نژاد گلدن رتریور

گلدن رتریور

گلدن رتریور

گلدن رتریور

یک دوست خانوادگی ذاتاً باهوش، ملایم و سرگرم کننده که همیشه پر انرژی است. با خلق و خوی دوستانه، بازیگوش و تمایل به راضی کردن، می توانیم بفهمیم که چرا این سگ ها مورد علاقه خانواده هستند. تاریخچه گلدن رتریور به عنوان یک گانداگ به این معنی است که این نژاد بسیار باهوش به عنوان سگ راهنما و همچنین به عنوان عضوی از تیم های جستجو و نجات محبوب است.

آمار گلدن رتریور

  • اندازه: 51 سانتی متر، 61 سانتی متر
  • کت: کت ضخیم
  • ورزش: 2+ ساعت
  • طول عمر: 10+ سال

خلق و خو و شخصیت گلدن رتریور

این سگ‌ها که به طور طبیعی باهوش هستند و سمت نرمی دارند، یک حیوان خانگی محبوب خانوادگی هستند. آنها به هر کسی که ملاقات می کنند سلام گرمی می دهند، به ندرت پرخاشگری نشان می دهند، اگرچه شور و نشاط آنها می تواند برای کودکان خردسال کمی طاقت فرسا باشد. آنها توجه دارند و به راحتی آموزش می بینند، به این معنی که شما و بچه ها می توانید ساعت ها سرگرم آموزش ترفندها و بازی ها به آنها باشید.

یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی در بریتانیا، طبیعت مهربان و دوست داشتنی گلدن رتریورز، آنها را به انتخابی عالی برای خانواده هایی با کودکان در هر سنی تبدیل کرده است.

گلدن رتریورها با توجه به پرورش دهقان خود مشتاق خوشحالی و هوشمندی هستند و آموزش آنها را آسان می کند و برای صاحبان تازه کار ایده آل است.

این سگ‌های بسیار فعال در خانه‌های پرمشغله و پرتحرک با اتفاقات زیاد رشد می‌کنند – آن‌ها عاشق پیاده‌روی‌های طولانی و ماجراجویی هستند بنابراین برای خانواده‌های بیرون از خانه مناسب است.

آموزش و ورزش گلدن رتریور

نژاد گلدن رتریور

گلدن رتریورها که همیشه آماده بازی هستند، با عشق غریزی به آب، یک همراه ایده آل در پیاده روی روستایی یا پارک هستند.

نکات آموزشی

باهوش و مشتاق خوشحال کردن، گلدن رتریورها از فرصت یادگیری لذت می برند و سریع دستورات را دریافت می کنند.

این نژاد مهربان بهترین پاسخ را به روش های تقویت مثبت نشان می دهد و به لحن صدای شما پاسخ می دهد. از آنجایی که زندگی برای این سگ های بزرگ و دوست داشتنی بازی است، آنها با استفاده از صدای شما و تقویت مثبت به روش های آموزشی شاداب پاسخ می دهند.

ورزش

خواه شنا، دویدن، تعقیب و گریز، حتی مخفی کاری کردن – این سگ ها عاشق سوزاندن انرژی در فضای باز هستند.

گلدن رتریورها شناگرانی هستند که به طور طبیعی متولد می شوند و این یک شکل عالی از ورزش برای سگ های مسن یا سگ هایی با مشکلات مفصلی است.

راضی نگه داشتن آنها

گلدن رتریورهای فعال و پرانرژی به تمرینات بدنی زیادی نیاز دارند و ممکن است به رفتارهای مخرب مانند جویدن و خراشیدن روی بیاورند، بدون اینکه منبع دیگری برای انرژی خود داشته باشند.

جدا از چند ساعت پیاده روی در روز، گلدن رتریورها از تعامل انسانی و فرصت یادگیری لذت می برند.

ایده های بازی

سرنخ در نام “ریتریور” است – این سگ ها عاشق بازی گرفتن هستند و با خوشحالی تا زمانی که بتوانید توپ را پرتاب کنید به بازی ادامه می دهند!

