اقتصادی

هشدار سازمان حمایت به نمایندگی های فروش خودرو

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی نامه‌ای به مدیران شرکت‌های خودروسازی تاکید کرده که برای مدیریت بازار به تمام نمایندگی‌های فروش سراسر کشور ابلاغ شود از هر گونه فروش خودرو خارج از ضوابط ابلاغی به ویژه فروش خودروهای صفر کیلومتر اشخاص به صورت تعهدی امانی و … خودداری کنند. 

به گزارش اینترنشنال نیوز، حسین فرهیدزاده در نامه‌ای با موضوع مدیریت نوسانات قیمت خودرو در بازار، تاکید کرد.

وی با اشاره به نوسانات اخیر در بازار خودرو و افزایش قیمت حاشیه بازار نسبت به قیمت درب کارخانه و اقدامات برخی افراد سودجو در سطح بازار با هدف بهره برداری از التهابات ایجاد شده، تاکید کرده که برای مدیریت بازار به تمام نمایندگی‌های فروش سراسر کشور ابلاغ شود که از هر گونه فروش خودرو خارج از ضوابط ابلاغی به ویژه فروش خودروهای صفر کیلومتر اشخاص به صورت تعهدی امانی و … خودداری کنند. 

 رئیس سازمان حمایت همچنین گفته که در صورت مشاهده دخالت نمایندگی‌های رسمی فروش آن شرکت در موضوع قیمت سازی با هدف ایجاد بازارهای کاذب در خرید و فروش خودرو و بهره برداری از آن، مراتب توسط همکاران ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و بازرسان این سازمان بررسی و برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد. 

او همچنین تاکید کرده مسئولیت‌ها و عواقب ناشی از اقدامات نمایندگی‌ها در این خصوص متوجه شرکت اصلی خواهد بود.

فرهیدزاده از شرکت‌ها خواسته دستور دهند در اسرع وقت اطلاع رسانی لازم به تمام نمایندگی‌ها صورت گرفته و تصویری از ابلاغیه‌های صادره به این سازمان منعکس شود.

گفتنی است این نامه خطاب به مدیران عامل شرکت ایران خودرو، سایپا، کرمان موتور، مدیران خودرو، بهمن موتور، فردا موتور، آرین، پارس موتور، مکت موتور، ایران خودرو دیزل، صنایع خودرو سازی ایلیا، سایپا دیزل، آریا اورست ماشین، سروش دیزل مبنا، بهمن دیزل و سیبا موتور نوشته شده است.

انتهای پیام