امروزه اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان است و بسیاری از افراد و کسب وکارها از این شبکه برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در اینستاگرام تولید محتوای جذاب و با کیفیت است. تدوین ویدیو یکی از مهم ترین مراحل تولید محتوای ویدیویی است که می تواند تاثیر زیادی در کیفیت نهایی ویدیو داشته باشد. تدوین ویدیوی اینستاگرام شامل مراحل مختلفی مانند ویرایش، اصلاح رنگ، اضافه کردن افکت و موسیقی و… است که می تواند به ویدیو شما جذابیت، انسجام و پیام رسانی بهتر ببخشد.
ساخت تیزرهای اینستاگرام
ساخت تیزر تبلیغاتی برای اینستاگرام یکی دیگر از خدمات ویژه در کنار https://mymember.shop/خرید-لایک-اینستاگرام است که در مجموعه ما به خواست مشتری انجام خواهد شد. ما در این سرویس ویدیوهایی یک دقیقه ای یا چند دقیقه ای برای معرفی کسب و کار شما با کمترین هزینه ممکن اما با کیفیت مناسب می سازیم و به شما کمک خواهیم کرد آن را در سرتاسر اینستاگرام پخش نمایید. اگر در ابتدای فعالیت خود در اینستاگرام هستید، می توانید با دیدن پکیج آموزش تدوین و ادیت ویدیو اینستاگرام با گوشی، خودتان تدوین ویدیوهای خود را انجام دهید. اما اگر کسب وکار شما پیشرفت کرده است و می خواهید فعالیت حرفه ای تری در اینستاگرام داشته باشید، سفارش تدوین و برون سپاری آن گزینه بهتری است.
روش های مختلفی برای سفارش تدوین ویدیو وجود دارد. شما می توانید یک تدوینگر حرفه ای استخدام کنید تا کارهای تدوین شما را انجام دهد. همچنین می توانید از دوستان و نزدیکان خود که در زمینه تدوین مهارت دارند، کمک بگیرید. علاوه بر این، برخی از استودیوها و پلتفرم های آنلاین نیز خدمات تدوین ویدیو ارائه می دهند.
انواع تیزر اینستاگرام
تیزر های اینستاگرامی ما شامل دو بخش موشن گرافیک و (تصویر برداری واقعی) است که شما می توانید با انتخاب هر بخش، ساخت تیزر مد نظر خود را استارت بزنید. در بخش با توجه به کسب و کار شما، موضوع کار مشخص و سپس نسبت به ساخت موشن اقدام می شود. برای محتوای رئال هم یک فیلمبردار در محل شما تصاویر را ثبت میکند و پس از تدوین ویدیو برای شما ارسال میشود. در زیر انواع تولید محتوا برای اینستاگرام را ملاحظه میفرمایید:
- ساخت تیزرهای اینستاگرام برای پست و استوری و ریلز از 500 هزارتومان محتوای بدون تصویربرداری است.
- ساخت تیزرهای اینستاگرام برای پست و استوری و ریلز از یک میلیون و پانصد هزارتومان محتوای دارای فیلمبرداری و صدابرداری است.
اهمیت تدوین فیلم
تدوین فیلم، نقش بسیار مهمی در موفقیت یک فیلم یا کلیپ اینستاگرامی دارد، یک تدوین خوب، می تواند یک فیلم متوسط را به یک فیلم خوب تبدیل کند، و برعکس، یک تدوین بد، می تواند حتی یک فیلم خوب را به یک فیلم متوسط یا بد تبدیل کند
انواع تدوین فیلم
تدوین ویدیو، به دو نوع کلی تقسیم می شود:
- تدوین خطی: در این نوع ویرایش ویدیو، نماها به ترتیبی که فیلمبرداری شده اند، کنار هم قرار می گیرند.
- تدوین غیرخطی: در این نوع ادیت فیلم، نماها می توانند به ترتیب دلخواه کنار هم قرار بگیرند.
مراحل تدوین ویدیو
هنر تدوین هم مانند هر هنر دیگری مراحل و پیچیدگی های خاص خود را دارد که در زیر با سه مرحله اصلی آن آشنا می شویم:
مرحله اسمبلی
در این مرحله طرح اولیه در ذهن تدوینگر به وجود می آید به این صورت که تمام پلان ها، سکانس ها و صحنه ها توسط ادیتور شماره گذاری می شود، سپس تدوین گر از روی نمایش نامه و فیلم نامه یادداشت برداری می کند تا تمام اتفاقات و مطالب را لیست کند، او با این کار به درک درست داستان می رسد.