شرایط رایج سلامتی گلدن رتریور

شرایط بهداشتی خاصی وجود دارد که گلدن رتریورها را بیشتر از سایر نژادهای سگ تحت تأثیر قرار می دهد. ما برخی از داده‌های ادعاهای اخیر خود را بیان کرده‌ایم تا به شما در درک برخی از مسائل بهداشتی که در گلدن رتریورها بیشتر از سایر نژادهای سگ می‌بینیم، کمک کنیم. اگر در حال خرید یک توله سگ هستید، می توانید با انتخاب یک پرورش دهنده معتبر گلدن رتریور شانس خود را برای داشتن یک سگ شاد و سالم افزایش دهید.

اختلالات گوش

گلدن رتریورها مستعد ابتلا به مشکلات مختلف گوش هستند. اینها می توانند بر روی فلپ گوش یا مجرای گوش خارجی تأثیر بگذارند. یک بیماری شایع به عنوان هماتوم شنوایی شناخته می شود. این زمانی اتفاق می افتد که با نشت خون در داخل گوش، تورم پر از خون ایجاد می شود. اینها زمانی ایجاد می شوند که سگ به طور مکرر سر خود را تکان می دهد یا گوش خود را به شدت می خراشد، معمولاً به این دلیل که از خارش مجرای گوش به دلیل التهاب، عفونت یا کنه های گوش رنج می برد. درمان بستگی به اندازه هماتوم دارد و می‌تواند شامل دادن دارو، تخلیه گوش یا اصلاح جراحی باشد.

برآمدگی و برآمدگی

مانند همه سگ‌ها، گلدن رتریورها می‌توانند توده‌هایی (برآمدگی‌ها و برآمدگی‌ها) در لایه‌های چربی، پوست و ماهیچه‌ای که بدنشان را می‌پوشانند ایجاد کنند. اینها ممکن است زگیل، کیست، آبسه، لیپوم یا تومور مانند تومورهای ماست سل باشند. ماست سل ها سلول های پوستی طبیعی هستند که به سگ ها کمک می کنند تا با آزاد کردن هیستامین به آسیب و آسیب واکنش نشان دهند. با این حال، این سلول ها گاهی اوقات می توانند به یک نوع جدی تومور به نام تومور ماست سل تکثیر شوند. آنها از نظر اندازه و شکل بسیار متفاوت هستند، اما بیشتر آنها به شکل یک توده منفرد در داخل پوست هستند. لیپوم ها توده های چربی خوش خیم (غیر سرطانی) با رشد آهسته هستند. به طور کلی، درمان به اندازه، محل و ماهیت دقیق توده بستگی دارد، اما تقریباً همیشه شامل برداشتن جراحی است.

بیماری رباط صلیبی

بیماری رباط صلیبی چیزی است که ما اغلب در گلدن رتریورها می بینیم. رباط های صلیبی در داخل مفصل زانو یافت می شوند و آن را ثابت نگه می دارند. بیماری رباط صلیبی به این معنی است که این رباط به آرامی می‌سوزد و ضعیف‌تر می‌شود و به مرور زمان بدتر می‌شود. درمان بیماری رباط صلیبی معمولاً جراحی برای کمک به تثبیت مفصل زانو است. با این حال، مانند همه سگ‌ها، آنها نیز می‌توانند از این بیماری به آرتروز مبتلا شوند، و اغلب برای فعال نگه داشتن آنها به درمان طولانی‌مدت نیاز است.

اختلالات دستگاه گوارش

گلدن رتریور، مانند همه سگ ها، می تواند از مشکلاتی که بر دستگاه گوارش (GI) تاثیر می گذارد، رنج ببرد. دستگاه گوارش لوله ای دراز و پیچ در پیچ است که از دهان شروع شده و به مقعد ختم می شود و در طول مسیر پیچ و تاب های مختلفی دارد. شرایطی مانند گاستروانتریت یا انسداد در روده (برای مثال به دلیل خوردن سنگ، پارچه یا نخ سگ توسط سگ) معمولاً باعث استفراغ و/یا اسهال می شود. درمان به علت دقیق آن بستگی دارد، اما مداخله سریع معمولاً منجر به بهبودی کامل می شود.

