عمومیکسب و کار جدید

نکات قابل توجه در خرید توری مرغی؟

توری مرغی چیست ؟

از جمله نازکترین و سبک ترین توری های مفتولی شش ضلعی که در بازار می توان یافت, است.  توری مرغی متشکل از گرم و سرد با ضخامت های متفاوت می باشد. این توری از سایز چشمه های متنوعی ساخته می شود و از معروف ترین سایز چشمه مورد استفاده می توان به سایز ۳/۴ اشاره کرد. برخی به دلیل نام این محصول تصور می کنند که به جز استفاده برای ساخت قفس حیوانات کاربرد دیگری برای این توری وجود ندارد اما باید گفت که این توری کاربرد های دیگری نیز دارد. همچنین باید اشاره کرد که تاریخچه تولید توری مرغی به دهه ۸۰ میلادی باز می گردد.

مشخصات توری مرغی

شاخص ترین ویژگی این نوع توری بخصوص نوع ایرانی آن، جنس مفتولی آن می باشد. جنس توری هایی که در ایران ساخته می شوند بهتر از نوع خارجی آن است زیرا از مفتول های با کیفیت تری استفاده می کنند. نوع ایرانی توری مرغی بر خلاف نوع خارجی که تنها از مفتول گالوانیزه سرد تولید می شود، از مفتول گالوانیزه گرم هم ساخته می شود که همین امر از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری کرده و همچنین دوام و طول عمر این محصول را بالا می برد.

اندازه توری مرغی | توری مدل مرغی | توری مرغی 9 کیلویی

مشخصات توری مرغی

کاربرد توری های مرغی

توری مرغی به دلیل داشتن بافتی شبکه ای، قدرت و دوام زیادی دارد. از شناخته ترین و رایج ترین کاربرد‌ های این محصول می توان به استفاده از آن در حصارکشی برای لانه های حیوانات کوچک و نیز مراقبت از گیاهان اشاره کرد. نصاب در هنگام نصب سرامیک و یا کاشی، برای افزایش میزان چسبندگی و یکنواختی سیمان، از این نوع توری استفاده می کند تا عایقی پایدار و یکپارچه روی ایزوگام یا سیمان ایجاد کند.

از کاربرد های دیگر این توری می توان به استفاده از آن در مرغ داری، سوله، دور ستون، نگهدارنده پشم شیشه، گچ کاری، حصار کشی، کارهای ساختمانی، دیوار های سیمانی و غیره اشاره کرد. همانطور که قبلا اشاره شد، نوع ایرانی این نوع توری های فلزی دارای کیفیت و وزن و جنس بهتری هستند. چنانچه حصارکشی برای طولانی مدت است با وجود هزینه بالای توری مرغی ایرانی، بهتر است از این نوع استفاده شود تا چینی زیرا از طول عمر بالاتری برخوردار است.

کاربردهای توری مرغی

مزایای توری مرغی

ـ مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی

ـ ایجاد تهویه مناسب

ـ وزن سبک و قابلیت حمل آسان

ـ سرعت و سادگی در اجرا

ـ قیمت مناسب

ـ کاربردی برای غذا دادن به حیوانات

انواع توري مرغی

۱.توری مرغی گالوانیزه

توری مرغی گالوانیزه به دو شکل سرد و گرم ساخته می شود و هر دو نوع آن در ایران موجود می باشد. توري مرغي گالوانیزه گرم که در ایران تولید می شود کیفیت، وزن و استحکام بالاتری نسبت به گالوانیزه سرد دارد. توری های مرغی گالوانیزه سرد در برابر نوع ایرانی آن وزن و کیفیتی پایین تر داشته و از کشور چین وارد می شوند. توری گالوانیزه گرم در برابر رطوبت مقاومت بیشتری داشته و مدت زمان بیشتری بدون خوردگی و زنگ زدگی باقی می ماند.

گالوانیزه گرم به دلیل مقاوم بودن در مقابل رطوبت و زنگ زدگی و خوردگی، بیشترین کارایی را در شمال کشور دارد. کیفیت بالای این توری و استفاده کمتر از کربن در آن باعث دوام و ماندگاری بیشتر این محصول شده است.

 ۲.توری مرغی پلاستیکی

توری مرغی پلاستیکی در اشکال هندسی متفاوت به صورت لانه زنبوری (شش گوش)، پنج ضلعی و چهار گوش (مربعی) تولید شده و در بازار عرضه می شوند. توری مرغی لانه زنبوری از پر فروش ترین های این نوع توری ها است. همچنین این نوع توری ها در رنگ های متنوع از جمله آبی، قرمز، زرد، سبز و… ساخته می شوند.

نکات قابل توجه در خرید توری مرغی

به طور عمده خرید توری مرغی در جهت ساخت قفس برای حیوانات صورت می گیرد. همانطور که اشاره کردیم این محصول به جز استفاده از آن برای حصارکشی و نگهداری حیوانات کاربرد های بسیاری دارد. این نوع توری بسته به کاربرد‌ ها و مشخصات فنی آن از جمله طول و عرض رول و… خریداری می شود.

نکاتی که باید در خرید توری مرغی به آن توجه کنید عبارت اند از: هر رول این توری ها باید کیفیت بالا و استاندارد های مورد نیاز را دارا باشد. چشمه های این نوع توری باید کاملا یکسان و بافت محکمی داشته باشد. نکته دیگر ابعاد و وزن توری مرغی است که باید روی لیبل آن درج شود. همچنین این توری باید به خوبی توسط نایلون وکیوم شود و پارگی نداشته باشد.

نکات مهم در خرید توری مرغی

چند نوع توری مرغی داریم ؟

دو نوع توری مرغی داریم. نوع اول : توری مرغی گالوانیزه توری مرغی گالوانیزه به دو شکل توری مرغی گالوانیزه سرد و توری مرغی گالوانیزه گرم نوع دوم : توری مرغی پلاستیکی

در هنگام خرید توری مرغی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

چشمه های توری مرغی باید کاملا یکسان و بافت محکمی داشته باشد. نکته دیگر ابعاد و وزن توری مرغی است که باید روی لیبل آن درج شود. همچنین توری مرغی باید به خوبی توسط نایلون وکیوم شود.

چرا توری مرغی ایرانی گرانتر از توری مرغی خارجی است؟

زیرا توری مرغی ایرانی از مفتول گالوانیزه گرم ساخته می شود که همین امر از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری کرده و همچنین دوام و طول عمر این محصول را بالا می برد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!