قابلیت شکل پذیری عالی آن‌هاست. این فولادها استحکام کمتری به نسبت باقی انواع میلگرد استیل دارند اما مزیتی که شکل پذیری آن‌ها دارد باعث کاربرد زیاد این میلگردها شده است. فولاد زنگ نزن فریتی مانند باقی آلیاژها مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد و همچنین می‌تواند در دماهای بالا پایداری خود را حفظ کند. به عنوان نمونه رایج این گروه از آلیاژها می‌توان به استیل گرید 430 اشاره کرد.

  1. میلگردهای استیل مارتنزیتی

مارتنزیت سخت‌ترین فاز تشکیل دهنده فولادهاست به همین دلیل میلگردهای استیل مارتنزیتی دارای استحکامی مثال زدنی است. اما عیب اصلی آنها قابلیت شکل پذیری کمتر به نسبت سایر میلگرد‌هاست. بعلت قابلیت شکل پذیری پایین‌تر فاز مارتنزیت به نسبت آستینیت و فریت، در مصارفی که نیاز به خمکاری و یا شکل‌دهی و ماشینکاری دارد استفاده از این نوع میلگرد توصیه نمی‌شود. این نوع میلگرد نیز مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد و در دماهای بسیار زیاد نیز می‌تواند پایداری خود را حفظ کند.

آلیاژهای مارتنزیتی مانند استیل 420 قابلیت انجام عملیات حرارتی نیز دارند.

  1. میلگرد استیل آستنیتی

فولاد ضد زنگ آستنیتی حاوی حداقل 7% نیکل است که به فولاد انعطاف پذیری بالایی می‌دهد. فاز آستنیت در ساختار فولادهای ضد زنگ باعث شکل پذیری خوب آن‌ها شده است. استفاده از این آلیاژها به این دلیل است که برای استفاده در برخی از مصارف، میلگردهای استیل نیاز به شکل پذیری زیادی دارند. از این رو این نوع میلگرد بیشتر به عنوان میلگردهای تقویتی، سازه‌های صنعتی و ایجاد نماهای معماری و سایر موارد استفاده می‌شود. در هنگام خرید میلگردهای استیل آستنیتی هم باید لیست قیمت میلگرد استیل با ویژگی‌های مشخص را از فروشنده بخواهید. قیمت میلگرد ضد زنگ هم بسته به نوع آن متفاوت است و باید تفاوت‌ها و شباهت‌‌ها را در نظر داشته باشید.

فولادهای ضد زنگ آستنیتی در کشورهای مختلف براساس میزان عناصر آلیاژی به گریدهای مختلف طبقه بندی می‌شوند. به عنوان نمونه آلیاژهای آستنیتی میتوان به گرید بسیار پرمصرف استیل 304 و گرید بسیار مقاوم به خوردگی استیل 316 اشاره کرد. قیمت میلگرد استیل گریدهای مختلف هم طبیعتاً با هم تفاوت دارد و علت آن میزان استفاده از عناصر آلیاژی است که قیمت‌های متفاوتی دارند. این گریدها در جدول زیر قابل مشاهده هستند:

استاندارد آمریکایی استاندارد اروپایی
304 1.4301
310 1.4401
LN316 1.4429
316 1.4436
TI316 1.4571
  1. میلگرد استیل دوبلکس یا آستنیتی – فریتی

استیل دوفازی آستنیتی فریتی دارای خواص ترکیبی فولاد زنگ نزن آستنیتی و فریتی است، و به دلیل کنار هم بودن این دو فاز در ساختار فولاد به آنها دوبلکس یا داپلکس گفته می‌شود. این میلگرد نسبت به فولادهای آستنیتی حاوی مقدار کمتری نیکل است اما استحکام و انعطاف پذیری بالایی دارد. استیل داپلکس در برابر خوردگی نیز مقاومت بسیار خوبی دارد. قیمت میلگرد استیل دوبلکس با نوع قبلی متفاوت است و باید این تفاوت قیمت را هنگام خرید در نظر داشته باشید.

