هشدار هواشناسی درخصوص تندبادها و کانون‌های گرد و خاک در اصفهان

اینترنشنال نیوز/اصفهان هواشناسی اصفهان درخصوص بادهای تند و همراه با گرد و غبار در روزهای دهم تا سیزدهم تیرماه هشدار داد. همچنین به شهروندان اصفهانی و به‌خصوص مردم نیمۀ شمالی و شرقی استان توصیه کرد که در فاصلۀ مذکور از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

ادارۀ کل هواشناسی استان اصفهان درخصوص وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید در فاصلۀ دهم تا سیزدهم تیرماه هشدار داد و یادآور شد که این تندبادها همراه با گرد و خاک خواهد بود. بر این اساس، احتمال کم‌شدن شعاع دید و کاهش کیفیت هوا افزایش می‌یابد.

این وزش باد و فعال‌شدن کانون گرد و غبار، مناطق شمالی، شرقی، مرکزی و جنوبی استان اصفهان را در بر می‌گیرد. پیش‌بینی می‌شود به‌جز مخاطرات یادشده، تردد در نیمۀ شرقی استان با اختلال همراه باشد. همچنین تخریب سازه‌های موقتی و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات در مناطق شرقی و شمالی استان اصفهان بسیار است.

با توجه به وضعیت پیش رو، به شهروندان اصفهانی و دیگر نقاط مذکور توصیه می‌شود که در فاصلۀ دهم تا سیزدهم تیرماه از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند. این تأکید مخصوصاً دربارۀ افراد آسیب‌پذیر، مانند بیماران، کودکان و سالمندان است.

توجه حداکثری به مقررات رانندگی در هنگام طوفان گرد و خاک و شن در نیمۀ شرقی اصفهان، مدیریت دوچندان تردد خودروها در شهرهای مختلف، مدیریت مراکز آموزشی و اداری و درنهایت کنترل فعالیت واحدهای صنعتی نیز از دیگر توصیه‌های ادارۀ کل هواشناسی استان اصفهان در مقطع زمانی مذکور است.

گفتنی است که بر اساس نقشه‌های هواشناسی، دهم و یازدهم تیرماه در نیمۀ شرقی، گرادیان (شیب دمایی) فشاری حاکم خواهد بود که افزایش سرعت و شدت وزش باد و فعال‌شدن کانون‌های گرد و خاک و شن را به همراه دارد. ضعیف‌شدن دید افقی، کاهش کیفیت هوا و بالارفتن شاخص کیفیت هوا در نقاط شمالی، شرقی و کم‌وبیش منطقۀ مرکزی استان اصفهان از پیامدهای وضعیت یادشده خواهد بود.  

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل