نظر کارشناسی درمورد نتیجه نشست اوپک پلاس

شب گذشته ، وزرای انرژی ائتلاف اوپك پلاس ، قبل از روسیه و قزاقستان ، اجازه داده بودند كه در 2 فوریه 150،000 بشكه در روز بهبود یابد ، در ماه فوریه به 7125،000 بشكه در روز برسد ، كه این میزان 7 میلیون و 50 بشكه در روز است. هزار بشکه برای ماه مارس توافق شد ، که به گفته کارشناسان ، می تواند به پایین نگه داشتن قیمت کمک کند.

به گزارش اینترنشنال نیوز ، بیانیه پایانی سیزدهمین اجلاس وزرای اوپک پلاس که یک روز پس از اولین دور مذاکرات در تاریخ 4 ژانویه درباره تعهد کشورهای تولید کننده ادامه داشت ، منافع مشترک کشورهای تولید کننده را برجسته کرد. تأمین کارآمد ، مقرون به صرفه ، مطمئن برای مصرف کنندگان ، بازگشت عادلانه سرمایه ، بازار با ثبات.

تجدید حیات ویروس کرونا ، برقراری مجدد محدودیت های شدید مسافرتی ، افزایش قرنطینه ها – شک و تردیدهای اصلی باعث شکننده شدن بهبود اقتصادی شده است ، زیرا پیش بینی می شود در سال 2021 ادامه یابد. در این نشست در مورد تسهیل تدریجی 2 میلیون بشکه در روز برای اعضای اوپک پلاس ، تنظیم کاهش سرعت تولید بر اساس شرایط بازار ، توافق دوازدهمین نشست وزرای ائتلاف برای کمک به کاهش 500000 بشکه در روز در ژانویه 2021 توافق شد. 1،700،000 بشکه برجسته شد ، 7،200،000 بشکه در روز.

در این جلسه متذکر شد که میزان بالای تعهد اعضا به طور قابل توجهی به تعادل و ثبات بازار کمک می کند. از ماه مه تا نوامبر سال گذشته ، اعضای غیر اوپک منابع جهانی نفت را حدود 1.9 میلیارد بشکه کاهش دادند ، از جمله کاهش داوطلبانه ، که نقشی اساسی در ترمیم تعادل بازار نفت داشت.

با برجسته كردن شرايط استثنايي سال 2020 كه ميانگين تعادل 5 ساله ذخاير نفتي تجاري كشورهاي عضو TCC را به هم زد ، پيشنهاد شد كه ميانگين سال هاي 2015 تا 2019 ميزان قدرتمند تري باشد ، در حالي كه آنها اكنون ميانگين پنج ساله آخر را حفظ مي كنند. در فکر:

آیا جاده برای ایران هموارتر شده است؟

همزمان مرتضی بهروزی فر ، کارشناس ارشد انرژی به اینترنشنال نیوز گفت: “با توجه به اینکه جهش ویروس کرونا ، که از انگلستان آغاز شده ، به کشورها سرایت کرده است ، این مسئله می تواند بازار را امن تر کند. لازم است تقاضا کمی کاهش یابد.” اگر این روی قیمت تأثیر بگذارد ، موثر بودن واکسن تاج زمان می برد.

وی گفت: “عدم اطمینان در بازار نفت وجود دارد. اوپك پلاس ، به ویژه عربستان سعودی ، می خواست نشان دهد كه آنها تلاش می كنند قیمت ها را در هر صورت پایین نگه دارند و در صورت لزوم آنها را بیشتر كاهش دهند.” اقدامات روسیه نیز برای سودآوری بود. » این از قبل قابل پیش بینی بود ، این کشور با حفظ قیمت ها قصد داشت تولید را افزایش دهد ، که این نیز به هدف خود رسید.

این کارشناس ارشد انرژی گفت: با اشاره به نقش ایران در این زمینه ، کاهش تولید کشورها راهی برای ورود ایران به بازار نفت است. اما بازار البته چاره ای جز پذیرش ایران ندارد ، وقتی قرار است با سهم بیشتری وارد بازار شود.

بهروزی فر ادامه داد. با توجه به اینکه این توافق نامه دو ماهه است ، ایران قرار نیست در این دو ماه سهام بیشتری بدست آورد. بنابراین ، این فرضیه که سیاست عربستان سعودی با ایران همسو است درست نیست ، من فکر می کنم کاملاً مشخص نیست که عربستان سعودی ناگهان سیاست خود را تغییر داده است ، او می خواهد از ایران حمایت کند.

به گفته وی ، ایران می داند وقتی می خواهد وارد بازار شود ، همه كشورهای اوپك پلاس این واقعیت را می پذیرند كه ایران وارد بازار شود ، اگر كشورها با هم نباشند ، قیمت ها پایین می آید و روسیه – عربستان سعودی ، همانطور كه ​​كشورها می خواهند. برای افزایش قیمت ها ، و اگر جنگ باشد. در صورت کاهش قیمت ، کشورهایی مانند روسیه و عربستان سعودی آسیب می بینند ، بنابراین آنها سعی می کنند قیمت ها را پایین نگه دارند.

انتهای پیام:

خروج از نسخه موبایل