مرحله راف کات
راف کات اولین مرحله از مجموعه مراحل تدوین از نظر فنی است، در این مرحله ابتدا و انتهای پلان ها کمی بیشتر فیلم برداری می شود تا تدوینگر بتواند هر صحنه ای را که به نظرش مناسب بود، انتخاب کند.
مرحله فاین کات
در این مرحله پلان هایی که در زمان و مکان های مختلف فیلم برداری است به یکدیگر طوری متصل می شوند که ادغام آن ها منجر به تشکیل خط داستانی شود؛ راف کات یکی از حساس ترین بخش تدوین است که هرگونه سهل انگاری در آن به تمام ویدیو آسیب می رساند.
خدمات ساخت کلیپ اینستاگرام
- 1. انواع تیزر تبلیغاتی اینستاگرام
در ابتدا، باید با انواع تیزرهای اینستاگرام آشنا شویم. دو دسته ی اصلی تیزرها عبارتند از:
الف) موشن گرافیک
در این دسته از تیزرها، از تصاویر متحرک و انیمیشن ها برای ارائه ی محتوا استفاده می شود. این نوع تیزرها مناسب برای ارتقاء برند و توضیح مفاهیم پیچیده هستند.
ب) تیزر رئال
در این دسته، ویدیوهای واقعی و ضبط شده با دوربین برای انتقال پیام استفاده می شود. این نوع تیزرها برای نمایش محصولات و خدمات واقعی و مستقیم مناسب هستند.
- 2. هزینه های ساخت تیزر اینستاگرام
هزینه های ساخت تیزر اینستاگرام بستگی به نوع تیزر و محتوای آن دارد. به طور کلی، دو دسته اصلی هزینه وجود دارد:
الف) بدون تصویربرداری
برای ساخت تیزرهایی که از تصاویر و ویدیوهای آماده استفاده می کنند، هزینه کمتری نیاز است. این تیزرها معمولاً از قیمت های پایین تری برخوردارند و می توانند از 500 هزار تومان به بالا تولید شوند.
ب) دارای تصویربرداری
در صورتی که تیزر شما نیاز به تصویربرداری و فیلمبرداری واقعی دارد، هزینه بیشتری لازم است. این نوع تیزرها با کیفیت بالاتری همراه هستند و معمولاً از یک میلیون و پانصد هزار تومان به بالا تولید می شوند.
قیمت تدوین ویدیوی اینستاگرام چقدر است؟
هزینه تدوین ریلز، پست و استوری اینستاگرام به جهت کپشن و افکت های زیاد آنها معمولا دقیقه ای یا کلیپی محاسبه می شود. قیمت تدوین دقیقه ای ویدیوی اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:
نوع ویدیو:
نوع ویدیو می تواند بر قیمت تدوین تاثیر زیادی داشته باشد. به عنوان مثال، تعرفه تدوین فیلم دوره آموزشی با تدوین ریلز و استوری تفاوت زیادی دارد.
مدت زمان ویدیو:
مدت زمان ویدیو نیز بر قیمت تدوین تاثیر می گذارد. به طور کلی، هرچه مدت زمان، کلیپ بیشتر باشد، هزینه تدوین دقیقه ای نیز کمتر خواهد بود. در این مواقع ممکن است به جای تدوین یک دقیقه ای، قرارداد تدوین کلیپی یا تدوین ساعتی بسته شود.
سطح کیفیت ویدیو:
سطح کیفیت ویدیو نیز بر هزینه تدوین تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، تدوین یک ویدیو با کیفیت بالا و با استفاده از تجهیزات و نرم افزارهای پیشرفته (مانند افترافکت، سینما فوردی و داوینچی) هزینه بیشتری نسبت به تدوین یک ویدیو با کیفیت متوسط (با نرم افزارهای پریمیر، کورل استودیو) و کیفیت پایین (با نرم افزار کمتازیا یا اینشات، کاین مستر و …) دارد.