فولادهای دوبلکس به طور گسترده در صنایع کاغذ، خمیر، پتروشیمی و سایر موارد استفاده می‌شوند. فولادهای دوبلکس نیز بر اساس نسبت عناصر آلیاژی با عیارهای مختلف در کشورهای مختلف طبقه بندی می‌شوند. برای نمونه میلگرد استیل 2205 از رایج‌ترین گریدهای استیل داپلکس است. پس حتما قبل از خرید از فورشنده بخواهید تا استاندارد آن را برای شما مشخص کند.

برای انتخاب آن‌ها بر اساس آلیاژ مورد استفاده نیاز است تا علاوه بر داشتن اطلاعات درباره نحوه خرید میلگرد استیل، کاربری خود را نیز در نظر گرفته تا بتوانید مقرون به صرفه‌ترین انتخاب را داشته باشید. همچنین می‌توانید از کارشناسان و متخصصین استیل رخ نیز کمک بگیرد.

تاصالات نقش عمده و حیاتی در صنعت دارند . در لوله شیهای هر کارخانه ای اگر اتصالات استیل و یا هر فلز دیگری وجود نداشته باشد ما نمیتوانیم بسیاری از سیستم لوله کشی را در ارتباط با لوله ها و ورق و یا حتی شیرآلات استیل  در یک مسیر مستقیم پیش ببریم چه برسد به سیستم لوله کشی پیچیده .

کاربردهای میلگرد استیل

به طور قطع می‌توان گفت که میلگردهای استیل یکی از پرکاربردترین مقاطع استیل در قطعه سازی هستند. همچنین کاربردهای بسیاری در صنایع تولیدی و ساختمانی دارند. به لطف کاربردهای همه جانبه این محصول، معاملات آن در بازار بسیار رایج است و تولید آن‌ها به یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنایع تولید محصولات استیل بدل شده است. برای بررسی بهتر و مقایسه لیست قیمت میلگرد استیل، بهتر است کاربردهای انواع میلگرد ضدزنگ را بشناسید که برخی از آنها عبارتند از:

خرید میلگرد استیل در آلیاژهای مختلف

قیمت میلگرد استیل تابع عوامل گوناگونی است. برای مثال، این میلگرد از عناصر مختلفی تشکیل شده است که قیمت هر کدام برحسب قیمت جهانی فلزات تعیین می‌شوند. هر چه قیمت این عناصر بیشتر شود، قیمت نهایی میلگردهای استیل نیز افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی، قیمت خرید میلگرد استیل براساس عوامل زیر تعیین می‌شوند:

«مجموعه » با ارائه محصولات مرغوب، مشاوره تخصصی، شرایط فروش آسان و ارائه لیست قیمت میلگرد استیل توانسته قدمی هرچند کوچک در راستای توسعه زیرساخت‌های صنعتی در کشور بردارد. همچنین ما در «استیل رخ» با سال‌ها تجربه در فروش لوله استیل و فروش ورق استیل و پروفیل استیل و ارتباط مستمر با شبکه ی گسترده ای از فعالان، نبض بازار را هم در اختیار داریم.

به همین دلیل، ما به خوبی می‌دانیم که نیازها و انتظارات صنایع مختلف از میلگرد استیل چست و چگونه می‌توان با تولیدات باکیفیت و پشتیبانی قوی پس از فروش، حداکثر رضایت را برای مشتریان خود فراهم نماییم. شما می‌توانید قیمت روز میلگرد استیل را با آخرین تغییرات از استیل رخ دریافت کنید. برای دیدن قیمت میلگرد ضد زنگ می‌توانید با کاردر تولید میلگرد استیل ابعاد متعددی وجود دارد. میلگرد استیل به دلیل استحکام زیاد و مقاومت خوب در برابر محیط‌های خورنده همواره مورد توجه طراحان و مهندسین بوده‌اند. از میلگرد‌ در صنایع مختلفی از جمله ساختمان سازی، قطعه سازیريال حمل و نقل و در ساخت سازه‌های شهری استفاده می‌کنند. در این مطلب به توضیح درباره‌ی خصوصیات و نحوه تولید میلگرد استیل می‌پردازیم.

