علمی و پزشکی

واکسن کرونا به زودی وارد کشور می‌شود/ کاهش ۳۰درصدی اشغال تخت‌های بیمارستانی با اجرای طرح «شهیدسلیمانی»

آزادی:

وزیر بهداشت سعید نمکی در یک مصاحبه زنده تلویزیونی در مورد آخرین وضعیت معاینه و نظارت بر قلب و عروق در کشور توضیحاتی ارائه داد. خوشبختانه ، ما در این برنامه گامهای بلندی برداشته ایم ، من توصیه می کنم که مردم و مسئولان میزان مشارکت و دلسوزی را افزایش دهند تا بتوانیم تعداد سفیران بهداشت واقعی را در هر پروژه پایگاه بهداشت پر کنیم.

وی گفت: “در گذشته ، روزانه شاهد پانصد مرگ و میر بودیم.” “برای ما ، مرگ یک شهروند در هر جای دنیا باعث غم و اندوه ، به ویژه غم و اندوه است. از دست دادن یک هموطن ، و متاسفانه امروز بیش از 290 خانواده. ” ما آن را غم انگیز می دانیم.

* دستاوردهای پروژه شهید سلیمان

او نامه را ادامه داد. “اولین دستاورد برنامه شهید سلیمانی کاهش تعداد پذیرش در بیمارستان است. به طور متوسط ​​30٪ تخت هایی که برای مراقبت از بیماری عروق کرونا ویروس قلب استفاده می کنیم کمتر از گذشته است. نفس کشیدن. “

وی به این نامه ابراز امیدواری کرد که امروز تعداد آزمایشات ما به 70،000 در روز رسیده است. در روزهای آینده با آزمایش های سریع این تعداد به 100000 نفر می رسد که با وجود تخمین سازمان های بین المللی منجر به ارسال تعداد کمتر بیمار به بیمارستان می شود. آنها گفتند که این روزها ما باید مرگ بیش از 1100 نفر را احساس کنیم و می بینیم که این تعداد به 300 نفر رسیده است که با تلاش عزیزان ما این میزان کاهش می یابد.

وزیر بهداشت اعلام کرد که در اولین روز دسامبر 160 شهر سرخ ، 208 شهر نارنجی و 80 شهر زرد است. و در روز دهم دسامبر ، خوشبختانه با همدردی ، رضایت و محدودیت های مردم ، شهرهای سرخ ما به 34 رسیده و 260 شهر ما نارنجی است.

* اعمال هوشمندانه محدودیت ها

وزیر بهداشت خبر داد که شرکای ما از دانشگاه های علوم پزشکی به کمک ما آمدند. “سیستمی ایجاد شده است که از طریق آن می توانیم مناطق و وضعیت آنها را به روشی مدرن رصد کنیم.” به عنوان مثال ، در ایالت کرمان ، شهر راور یکی از شهرهای پرخطر قرمز محسوب می شود.

* بزرگترین نگرانی کادر پزشکی

او اضافه کرد. “بزرگترین نگرانی ما و شرکای ما مسئله حل و فصل است ، حرکت به نقشه های زرد سفید ، ما با رشد روحیه عادی روبرو خواهیم شد. برای کنترل و خلاص شدن از این بیماری به فاصله اجتماعی نیاز داریم. رعایت پروتکل ها باید در نظر گرفته شود.

وی به نامه افزود. “متأسفانه ، روستاهای پاک ما در ایالت های شمالی از این بیماری رنج برده اند که در گذشته ما را نگران کرده است. “ما شاهد مشکلات جدیدی در گیلان هستیم و زنجیره سبز در شمال توسط ویروس کرونا کدر شده است.” برخی از ایالات دیگر تحت تأثیر ایالات شمالی قرار دارند. سفر به ایالات شمالی باعث بیماری در شهرهای دیگر می شود. شرکای ما در ایالات جنوبی باید دو دسته را در نظر بگیرند. اول از همه ، همراه با پایین آمدن آب ، می توانیم بیماری های روده را ببینیم.

* واردات واکسن کرونا ویروس. به زودی

در پایان گفت. “خوشبختانه ، موضوع تهیه واکسن از خارج با دستور صریح رئیس جمهور به طور جدی پیگیری می شود ، با وجود تحریم ها ، گره های واردات آن حل می شود. واکسن های وارداتی برای گروه های آسیب پذیر به زودی معرفی می شوند. در آینده بسیار نزدیک ، این واکسن به عنوان یک افتخار ملی به مردم داده می شود.