میزان پیچیدگی ویرایش:
میزان پیچیدگی ویرایش نیز بر هزینه ادیت تاثیر دارد. به عنوان مثال، تدوین ویدیو ایسنتاگرام با صحنه های متعدد و با استفاده از افکت های مختلف هزینه بیشتری نسبت به تدوین کلیپ تولد با صحنه های محدود دارد. در حال حاضر، قیمت تدوین دقیقه ای فیلم اینستاگرام در ایران به طور متوسط بین 300 هزار تا 1 میلیون تومان است. البته این قیمت ها می تواند در مناطق مختلف و بسته به عوامل گفته شده متفاوت باشد. برای مثال هزینه تدوین راف کات ممکن است بسیار پایین تر از تدوین تیزر تبلیغاتی داشته باشد.
نکات مهم در تولید محتوا اینستاگرام
تولید محتوا اینستاگرام اصولی دارد که با رعایت آن ها به موفقیت می رسید. مشخص کردن هزینه تولید محتوا اینستاگرام هم بستگی به این دارد که ادمین اینستاگرام شما تا چه حد روی این مباحث مسلط باشد.
این 6 اصل را به ترتیب رعایت کنید تا فروش بیشتری در اینستاگرام داشته باشید:
1- شناخت مخاطب و تعیین هدف از تولید محتوا اینستاگرام
هدف خود را از تولید محتوا در اینستاگرام به درستی تعیین کنید. زمانی که هدف را به درستی انتخاب کنید، راحت تر در مسیر درست قرار می گیرید و فعالیت های مناسب تری را انجام می دهید. برای این که بتوانید بفروشید باید سلیقه مخاطب خود را بشناسید. پاسخ به این سوال ها به شما کمک می کند:
1- مخاطبان شما در چه رده سنی هستند؟
2- جنسیت آنها چیست؟
3- در چه زمان هایی از اینستاگرام استفاده می کنند؟
4- این بازار هدف شما بیشتر چه محتوایی را دنبال می کنند و می پسندند؟
2. برنامه ریزی دقیق و نظم در تولید محتوا اینستاگرام
بعد از مشخص کردن هدف، نیاز است که برنامه ریزی دقیق داشته باشید. برای داشتن برنامه ریزی درست بهتر است از تقویم تولید محتوا استفاده کنید. داشتن برنامه ریزی این امکان را فراهم می کند که روزهای کاری متعادلی داشته باشید. علاوه بر اینکه با داشتن برنامه، مخاطب متوجه خواهد شد که برای کسب وکار خود ارزش قائل هستید و بر اساس طرحی خاص پیش می روید.
به صورت منظم در صفحه پست درج کنید. با این کار به الگوریتم های اینستاگرام کمک می کنید، محتوای صفحه ی شما را بهتر بشناسند و به مخاطب نشان بدهند. مهم تر از الگوریتم ها فالوررهای صفحه شما هستند. درواقع عکس العمل آن هاست که باعث می شود اینستاگرام به شما امتیاز بدهد. برای فالوورهای خود ارزش قائل شوید و طبق روند منظمی پست ارسال کنید.
3. شناخت رقبا برای تولید محتوا اینستاگرام
برای اینکه در کسب وکار خود موفق شوید نیاز است که رقیبان خود را بشناسید. موفقیت ها و شکست های آنها را زیر نظر داشته باشید. محتوای آنها را بررسی کنید. فعالیت های موفقیت آمیز آنها را تقلید نکنید ولی ایده بردارید. از شکست های آنها نیز درس بگیرید و در کسب وکار خود به کار نبندید.
4. زمان پست گذاری در اینستاگرام
تا قبل از آپدیت های اخیر اینستاگرام زمان پست گذاری یکی از خیلی موارد مهم در جلب توجه مخاطبین صفحه بود. در حال حاضر بیشتر از زمان پست گذاری، نوع محتوا و توانایی شما برای جلب توجه فالوورها اهمیت دارد. دقت کرده اید که برخی از صفحاتی که به صورت شخصی دنبال می کنید و با آن ها تعامل خوبی دارید، هر ساعتی که اینستاگرام را باز کنید پست آن صفحه در ابتدای فید هوم شما نمایش داده می شود؟ از آن گذشته برای مشخص کردن دقیق تر زمان آنلاین بودن فالوورها می توانید با استفاده از گزینه Insight به راحتی بازه زمانی متناسب با مخاطبان خود را به دست بیاورید.!