فولاد مورد استفاده در تولید میلگرد

در تولید میلگرد استیل، از گریدهای مختلفی استفاده می‌شود. فولادهای زنگ نزن آستنیتی، مارتنزیتی و فریتی از جمله پرکاربردترین مواد در ساخت میلگردهای فولادی هستند. در بین این سه نوع، فولادهای ضد زنگ آستنیتی بیشترین استفاده را در تولید میلگرد استیل دارند. علت این محبوبت استحکام بالا، مقاومت خوب دربرابر خوردگی و طول عمر آنهاست. این فولادها در ساخت ورق‌ فولادی نیز کاربرد بسیار زیادی دارند.

برای تولید میلگرد استیل که نیاز به استحکام خیلی زیاد دارند از فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی استفاده می‌شود. مارتنزیت سخت‌ترین فاز تشکیل شونده در ساختار فولاد است. این فاز به استحکام بسیار بالای خود مشهور است. اما عیب اصلی مارتنزیت در ساختار فولاد، شکننده بودن و شکل پذیری ضعیف آن است. ازین رو در فولاد سازی سعی می‌کنند میزان فاز مارتنزیت را در حدی معمول نگه دارند که فولاد ساخته شده ترد نشود و بتوان آن را شکل داد.

در تولید میلگرد استیل، از فولاد‌های ضد زنگ فریتی کمتر استفاده می‌شود. علت این محدودیت در استفاده را می‌توان به استحکام پایین این فولاد نسبت داد. فاز فریت در ساختار فولاد، کم استحکام‌ترین و نرم‌ترین فاز تشکیل شده است. اما قابلیت شکل پذیری و مقاومت در برابر خوردگی این فاز، قابلیت استفاده از آن را بیشتر کرده است.

تولید میلگرد فولادی و کاربرد گسترده آن

روش تولید میلگرد استیل 

در صنعت برای تولید میلگرد استیل  از یکی از دو روش نورد گرم و کشش سرد استفاده می‌شود. این دو روش مکمل یکدیگر هستند و با انجام این دو می‌توان از یک شمش، میله‌ای با قطر دلخواه به دست آورد.

برای تولید میلگرد به روش نورد گرم، ابتدا یک بیلت فولاد ضد زنگ را تا دمایی بالا (بیشتر از نصف دمای ذوب) گرم می‌کنند. سپس شمش گرم شده از بین غلتک‌هایی عبور می‌کند که وظیفه آن‌ها کاهش قطر شمش و تبدیل آن به میلگرد است. سپس نوار حاصل را خنک می‌کنند و در ابعاد دلخواه برش می‌زنند.

برای تولید میلگرد استیل بعد از انجام نورد گرم، کشش سرد بر روی قطعات اتفاق می‌افتد. همانطور که از نام آن پیداست، دمای این روش به نسبت کشش گرم بسیار کمتر است. در این روش قالب‌هایی با دهانه گرد تعبیه شده است و برای تولید میلگرد استیل ، شمش اولیه را ازین قالب‌ها عبور می‌دهند و با اعمال نیروی کششی، میلگرد از دهانه قالب خارج می‌شود. قطر این قالب‌ها بسته به نیاز مشتریان طراحی می‌شود. با این روش می‌توان محصول نهایی که همان میلگرد است را در ابعاد یا قطرهای مختلف تولید کرد.

به غیر از فرایند نهایی تولید میلگرد استیل ، در طی مسیر تولید و دستیابی به قطعه نهایی، در هر مرحله محصول نیمه ساخته نیز باید تحت کنترل کیفی قرار بگیرد (لینک کنترل کیفی فولاد). آنالیز متریال مورد استفاده قبل از انجام فرایند‌های شکل دهی باید بررسی شود تا دمای مناسبی برای انجام این روش‌های شکل دهی تعیین شود. به غیر از آن باید از نبود عیب در شمش اولیه اطمینان حاصل نمود.

