نهاده‌های دامی همچنان با ارز دولتی توزیع می‌شود/ آخرین وضعیت تولید اقلام اساسی در گلستان

ارز دولتی | گلستان

ارز دولتی | گلستان

اینترنشنال نیوز/ گلستان: رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: با وجود آغاز عملیات اقتصادی، نهاده های دامی طی ماه های آینده همچنان به صورت دولتی و ارز ترجیحی در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

عباس پاپی زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در مدتی که وظیفه تنظیم بازار به جهاد کشاورزی محول شد، همکاران ما تلاش زیادی کردند و عملکرد خوبی از خود نشان دادند.

او اضافه کرد: از آنجایی که زنجیره تولید به مصرف به صورت مستمر کنار هم قرار می گیرد، موضوع تنظیم بازار به تصویب قانونگذار رسیده است و اکنون طبق قانون، زنجیره تولید و توزیع بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و ما وظیفه برنامه ریزی برای تمامی حلقه های این زنجیره از عرضه گرفته تا فرآیند تولید و فرآوری، توزیع، تنظیم بازار و نظارت است.

نماينده ويژه وزير جهاد كشاورزي براي نظارت بر اجراي طرح مردم‌سازي با بيان اينكه كل زنجيره توليد و توزيع بر عهده وزارت جهاد كشاورزي است و ما بايد اين وظيفه را به بهترين نحو ممكن انجام دهيم، اظهار كرد: اين امر بر عهده وزارت جهاد كشاورزي است. این وظیفه در حالی به جهاد کشاورزی محول شده است که دولت جدید در راس دستگاه اجرایی کشور قرار گرفته است و از سوی دیگر دولت سیزدهم در ابتدای کار خود جسارت نشان داده و می خواهد جراحی اقتصادی مهمی را در این زمینه انجام دهد. بازار عملکرد خوبی و بسیار خوبی داشته است.

تنظیم بازار اولویت اول دولت در زمینه جراحی اقتصادی است:

پاپی زاده با بیان اینکه با توجه به شرایط پیشرو، تنظیم بازار در اولویت دولت و جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: البته این به معنای تعطیلی تولید نیست و یکی از اقدامات همیشگی ماست که باید انجام شود.

وی با اشاره به تامین کالاهای اساسی گفت: در خصوص کمبود نفت نیز پیگیری های خوبی انجام شد و سهمیه ای بیش از نیاز استان به دو کارخانه اصلی روغن کشی داده شد و در استان گلستان کمبود نفت نخواهیم داشت.

رئیس سازمان امور عشایری ایران از عملکرد موفق جهاد کشاورزی گلستان در تنظیم بازار قدردانی کرد و گفت: در بحث مرغ و تخم مرغ اقدامات خوبی در استان گلستان انجام شده و تولیدات آتی روند خوب و رو به رشدی خواهد داشت و جوجه ریزی طبق برنامه زمان بندی انجام شده است.

پاپی زاده با بیان اینکه حجم زیادی از تولیدات طیور و تخم مرغ مربوط به گلستان است، افزود: این استان نیاز سایر استان ها را نیز تامین می کند، بنابراین با اقدامات انجام شده در ماه های آینده کمبود مرغ و تخم مرغ در استان گلستان و سایر استان های تامین کننده این دو کالا از گلستان وجود نخواهد داشت.

وی از عرضه نهاده های دامی با ارز 4200 تومانی در ماه های آینده خبر داد و یادآور شد: علیرغم اینکه با دستور رئیس جمهور عملیات اقتصادی آغاز شده و یارانه ها در اختیار مردم قرار گرفته است، اما در ماه های آینده نهاده های دامی همچنان به صورت دولتی و ارز ترجیحی در اختیار تولیدکننده قرار خواهد گرفت. تولید کننده قیمت ارزان به مردم ارائه دهید.

نماینده ویژه وزیر جهاد کشاورزی در نظارت بر اجرای طرح مردم‌سازی بر نصب دوربین‌های نظارتی در کشتارگاه‌ها تاکید کرد و افزود: بیش از 700 مرغداری در استان گلستان وجود دارد و باید نظارت مستمر بر عرضه طیور انجام شود.

انتهای پیام:

خروج از نسخه موبایل