علمی و پزشکی

نیروهای اورژانس قهرمانان واقعی هستند/ تکمیل و ساخت ۴ مرکز درمانی و فوریتهای پزشکی در نقاط صفر مرزی

وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه فداکاری ها و ایثارگری های عوامل اورژانس باید ثبت شود، خطاب به نیروهای این سازمان گفت: شما قهرمانان واقعی هستید که در حوادث سخت حضور دارید ولی متاسفانه این فداکاری ها و حضور ثبت نمی شود.

به گزارش اینترنشنال نیوز، دکتر بهرام عین اللهی در چهل و یکمین همایش سراسری روسای مراکز اورژانس، گفت: دوران فعالیت سه ساله ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی در تاریخ ثبت شد و الگویی برای دولت‌های آینده خواهد شد ولی متاسفانه برخی‌ها این دوران را تحلیف می‌کنند و وظیفه ما این است که این راه را ادامه دهیم.

وی افزود: عوامل اورژانس در همه صحنه‌ها به خصوص در حوادث سخت حضور دارند و این حضور نشان‌دهنده شجاعت و فداکاری اورژانس است.

وزیر بهداشت بیان داشت: از سیاست‌هایی که در دولت در زمینه اورژانس بوده،‌ توسعه خدمات اوژانس بوده و با توجه به اینکه خط اول حوزه سلامت اورژانس است به همین دلیل باید به این حوزه توجه ویژه‌ای شود.

دکتر عین اللهی افزود: تمامی امکانات و تجهیزات اورژانس باید به روز و جدید باشد، اورژانس یک دانشگاه است و تمامی حوادثی که در اورژانس پیش می‌آید باید تجزیه و تحلیل و با توجه به آن، راهکارهای مناسبی ارائه تا از حوادث بعدی پیشگیری شود.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت مسئول حفظ سلامتی تک تک افزاد جامعه است و در تمامی حوادث باید به درستی وظایف خود را در مقابل افراد حادثه دیده انجام دهیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه اورژانس همیشه باید در حالت پویا باشد، اظهار داشت: رئیس سازمان اورژانس باید برنامه چهار ساله آینده خود را مشخص کند و توسعه اورژانس از لحاظ امکانات و نیروی انسانی در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: دیپلماسی اورژانس نیز یکی از مهم ترین برنامه‌هایی است که طبق این برنامه اورژانس کشور باید با اورژانس تمامی کشورها ارتباط و تعامل داشته باشد.

عین اللهی، توسعه اورژانس هوایی را نیز یکی دیگر از برنامه‌های مهمی عنوان کرد که در صورت تامین اعتبار باید این موضوع در دستور کارقرار گیرد چرا که در بسیاری از مناطق کابرد مهمی دارد.

وزیر بهداشت همچنین تاکید کرد: استفاده از تکنولوژی روز دنیا از جمله هوشمندسازی باید در دستور کار برنامه‌های سازمان اورژانس قرار گیرد.

وی در ادامه به دستاوردهای سازمان اورژانس در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: دسترسی عادلانه و بهنگام به خدمات فوریت های پزشکی و اورژانس با کیفیت در سال‌های اخیر تقویت شد و این خدمت باید استمرار داشته باشد و در تمامی مناطقی که لازم است باید پایگاه‌های اورژانس احداث شود.

به گزارش وبدا،‌ دکتر عین اللهی گفت: فداکاری‌ها و ایثارگری‌های عوامل اورژانس باید ثبت شود چرا که شما قهرمانان واقعی هستید که در حوادث سخت حضور دارید ولی متاسفانه این فداکاری‌ها و حضور ثبت نمی‌شود .

تکمیل و ساخت ۴ مرکز درمانی و فوریتهای پزشکی در نقاط صفر مرزی

عین اللهی در حاشیه چهل و یکمین همایش سراسری روسای مراکز اورژانس گفت: در مناطق شهری کشور در بخش اورژانس شاهد ارتقا بودیم بطوریکه راه اندازی و خرید ۲۴۶ موتورلانس در مناطق پرترافیک اقدامات موثری داشتند. ۸۷ درصد بیمارانی که اورژانس برای اقدامات اولیه بالای سرآنان حضور پیدا می‌کند نیاز به بیمارستان ندارند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در طول فعالیت دولت سیزدهم اقدامات موثری همراه با پیشرفت‌های قابل توجه داشتیم ، اضافه کرد: در طول فعالیت دولت سیزدهم ۱۰ ستاد مرکز اورژانس ساخته شده که در هر ثانیه فعالیت‌های سمعی بصری و مانیتورینگ رصد را انجام می‌دهند که در دانشگاه‌ها این مهم درحال تکمیل شدن است.

وی از تکمیل و ساخت چهار مرکز درمانی و فوریتهای پزشکی در نقاط صفر مرزی خبرداد و افزود: یکی از نکات قابل توجه دراین زمینه برگزاری مراسم ویژه از جمله اربعین است که با توجه به فصل گرما وجود پایگاه‌های مرزی و بیمارستان‌ها مهم است.

وی گفت: بنابراین بیمارستان شهید قاسم سلیمانی در شلمچه، بیمارستانی در مهران و یک بیمارستان هم امسال در مرز خسروی بهره برداری شد که بسیاری خدمات را به بیمارانی که گرمازده می‌شوند، ارائه دادند.در سال گذشته حتی یک مورد مرگ در اثر گرمازدگی نداشتیم و در دهه آخر صفر نیز در خراسان رضوی خدمات خوبی انجام شد.

وی اضافه کرد: اولین شناور دریایی اورژانس در جنوب افتتاح شد و امیدواریم این مراکز توسعه یابد.

وزیر بهداشت افزود: همچنین با توجه به اهمیتی که بالگردها در امدادرسانی دارند مراکز تعمیر و نگهداری بالگردها در تهران راه اندازی شده و اعتباری برای اورژانس درقانون بودجه تصویب شده است.

وی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه اورژانس را راه اندازی پایگاه اورژانس بانوان عنوان کرد و گفت: این پایگاه با هدف ارائه خدمات بهتر به بانوان در نظر گرفته شده که فعلا در شهرهای بزرگ فعالیت دارد.

دکتر عین اللهی یادآور شد: سه هزار و ۵۴۰ نفر در سه سال اخیر در اورژانس استخدام شده‌اند، اگرچه هنوز هم کمبود نیرو داریم ولی سعی می کنیم این کمبودها در مجوزهای آینده تامین شود.

وزیر بهداشت از شناسایی چهار هزار و ۵۰۰ نقطه کور تلفن همراه در کشور خبرداد.

وی افزود: همچنین کارت معاینه طبی هوشمند صادر و ۲۲۰ پایگاه آموزشی راه‌اندازی شده تا آموزش ها به روز باشد.

دکتر عین اللهی، راه اندازی استودیو سلامت به ویژه برای اربعین و تجمع‌ها با هدف پیشگیری در موضوع گرمازدگی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در مسیر تهران – کرج با توجه به تردد بالایی که شاهد هستیم پایگاه‌های امدادرسانی مورد توجه قرار گرفته و اتوبوس آمبولانس یکی از این موارد است گفت: اتوبوس آمبولانس با ۱۳ تخت می‌تواند پذیرای بیماران باشد و با توجه به عبور مسافران زیاد و کارخانه‌های متعدد در مسیر تهران – کرج می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد.

انتهای پیام