بعد از انجام فرایند شکل دهی میلگرد ها باید به نکات بسیار مهمی توجه نمود. اولین مورد در بازرسی قطعه نهایی، نبود عیوب ظاهری از جمله ترک و حفرات سطحی است. مورد بعدی که باید تحت نظارت و بررسی قرار گیرد، مطابقت محصول تولید شده با استانداردهای تولید میلگرد استیل است. این مساله یکی از نکاتی است که باید حتما قبل از بریدن میلگرد در ابعاد مورد نیاز مورد بررسی قرار گیرد. بعد از کنترل کیفی میلگردها آن‌ها را در ابعاد مورد نیاز بریده و سپس برای حمل و نقل بسته بندی می‌کنند.

روش های ساخت و تولید میلگرد استیل

مراحل تولید میلگرد استیل

انتخاب مواد

اولین و شاید مهم‌ترین مرحله در ساخت میلگرد استیل، انتخاب مواد آن‌هاست. بسته به شرایط و الزامات فنی و محیط استفاده‌ی آن‌ها، متریال مورد استفاده در تولید میلگرد متفاوت است. عواملی مانند میزان خورندگی محیط، استحکام مورد نیاز قطعات و عمر سازه‌های ساخته شده، می‌تواند بر انتخاب مواد مورد استفاده در تولید میلگرد استیل اثر گذار باشد.

ذوب و ریخته‌گری

متریال انتخابی برای تولید میلگرد  استیل، ذوب شده و از آن شمش‌هایی در ابعاد مختلف تولید می‌شود. در این مرحله باید به آنالیز فولاد تولید شده نظارت کامل داشت تا در نهایت بتوان به محصول مورد نظر با خواص مورد نیاز رسید.

نورد گرم

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، برای تولید میلگرد به روش نورد گرم، شمش‌ها را تا دمایی بالا حرارت می‌دهند. این حرارت دهی جهت کاهش نیروی مورد نیاز برای نورد و دستیابی به ساختاری پایدارتر در محصول است. انتخاب دمای مناسب برای نورد گرم می‌تواند تاثیر بسزایی در کیفیت تولید میلگرد استیل داشته باشد. قطعه تولید شده در این فرایند دارای سطحی ناهموار و خشن‌تر است. گاهی در عمق کمی از سطح، عیوبی ظاهر می‌شوند که با ماشین کاری از بین خواهند رفت.

آنیل یا بازپخت

آنیل یک عملیات حرارتی برای کاهش تنش‌های داخلی جسم و بهبود قابلیت ماشین‌کاری و چقرمگی قطعات است. بعد از انجام فرایند نورد گرم، قابلیت ماشین کاری محصول بسیار پایین است. قبل از انجام فرایند ماشینکاری نیاز است تا قطعه تولیدی آنیل شده تا بتوان به محصول نهایی با کیفیت مورد نظر نزدیک‌تر شد. وجود تنش‌های ناشی از تغییر شکل داغ در درون قطعه، قطعه را از لحاظ استحکام و مقاومت به خوردگی ضغیف می‌کند. لذا با انجام فرایند آنیل می‌توان این معایب را برطرف کرد.

کشش سرد

میلگرد آنیل شده از قالب‌ها یا دوزه‌های کشش عبور داده می‌شود تا به قطر دلخواه برسد. این فرایند در دمایی پایین انجام می‌شود. بعد از انجام این فرایند سطح قطعه هموار می‌شود و دقت ابعادی محصول نهایی بهبود پیدا می‌کند. نکته مهم دیگر در این مرحله این است که بعد از انجام کشش سرد، استحکام قطعه بهبود پیدا می‌کند و قطعات تولیدی آمادگی استفاده در صنعت را پیدا خواهند کرد.

