نفت رکورد قیمت جدیدی زد

قیمت نفت برای چهارمین روز متوالی در روز چهارشنبه در میان خوش بینی نسبت به تأثیر مثبت واکسن Covid 19 بر پیش بینی تقاضا ، با نادیده گرفتن ذخایر بالاتر از انتظار نفت آمریکا ، افزایش یافت.

در بورس کالای نیویورک ، قیمت نفت خام برنت با 54 سنت یا 1.1 درصد افزایش به 48 دلار و 40 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت دیروز تقریبا 4 درصد افزایش داشت.

هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت 47 سنت یا 1.1 درصد رشد کرد و به 45.38 دلار رسید. شاخص نفت آمریکا دیروز بیش از 4 درصد افزایش یافت.

هر دو رقم از ابتدای ماه مارس به رکورد رسیده و طی چهار روز گذشته حدود 10 درصد افزایش یافته است.

کوین سولومون ، تحلیلگر اقتصاد انرژی در Aston X گفت: “بازار نفت در معرض خطر است زیرا ما اکنون سه واکسن موثر داریم که می توانند با ویروس مقابله کنند.”

شرکت دارویی Strazenka روز دوشنبه اعلام کرد که واکسن Covid 19 این شرکت 70٪ در آزمایشات اساسی موثر است ؛ می تواند تا 90٪ موثر باشد. این سومین واکسنی است که نتایج موفقی داشته و ممکن است ارزان تر و راحت تر از رقبای خود پخش شود. Pfizer ، Bio-Tech و Moderna قبلاً از تولید واکسن های موفق خبر داده بودند. اما هیچ یک از این واکسن ها طی چند ماه آماده استفاده گسترده نیستند ، این به معنای قرنطینه است ، محدودیت سفر تا سال آینده ادامه خواهد داشت.

این احتمالاً اوپک و متحدانش از جمله روسیه را وادار به تمدید محدودیت های موجود در عرضه در سال 2021 می کند. این تصمیم هفته آینده در جلسه وزرای نفت اوپک و اوپک پلاس اتخاذ خواهد شد. این گروه عرضه خود را برای افزایش قیمت پس از قرنطینه در اوایل سال جاری ، که باعث تضعیف تقاضای سوخت در بسیاری از نقاط جهان شد ، محدود کرد. بر اساس توافق آوریل ، تولیدکنندگان اوپک پلاس در ژانویه حدود 2 میلیون بشکه در روز تولید معادل 2 درصد از عرضه جهانی را افزایش می دهند.

به گفته سلیمان ، بخشی از خطر بازار ناشی از اوضاع سیاسی در ایالات متحده است ، جایی که رئیس جمهور ترامپ موافقت کرد روند تحویل قدرت به رئیس جمهور منتخب بایدن را آغاز کند.

به گفته رویترز ، همزمان گزارش موسسه نفت آمریکا نشان داد که ذخایر نفتی آمریکا در هفته منتهی به 20 نوامبر 3.8 میلیون بشکه افزایش یافته و به حدود 490 میلیون بشکه رسیده است ، در حالی که تحلیلگران نظرسنجی های رویترز نشان می دهد آنها پیش بینی کردند که این ذخایر افزایش یافته و آنها 127 هزار بشکه پیش بینی کردند. اطلاعات رسمی منابع بعد از ظهر چهارشنبه توسط وزارت انرژی ایالات متحده منتشر می شود.

انتهای پیام:

خروج از نسخه موبایل