شرایط مشترک

گلدن رتریورها مستعد ابتلا به آرتریت هستند. آرتریت به معنای “التهاب مفصل” است. این می تواند به دلیل ساییدگی و پارگی، آسیب دیدگی یا رشد غیر طبیعی مفصل رخ دهد. آرتریت می تواند به صورت سفتی (به ویژه پس از دراز کشیدن)، بی میلی به ورزش یا بالا و پایین رفتن از پله ها و پله ها ظاهر شود. در حالی که بسیاری از انواع آرتریت را نمی توان درمان کرد، اما با استفاده از کنترل وزن، داروهای ضد التهابی و حتی درمان با سلول های بنیادی می توان آنها را مدیریت کرد. درمان طولانی مدت و گاهی اوقات حتی جراحی ممکن است اندیکاسیون داشته باشد.

نظافت گلدن رتریور

گلدن رتریورها به خاطر پوشش دوتایی براقشان که شامل یک لایه زیرین ضخیم و روکش ضد آب می باشد، شناخته می شوند – بنابراین باید مرتباً مسواک زده شوند.

آنها مستعد ریزش هستند، اما استفاده از یک ابزار ریزش برای نازک کردن لایه زیرین و حفظ ریزش مو می تواند کمک کند.

آنها در طول سال به آرامی می ریزند، اما بیشتر در بهار و پاییز. در تابستان، شما همچنین می توانید حیوان خانگی خود را برای «مرتب کردن مو» نزد آرایشگران ببرید، که معمولاً شامل کوتاه کردن بلندترین خز پر است.

با توجه به عشق این نژاد به آب (و گل!) ممکن است لازم باشد که گلدن رتریور خود را نسبتاً اغلب حمام کنید و از شامپوی مناسب برای حیوانات خانگی برای جلوگیری از هرگونه واکنش پوستی استفاده کنید.

دندان های گلدن رتریور خود را به طور مرتب مسواک بزنید تا از بیماری دندان یا لثه جلوگیری کنید. ایده خوبی است که این را به عنوان بخشی از روال توله سگ خود زودتر معرفی کنید، زیرا به آنها کمک می کند تا با این روند آشنا شوند.

تغذیه گلدن رتریور

گلدن رتریورها چه می خورند؟ اکثر چیزها، با نصف فرصت! گلدن رتریورها در طول روزهای شکار خود به غذای زیادی نیاز داشتند تا کار فعال خود را تقویت کنند و عشق آنها به خوردن هنوز پابرجاست.

دامپزشکان توصیه می‌کنند که دو بار در روز به غذای با کیفیت بالا و مناسب نژاد بدهید و با پیروی از دستورالعمل‌های پشت بسته‌بندی غذای سگ، مراقب اندازه وعده‌ها باشید.

سعی کنید از دادن ضایعات زیاد خودداری کنید وگرنه ممکن است دچار اضافه وزن شوند. گلدن رتریورها ممکن است از مشکلات شکمی رنج ببرند، بنابراین مطمئن شوید که به آنها بیش از حد غذا نمی دهید یا به آنها غذای زیادی نمی دهید.

گلدن رتریورها می توانند مستعد ابتلا به بیماری های مفصلی باشند، بنابراین سبک زندگی و سطح فعالیت حیوان خانگی خود را در نظر داشته باشید، ورزش فراوانی را به برنامه روزانه آنها اضافه کنید تا به آنها کمک کند تا در اندام خود باقی بمانند و وزن سالم خود را حفظ کنند.