کنترل کیفیت

مرحله آخر در تولید میلگرد استیل، کنترل عیوبی نظیر حفره‌ها، ترک‌ها یا سایر عیوب سطحی است. بعد از اطمینان از کیفیت محصول تولید شده، میلگردها پرداخت شده و در ابعاد دلخواه بریده می‌شوند و به سوی صنایع مختلف رهسپار می‌شوند.

روش های ساخت میلگرد و کنترل کیفیت

مزایای میلگردهای فولادی

میلگردهای فولادی در برابر دما و محیط‌های خورنده مقاوم هستند. این مقاومت به متریال مورد استفاده و نحوه‌ی تولید میلگرد ارتباط دارد. علاوه بر این میلگرد استیل قابلیت ماشینکاری خوبی دارند و آن‌ها را به انتخابی مناسب برای استفاده در کاربرد‌های مختلف تبدیل کرده است.

خواص مکانیکی میلگرد استیل تولید شده بسیار خوب است و می‌توان با روش‌های مختلف ظاهری صیقلی و زیبا به آن‌ها بخشید. یکی دیگر از مزیت‌های مهم میلگردهای ساخته شده از فولاد ضد زنگ قابلیت بازیافت آنهاست. میلگردهای فولادی ضد زنگ گزینه‌ای بسیار مناسب برای شرکت‌هایی که به دنبال موادی با سازگاری محیط زیستی هستند می‌باشد.

میلگردهای ضد زنگ از مواد اولیه اصلی در ساخت و ساز به حساب می‌آیند. از آن‌ها در ساخت سازه‌های بزرگ، ساختمان‌ها، پل‌ها و همچنین در صنایع حمل و نقل استفاده می‌شود. تولید میلگرد استیل روز به روز در حال گسترش است. علت آن نیز تقاضای روز افزون میلگرد و بخصوص استنلس استیل است. همانطور که گفته شد میلگرد در صنعت کاربرد بسیار وسیعی دارد، ازین رو سازندگاه و صنعتگران در حال استفاده بیشتر از این متریال همه کاره هستند.

بازار میلگرد

عرصه جهانی تولید میلگرد استیل بسیار حساس و رقابتی است. عوامل زیادی مانند قیمت و میزان تولید هر شرکت می‌تواند در رشد یا کاهش سهام آن‌ها نقش داشته باشد. به طور کلی می‌توان گفت تولید میلگرد استیل در صنعت نقش بسیار مهمی دارد و علت آن کاربردی بودن آن در بخش بزرگی از صنایع و قطعه سازی است.

نحوه نورد میلگرد

برای مشاهده قیمت و خرید میلگرد استیل از فروشگاه آنلاین استیل رخ کلیک کنید

سخن آخر

در تولید میلگرد استیل، عوامل بسیاری تاثیر گذارند که با توجه به محیط استفاده این محصولات می‌توان اثرات آن‌ها را بررسی و مد نظر قرار داد. تولید میلگرد استیل در جهان روز به روز در حال گسترش است و دلیل آن نیز کاربرد بسیار زیاد آن در صنایع مختلف است. روش‌های تولید میلگرد می‌توانند بر کیفیت نهایی محصول اثر گذار باشند، لذا باید در مراحل مختلف تولید، مطابقت کیفی آن با استاندارهای لازم بررسی شود.

مجموعه با تمرکز بر تامین استنلس استیل بصورت تخصصی آمادگی دارد شما را در تامین مواد اولیه و خدمات استیل یاری نماید. این مجموعه با سال‌ها تجربه قادر است انواع میلگرد استیل، و لوله و را با کیفیت استاندامیلگرد استیل چیست؟ بررسی همه آنچه که باید درباره میلگرد استیل بدانید!

