اقتصادی

نحوه خرید لاستیک دولتی اعلام شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سودابه فرقانی معاون دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار کرد: تایر حساسیت ویژه‌ای در حمل و نقل دارد از این رو تولید و توزیع آن با حساسیت رصد می‌شود.

وی افزود: سال گذشته در خصوص تایرهای پرمصرف قواعدی از جمله استعلام از هویت، سند و مالک خودرو وضع شد تا تایر به دست مصرف کننده واقعی برسد و سودجویی انجام نشود.

فرقانی بیان کرد: هر متقاضی ۴ حلقه تایر می‌توانست دریافت کند اما نگرانی از افشاء اطلاعات ما را بر آن داشت در داشبورد سامانه تخصیص و توزیع کالا متقاضی اطلاعات را ثبت کند و با کد پیش ثبت نام و مراجعه حضوری به فروشنده بتواند درخواست خود را دریافت کند.

معاون دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت درباره مسائل و مشکلات سامانه گفت: الزامی برای ثبت و استفاده از سامانه کالا نیست بلکه می‌توان به فروشنده مراجعه و با دادن اطلاعات به فروشنده تایر درخواست کرد اما با توجه به دستورالعمل ابلاغی به محض اینکه قیمت حاشیه بازار با قیمت اصلی یکسان شود این سامانه و ثبت استعلام‌ها ضروری است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از سوداگری، سامانه راه اندازی شده که در صورت اصلاح قیمتها دیگر اجباری به این سامانه نخواهد بود.

فرقانی در پاسخ به استعلام‌های برخط در سامانه و ایرادهای متقاضیان عنوان کرد: امیدواریم با توجه به وضعیت تایر و قیمت گذاری ها این کالا سامان یابد.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و دانش فنی وسیع هستم که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و رویکردهای تحلیلی، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با قدرت تفکر و تحلیل بالا ارائه دهم. هدفم این است که شما را در درک بهتر مسائل اقتصادی یاری دهم و به شما اطمینان دهم که از بهترین منابع و تحلیل‌ها استفاده می‌کنید.