عمومی

نظامنامه رشد اقتصادی مازندران تدوین شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، فرج الله فتح الله پور بعدازظهر شنبه در جلسه کارگروه سرمایه گذاری مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی مسئله محور با محوریت رشد اقتصادی استان مازندران اضافه کرد: با توجه به گفتمان دولت سیزدهم طی چند سال اخیر به مساله بهره‌وری توجه ویژه‌ای شده است.

وی موضوع بهره‌وری را یکی از مسائل مهم در تحقق رشد اقتصادی بیان کرد و گفت: با تاکید بر مساله رشد اقتصادی و بهره‌وری مسائل استان را دنبال می‌کنیم.

وی از تدوین و ابلاغ نظامنامه رشد اقتصادی خبر داد و گفت: با نگاه زنجیره تأمین و ارزش این مسائل را مورد توجه قرار می‌دهیم و طی سه سال گذشته برنامه رشد اقتصادی استان تدوین به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

فتح الله پور گفت: برای بررسی رشد اقتصادی یکسری حوزه‌های مؤثر شناسایی شد و تحقق آنها در رشد اقتصادی بسیار مؤثر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران از احصای چندین مساله مهم خبر داد و گفت: مسائل اساسی در چهار حوزه اولویت‌دار مشخص شده است زراعت باغبانی، صنعت، زنجیره بازاریابی، حمل و نقل و لجستیک و آب و انرژی خبر داد.

وی ناترازی انرژی، پایین بودن سلامت غذایی، نبود پایداری بازار تولید مرکبات تولید مرکبات، پایین بودن عملکرد تولید در هکتار مرکبات،، پایین بودن بازار و توان رقابت واحدهای کوچک و متوسط صنایع غذایی، ضعف حمل و نقل ترکیبی و لجستیک، برای ترانزیت و صادرات کالاهای استان از دیگر مسائل اولویت‌دار است.