وزیر ارشاد در رونمایی از قطعه “مدافعان سلامت” چه گفت؟

قطعه “مدافعان سلامتی” از ارکستر سمفونیک تهران صبح امروز 7 مرداد در وزارت بهداشت و با حضور وزرای بهداشت ، درمان ، آموزش پزشکی ، فرهنگ و رهنمودهای اسلامی رونمایی شد.

به گزارش اینترنشنال نیوز ، سید عباس صالحی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم. بخش پزشکی کشور به ویژه در 40 سال گذشته همیشه در سالهای مختلف با مردم بوده است. ما در طول 8 سال حفاظت مقدس حضور گسترده ای از کادر پزشکی داریم. امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و ما فراموش نکرده ایم که چگونه کادر پزشکی در کنار مردم آن سالها ایستاده اند.

او یادآوری کرد. در سال 1978 ، ما حدود 14000 پزشک عمومی داشتیم – متخصصان ، که ممکن است برخی از آنها شهروند ایرانی نباشند. هزاران جراح در عملیات آزادی پایدار ، کربلای 5 حضور داشتند و بیش از 40 هزار زخمی توسط کادر پزشکی تحت مداوا قرار گرفتند. در شرایطی که قرار بود بیمارستان جبهه نبرد فاصله زیادی از خط مقدم داشته باشد ، اما بیمارستانهای میدانی ما بطور فعال در دفاع مقدس ، 20 کیلومتری خط مقدم فعالیت می کردند. این بیمارستان ها تأثیر زیادی در کاهش تلفات داشتند ، فاصله بین زخمی ها و معالجه و جراحی را بسیار کاهش می دادند ، در غیر این صورت تلفات ما در جنگ 30 تا 50 درصد افزایش می یافت.

صالحی ادامه داد. “این بیمارستانها نقش مهمی در کاهش شمار تلفات داشتند ، زیرا آنها در چهار سطح اضطراری ، بیمارستان صحرایی و شهر مرزی خدمات ارائه می دادند.” نمی توان تاریخ جنگ را بدون تاریخ پزشکی دفاع مقدس مشاهده کرد. بحث در مورد زخمهای شیمیایی در آن روزها مانند بحث در مورد تاج امروز پرسنل جدید پزشکی بود. ما 100000 مصدوم شیمیایی داشتیم که توسط کادر پزشکی تحت مداوا قرار می گرفتند.

وی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته به یک صورت یا روشی اتفاقات مختلفی رخ داده است که شاهد فداکاری ایثارگران کادر پزشکی بودیم ، ادامه داد: این خدمه از ویل به شهادت رسیدند. آنها در این 6 ماه فضای فرهنگ و هنر به وجود آمدند ، آنها در کنار حقوقدانان ایستادند. در این دوره ، جنبش هنری کشور با وجود تعطیلاتی که با آن روبرو شد ، طی شش ماه یکی از شکوه ترین دوره های خود را طی کرد.

در پایان ، وزیر رهبری گفت: در پایان ، ضمن تبریک روز خبرنگار به روز. “روزنامه نگاران ، به ویژه پس از سیل سال 1998 ، پس از بحران کرونا ، اقدامات ویژه ای را انجام داده اند ، از مشکلات مردم غافل نیستند ، و آنها را در شرایط دشوار آگاه نمی کنند ، که ما از آنها تشکر می کنیم.”

انتهای پیام:

خروج از نسخه موبایل