وزیر ارتباطات: پیگیر حل مشکل سرعت و کیفیت اینترنت هستم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه طراحی مجدد ترافیک شبکه تا پایان سال جاری به اتمام می رسد، همزمان اقدامات اجرایی برای اجرای آن آغاز می شود، این طرح در چند مرحله تکمیل می شود. . «و سرعت و کیفیت ارتباط برقرار باشد تا هیچ هموطنی نگران و گلایه نداشته باشد و راحت و آسان از خدمات فناورانه استفاده کند.

به گزارش اینترنشنال نیوز، عیسی زارع پور امروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: من و خانواده ام مثل شما گاهی از کندی و تاخیر شبکه گله مندیم. کندی شبکه دلایل متعددی دارد که یکی از آن ها عبور و توزیع تمام ترافیک شبکه از پایتخت است. سیستان و هموطنی را تصور کنید که در بلوچستان زندگی می کند و می خواهد به محتوای یک ایالت همسایه مانند کرمان دسترسی داشته باشد یا با خانواده خود در پلتفرم ملی کرار چت ویدیویی داشته باشد. به طور معمول، اگر چنین اتصالی ساده باشد، باید کمتر از پنج میلی ثانیه طول بکشد، اما اکنون اینطور نیست.

او ادامه داد. اکنون چنین ارتباطی باید مسیر سیستان – بلوچستان – تهران را دور بزند، به کرمان برگردد که حدود 30 میلی ثانیه تاخیر دارد که به معنای کاهش سرعت ارتباط است. حال اگر این ارتباط بین دو اپراتور متفاوت باشد، پیچیدگی و تأخیر مسیر بیشتر می شود و اگر ارتباط در داخل کشور «خارج» باشد، بیشتر می شود.

وزیر ارتباطات اعلام کرد. «اکنون همکاران من از شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان فناوری اطلاعات، پژوهشگاه ارتباطات، اپراتورها و شرکت های محتوا برای حل این مشکل دست به کار شده اند. یعنی قرار است جریان ترافیک دیتای کشور را بازطراحی کنند تا به جای توزیع کل ترافیک کشور از پایتخت، محتوا در نزدیک ترین مکان، در مراکز مناطق توزیع داده توزیع شود. ، و تاخیر و کندی به حداقل خواهد رسید.

زارع پور افزود. این کار با فعال کردن نقاط توزیع شبکه داخلی (IXP) بین المللی بین المللی دسترسی به اینترنت (IGW) امکان پذیر است. در این حالت توزیع محتوای داخلی مطابق با همان نقاط توزیع شبکه داخلی انجام می شود. در فاز اول این پروژه که یکی از پروژه های شبکه ملی اطلاعات است، نقاط توزیع داده و محتوا در تبریز، شیراز و مشهد و در فاز دوم حداکثر 10 مرکز توزیع داده ایجاد می شود. در نقاط مختلف کشور ایجاد می شود. البته کار اپراتورها در ایجاد این مراکز بسیار سخت است، باید از آنها حمایت کنیم.

اشاره کرد. «به یاری خداوند طراحی مجدد ترافیک شبکه تا پایان سال به پایان می رسد، همزمان اقدامات اجرایی برای اجرای این برنامه آغاز می شود، برنامه به تدریج تکمیل می شود. در چند مرحله.” از لحظه ای که این مسئولیت سنگین را بر عهده گرفتم خود را متعهد کردم که هر روز پیگیر حل مشکل ارتباطی، سرعت و کیفیت ارتباط باشم تا هیچ هموطنی گلایه نداشته باشد، راحت و آرام از خدمات فناورانه استفاده کند. اینک وظیفه خود می دانم که هر آنچه در جهت ارتقاء کیفیت و سرعت ارتباطات در کشور انجام می شود را به شما عزیزان گزارش دهم تا نظرات شما را دریافت کنم.

انتهای پیام:

خروج از نسخه موبایل