وضعیت قیمت دارو بدون ارز ۴۲۰۰ تومانی/ راهکار جایگزین دولت

به گزارش شفاف به نقل از آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته به حذف ارز ترجیحی رای دادند و همین موضوع باعث شده وضعیت قیمت دارو در سال آینده با تردید مواجه شود. در صورت افزایش قیمت دارو، مردم برای پرداخت داروهای گران قیمت چه می‌شوند و اگر شرکت‌های دارویی ۴۲۰۰ تومانی بخواهند دارو را با ارز آزاد تولید کنند، چه می‌شود؟

مهدی پیرصالحی، رئیس سابق سازمان غذا و دارو و از اعضای هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارویی ایران در واکنش به حذف ارز ترجیحی از سبد داروی کشویی گفت: با توجه به کاهش قیمت ارز، ارز ترجیحی از سبد دارویی خارج شد. اگر دولت راهی برای ادامه مسیر صنعت دارو بدون ارز ممتاز در نظر نگیرد، یقینا باعث افزایش قیمت دارو و ضرر مصرف کنندگان خواهد شد.

او اضافه کرد: ما همیشه تاکید کرده‌ایم که حذف ارز ترجیحی دارو بدون در نظر گرفتن گزینه‌های جایگزین نمی‌تواند موفقیت‌آمیز باشد. در عین حال معتقدیم اگر عزمی برای این کار وجود داشته باشد قطعا راه هایی برای جبران وجود خواهد داشت.

پیرصالحی ادامه داد: همیشه مخالفت با حذف ارز ترجیحی از ترس افزایش قیمت دارو برای مصرف کننده، اثری جز منفعت مصرف کنندگان ارز ندارد. 4200: سود می کنند، شامل آن نمی شود.

او اضافه کرد: دارو در سیستم بیمه است و افزایش قیمت دارو برای مصرف کنندگان با محاسباتی که در این زمینه انجام می شود به راحتی قابل جبران است. بنابراین وظیفه اصلی در این مورد بر عهده دولت و مجلس است که باید اصلاح رویه فعلی را از طریق مطالبه گری دنبال کنند.

خروج از نسخه موبایل