حوادث

نشت نفت در سواحل سنگاپور و هشدارهای محیط زیستی

نشت نفت ناشی از برخورد روز جمعه یک قایق لایروبی حامل پرچم هلند با یک تانکر حمل سوخت سنگاپوری، بخشی از خط ساحلی جنوبی این کشور از جمله جزیره گردشگری «سنتوزا» را آلوده کرد.

به گزارش اینترنشنال نیوز، هر چند اداره بنادر و دریانوردی سنگاپور اواخر روز گذشته (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نشت نفت مهار شده و لکه نفتی شکل گرفته نیز جمع‌آوری شده ولی گزارش رسانه‌های محلی از ادامه عملیات پاکسازی سواحل سنگاپور تا امروز (یکشنبه) حکایت دارد.

کارشناسان تایید کرده‌اند که وقوع جزر و مد موجب شده تا بخشی از لکه نفتی به سمت جزایر جنوبی سنگاپور از جمله سنتوزا و یک منطقه حفاظت شده طبیعی منحرف شود؛ مناطقی جذاب برای میلیون‌ها گردشگر که به دلیل ادامه تلاش‌ها برای پاکسازی، سواحل آنها به روی مردم بسته شده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، وزیر توسعه ملی این کشور گفته است آژانس ها و سازمان‌های مرتبط در تلاش برای مهار نشت و پاکسازی مناطق آسیب دیده هستند. وی همچنین از مردم خواست از ساحل و اسکله آلوده دور بمانند. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که ۱۸ کشتی و ده‌ها کارگر همچنان در حال پاکسازی سواحل جنوبی سنگاپور از این لکه نفتی هستند. مقام‌های محلی وعده داده‌اند که طی روزهای آتی کمک‌های بیشتری را برای رفع این معضل زیست محیطی به کار خواهند گرفت.

نشت نفت در سواحل سنگاپور و هشدارهای محیط زیستی

بنابر اعلام یورونیوز، فعالان محیط زیست نیز هشدار داده‌اند که طولانی شدن آلودگی آب‌های جنوبی سنگاپور به قیمت از میان رفتن گونه‌های مختلف جانوران دریایی همانند ماهی‌ها، لاکپشت‌ها و دلفین‌ها خواهد شد.

انتهای پیام

گروه تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با هنر روایتگری هستم. قصه‌گویی بازیگوشانه و قدرت تجسم آن را دارم تا خوانندگان را به دنیای جذاب رویدادها بکشانم.