قبل از خرید یا بازگرداندن گلدن رتریور چه نکاتی را باید بدانید

خرید گلدن رتریور

آیا در نظر دارید یک گلدن رتریور بخرید یا دوباره به خانه بفرستید؟ قبل از پیدا کردن توله سگ یا فرزندخواندگی، در اینجا چند نکته مهم را به خاطر بسپارید.

گلدن رتریورها در طول سال مستعد ریزش هستند، بنابراین ممکن است بهترین انتخاب برای افراد مبتلا به آلرژی نباشد.

مانند همه سگ‌ها، باید مطمئن شوید که آنها به‌عنوان توله‌سگ به خوبی اجتماعی شده‌اند و آموزش دیده‌اند. این به گلدن رتریور شما کمک می کند تا با شما و دیگران از جمله سگ های دیگر به خوبی کنار بیاید.

مهم است که توله سگ گلدن رتریور خود را از یک پرورش دهنده معتبر تهیه کنید تا بتوانید با مادر توله سگ ملاقات کنید و بررسی کنید که او خلق و خوی مورد نظر شما را دارد. “قانون لوسی” حکم می کند که توله سگ ها یا بچه گربه های جدید باید مستقیماً از یک پرورش دهنده خریداری شوند یا از طریق نجات به فرزندی گرفته شوند. فروشندگان شخص ثالث اکنون غیرقانونی هستند.

سوالات متداول

آیا گلدن رتریورها می ریزند؟

گلدن رتریورها به دلیل کت دوتایی ضخیمشان، ریزشگران سنگینی در نظر گرفته می شوند و در طول سال خز خود را می ریزند. هیچ کاری نمی توانید برای جلوگیری از ریزش سگ خود انجام دهید، اما مسواک زدن منظم به از بین بردن موهای شل کمک می کند و پوشش سگ خود را در حالت بالایی نگه می دارد.

آیا گلدن رتریورها تهاجمی هستند؟

گلدن رتریورها به خاطر طبیعت ملایم و خوش شانس خود معروف هستند و این نژاد به ندرت تهاجمی است. با این حال، این یک نژاد فعال و باهوش است که برای جلوگیری از مشکلات رفتاری نیاز به ورزش منظم و تحریک ذهنی دارد.

آیا گلدن رتریورها باهوش هستند؟

گلدن رتریورها علیرغم ماهیت گاهی اوقات احمقشان، به طور طبیعی سگ های باهوشی هستند. به عنوان بخشی از گروه نژاد گاندوگ، گلدن رتریورها سریعاً یادگیرنده هستند و مشتاق خوشحال کردن هستند و آنها را بسیار قابل آموزش می کند.

آیا گلدن رتریورها با بچه ها خوب هستند؟

طبیعت نرم و ملایم گلدن رتریورها، همراه با شخصیت های سرگرم کننده آنها، آنها را به عنوان یک حیوان خانگی محبوب تبدیل کرده است. این سگ ها به طور طبیعی با بچه ها خوب هستند و همبازی های ایده آلی هستند. با این حال، شایان ذکر است که آنها ممکن است به دلیل اندازه بزرگتر و سبک بازی سرگرم کننده و پرهیاهوشان برای خانواده هایی با فرزندان بزرگتر مناسب باشند. مانند هر نژاد دیگر سگ، هر زمانی که گلدن رتریور شما با کودکان می گذرد باید تحت نظارت باشد تا مطمئن شوید که همه در امنیت و شادی باقی می مانند.

آیا گلدن رتریورها با گربه ها خوب هستند؟

از آنجایی که گلدن رتریورها اجتماعی و یکنواخت هستند، به خوبی با حیوانات خانگی دیگر از جمله گربه ها ارتباط برقرار می کنند. علیرغم طبیعت دوستانه آنها، همیشه بهتر است گلدن رتریور خود را با دقت و در صورت امکان از سنین پایین به گربه خود معرفی کنید تا اطمینان حاصل شود که هر دو حیوان در کنار یکدیگر خوشحال هستند.