اجتماعی

نقشه راه معاونت محیط زیست طبیعی تدوین شد/ تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد استان‌ها در حوزه طبیعی

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جلسه بررسی برنامه‌های سال ۱۴۰۳ معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

به گزارش اینترنشنال نیوز حسن اکبری اظهارکرد: در این نشست نقشه راه معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی و شاخص‌های ارزیابی عملکرد استان‌ها توسط معاون محیط طبیعی ارائه شد.

وی با اشاره به این که نقشه راه معاونت محیط زیست طبیعی و  تنوع زیستی ( برش سال ۱۴۰۳) با تعریف اهداف کمی برای امور تخصصی و استمرار تحول گرایی حول محور شعار سال، طی جلسات متعدد کارشناسی در دفاتر تخصصی و جلسات تکمیلی در این معاونت تهیه و تدوین و جهت اجرا به دفاتر تخصصی ابلاغ شده است، افزود: روسای گروه‌های تخصصی، معاونان، مدیران دفاتر و مشاورین معاونت در تهیه این نقشه راه، نقش کلیدی داشته‌اند و با لحاظ تمام محدودیت‌های اعتباری، نیروی انسانی و غیره این نقشه راه در جلسات متعدد مورد نقد و بررسی قرار گرفته و نهایی شده است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تلاش خواهد شد اجرای اقدامات مندرج در این سند توسط مدیران ستادی و استانی به صورت مستمر پیگیری و عملیاتی شوند.

اکبری ادامه داد: نقشه راه معاونت متشکل از ۱۶ برنامه و ۴۷ اقدام برای بازه زمانی سال ۱۴۰۳ است.

وی اضافه کرد: از دیگر مواردی که معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست مطرح کرد، تدوین شاخص های ارزیابی عملکرد ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها بود. بنابر تاکید رئیس سازمان و به منظور ارزیابی عملکرد ادارات کل حفاظت محیط زیست در حوزه محیط طبیعی، با انجام حدود ۲۵۰ نفرساعت کار کارشناسی در حوزه معاونت محیط طبیعی و برگزاری ۱۲ جلسه در نیمه دوم سال گذشته و ابتدای سال جاری، ۱۸ شاخص کمی در این حوزه تعیین شد که بر اساس آن قرار است عملکرد ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها در حوزه محیط طبیعی و تنوع زیستی ارزیابی و امتیازدهی شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: از ویژگی‌های بارز  شاخص‌های مذکور، لحاظ کردن مواردی چون پژوهش، اقدامات نوآورانه و دانش بنیان و حفاظت هوشمند و جلب مشارکت مردم در حفاظت برای ترغیب ادارات کل استانی به این گونه موارد و اجتناب از روزمرگی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست،  اکبری هدف از تدوین این شاخص‌ها را تشویق ادارات کل استان ها به انجام اقدامات حائز اهمیت در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست و سیاست‌های کلان دولت مردمی و انقلابی دانست.

انتهای پیام

گروه تحریریه اجتماعی

پژوهشگر مسائل اجتماعی با تمرکز بر تحولات سیاسی و نقش آن در جامعه. مقالات کوتاه و تحلیلی درباره مسائل سیاسی فعلی.