علمی و پزشکی

واردات واکسن توسط بخش خصوصی نهایی شد + جزییات

رئیس اتحادیه واردات دارو شکل نهایی خرید و واردات واکسن ویروس کرونا توسط بخش خصوصی را اعلام کرد.

ناصر ریاحی در مصاحبه با اینترنشنال نیوز گفت: “خوشبختانه ، بدنبال آن ، سرانجام سازمان غذا و دارو نامه ای را صادر كرد كه به بخش خصوصی اجازه می دهد واكسن عروق كرونر را وارد كند ، بنابراین این شركت دارای مجوز LC را روز دوشنبه افتتاح می كند.

وی در مورد نوع واکسن های خریداری شده توسط بخش خصوصی نیز گفت. “در گام اول ، یک میلیون دوز واکسن Astranzka بدست آمده و به کشور وارد خواهد شد.” مرحله بعدی که بلافاصله پس از این قرارداد دنبال خواهد شد ، خرید سه میلیون دوز واکسن سینوفرم چینی است که البته به طور موقت مذاکره می شود.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنایع تهران ادامه داد. وی افزود: با توجه به اینكه واكسن تاج ایرانی احتمالاً در آینده ای نزدیك در دسترس خواهد بود ، برای واكسن چینی شرط گذاشتیم كه اگر دولت نظر خود را تغییر دهد یا سیاست دیگری اعمال كند ، كل واكسن. “مجبور نیستید وارد کشور شوید ، فقط بخشی از آن را وارد کنید.

ریاحی در مورد شرایط واردات این واکسن گفت. “ما آماده ایم که یک میلیون دوز واکسن Astraznka را به یکباره وارد کنیم ، اما این به ظرفیت و شرایط وزارت بهداشت بستگی دارد. “اگر شرایط دریافت در چند مرحله مهیا باشد ، ما ابتدا 100000 دوز و سپس 200،000 تا 250،000 دوز این واکسن ها را وارد خواهیم کرد.

به گزارش اینترنشنال نیوز ، چند هفته پیش بخش خصوصی از نهایی کردن واردات شش میلیون دوز واکسن کرونا خبر داد که به دلیل نداشتن مجوز ، به دلیل حدس و گمانهای متعدد ، رسماً متوقف شد. روند.

پیش از این ، مقامات اتاق بازرگانی پیشنهاد داده بودند که واکسن ها را در دسترس کارگران و فعالان خط تولید کشور قرار دهند.

انتهای پیام:

دیدگاهتان را بنویسید