میلگرد سطح گرد و دایره‌ای شکل داشته و به‌صورت شمش استیل توپر تولید می‌شود. بهتر است بدانید که 100 درصد محصولات استنلس استیلی که در جهان تولید می‌شود به‌صورت بازیافتی تولید می‌شوند، در این میان میلگرد نیز از این قاعده مستثنی نیست و از فرآورده‌های فلزی تولید می‌شود. میلگرد استنلس استیل به دلیل وجود عنصر کروم که در ساختار تشکیل دهنده‌اش دارد، ضد زنگ است و مقاومت بسیار مطلوبی در برابر حرارت دارد. میلگرد استنلس استیل نسبت به اکسید‌شدن نیز مقاوم است.

انواع میلگرد استنلس استیل به شرح زیر است:

انواع میلگرد استیل موجود در شرکت استیل آروین؛ باتوجه به نیاز خرید کنید!

استیل آروین بیش از 25 سال است که انواع محصولات استنلس استیل از جمله میلگرد را از بهترین شرکت‌های تولیدی در جهان به ایران وارد می‌کند. شرکت استیل آروین میگرد استیل 1 تا 500 میلیمتر را برای مشتریان ایرانی خود وارد می‌کند تا باتوجه به نیاز خود میلگرد دقیقی را تهیه کنند.

انواع استیل موجود در شرکت استیل آروین به شرح زیر است:

لازم به ذکر است که چنانچه محصول درخواستی مشتری در انبار موجود نباشد استیل آروین امکان واردات به‌صورت هوایی و دریایی را در سریع‌ترین زمان ممکن را دارد.

بررسی کاربرد میلگرد استنلس استیل؛ از صنایع غذایی و دارویی تا پتروشیمی نفت و گاز!

برای اینکه مزایا و کاربرد هر محصولی را بهتر درک کنیم باید ابتدا ببینیم که در ساختار تشکیل دهنده‌اش چه عناصری وجود دارد. محصولات استنلس استیل از کروم، نیکل و کربن تشکیل شده است و به همین دلیل در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ چراکه استحکام، دوام، مقاومت، تحمل دمایی و انعطاف‌پذیری بالایی دارند.

از مهم‌ترین کاربرد میلگرد استیل می‌توان به صنایع زیر اشاره کرد:

لازم به ذکر است که شرکت استیل آروین قادر به تهیه میلگرد استیل از سایز 1 میلیمتر تا 500 میلیمتر را داراست. توجه داشته باشید که میلگرد معمولی به راحتی زنگ می‌زند و به دلیل روان نبودن به هیچ‌عنوان برای مصارف صنتعتی مانند صنایع غذایی و دارویی توصیه نمی‌شود.

  1. کاربرد میلگرد در صنایع کشاوزی؛ انعطاف پذیری بسیار مهم است!

استفاده از میلگرد در صنایع کشاورزی: انعطاف‌پذیری میلگرد استیل به دلیل وجود کربن در ساختارش باعث شده از میلگرد استنلس استیل در صنایع کشاورزی نیز استفاده فراوان شود.

  1. کاربرد میلگرد استیل در صنایع نفت و گاز؛ مقاومت در برابر سایش و خوردگی الزامی است!

استفاده از میلگرد در صنایع صنایع نفت و گاز: در صنایع نفت و گاز به دلیل حفاری‌هایی پی در پی که برای کشف و استخراج صورت می‌گیرد، حتماً باید از میلگردی استفاده شود که در برابر سایش و خوردگی مقاوم است. در صنایع نفت و گاز تجهیزاتی مورد استاده قرار می‌گیرد که قابلیت جوش‌پذیری داشته باشند. چراکه در حین کار و استخراج برای اینکه تجهیزات فرم خاصی پیدا کند مدام آن‌ها را جوش می‌زنند. در این راستا به دلیل جوش‌پذیری و استحکامی که میلگرد استیل دارد، بهترین انتخاب ممکن است.

  1. کاربرد میلگرد در صنایع پتروشیمی؛ تجهیزات باید در برابر خوردگی، دما، اکسایش و فشار مقاوم باشند!

 استفاده از میلگرد استیل در صنایع پتروشیمی: در صنایع پتروشیمی نیز باید از میلگرد استفاده شود که در برابر خوردگی، فشار و دما مقاوم باشد، به همین دلیل میلگرد استیل بهترین گزینه برای ساخت تجهیزات پتروشیمی محسوب می‌شود. در برخی از صنایع پتروشیمی از نفت خام که حاوی مقادیری سولفید هیدروژن و گوگرد است استفاده می‌شود. سولفید هیدروژن خاصیت خورندگی بالایی دارد و اگر از تجهیزات ضد زنگ  مرغوب استفاده نشود، خطوط لوله را از بین می‌برد و زیان بالایی را به شرکت وارد می‌کند!

  1. کاربرد میلگرد استیل در صنایع غذایی و دارویی؛ حساس باشید!

استفاده از میلگرد استنلس استیل در صنایع غذایی و دارویی: بهتر است که بدانید آلیاژ میلگردی که در صنایع دارویی و غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد بیشتر از نوع میلگرد استنلس استیل 304 و میلگرد استیل 316 است. اگر می‌خواهید از میلگرد استیل برای صنایع دارویی و غذایی استفاده کنید باید حتماً از میلگردی استفاده کنید که دارای استانداردهای جهانی باشد تا به مواد غذایی و دارویی صدمه‌ای وارد نشود.

اتصالات، لوله، شیرآلات، میلگرد، ورق و پروفیلی که در صنایع حساسی مانند صنایع غذایی و دارویی برای ساخت دستگاه‌ها و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد باید حتماً استیل ضد زنگ بوده و دارای استانداردهای جهانی مورد تایید باشد. به همین دلیل الزامی است که محصولات استنلس استیل خود را از شرکت معتبری  همچون استیل آروین تهیه کنید.

قیمت میلگرد استنلس استیل چقدر است؟ میلگرد را گران نخرید!

قیمت میلگرد استیل باتوجه به آلیاژ، کیفیت و اندازه آن متفاوت است. به همین دلیل الزامی است که برای استعلام موجودی و قیمت میلگرد استیل با کارشناسان متخصص استیل آروین تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت میلگرد استیل و دریافت مشاوره رایگان با شماره 62709-021 تماس بگیرید.

میلگرد استیل را از کجا بخرم؟ استیل آروین بهترین واردکننده میلگرد استیل در ایران

در این مقاله به‌طور ویژه میلگرد استیل از نوع، کاربرد، مزایا و قیمت آن را بررسی کردیم. میلگرد استیل همانند سایر محصولات استنلس استیل به‌صورت بازیافتی تولید می‌شود و به دلیل ضد زنگ بودن، استحکام، دوام بالا، مقاومت در برابر فشار، حرارت و خوردگی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استیل آروین بیش از 25 سال است که انواع محصولات استنلس استیل از جمله میلگرد استیل را از بهترین شرکت‌های تولیدکننده در جهان به ایران وارد می‌کند. کلیه محصولات استیل آروین دارای گارانتی و وارانتی بوده و چنانچه محصول خریداری شده مغایر با کالای خریداری شده باشد به‌صورت رایگان قابل عودت و تعویض است. برای کسب اطلاعات بیشتر هم اکنون می‌توانید با کارشناسان متخصص استیل آروین تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

رد و قیمت رقابتی تامین نماید. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه پیشنهاد می‌کنیم که وب‌سایت استیل رخ بازدید فرمایید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای مقایسه قیمت و انتخاب بهترین گزینه می‌توانید از طریق وبسایت نسبت به و قیمت خرید میلگرد استیل، مشخصات کالا، شرایط فروش و نحوه ارسال آگاهی پیدا کنید. سپس بعد از استعلام قیمت و اطلاع از شرایط خرید، تیم فروش ما از مرحله صدور پیش فاکتور تا نهایی شده خرید گام به گام در کنار شما خواهند بود. پس از تایید پرداخت، واحد لجستیک استیل رخ به بارگیری و ارسال کالا به آدرس و مشخصات دریافتی شما اقدام می‌کند.

 

خروج از نسخه موبایل