ویروس مُسری‌تر کرونا خطرناک‌تر و در مقابل واکسن‌های کووید-۱۹ مقاوم است؟

گزارش شده است که یک نوع ویروس کرونا ویروس کرونا در انگلستان ، به استثنای ایرلند شمالی ، 70 درصد مسری تر از نوع اصلی و رایج ویروس آلوده به Covid-19 است.

به گزارش اینترنشنال نیوز ، با وجود اقدامات جدید توسط کشورهای اروپایی برای توقف سفر از هلند به بلژیک و ایتالیا با انگلیس ، این نگرانی در مردم وجود دارد که آیا تخم ویروس کرونا ویروس آلوده علاوه بر مسری بودن ، نوع شدیدتری را ایجاد می کند؟ بیماری Covid-19 در بیماران رخ می دهد. به هر حال ، آیا جهش به این معنی است که واکسن های یافت شده علیه Covid-19 بی اثر هستند؟

سوزان هاپکینز ، متخصص مرکز بهداشت عمومی انگلیس ، به Sky News گفت که ویروس جدید ، VUI-202012/01 ، دارای ساختار ژنتیکی کاملاً مشخص است که علاوه بر انگلیس ، در دانمارک و استرالیا نیز یافت شده است. به گفته وی ، این ویروس بسیار شبیه به گونه های جهش یافته ویروس کرون است که در آفریقای جنوبی و هلند نیز ثبت شده است.

هاپکینز توضیح داد که این نوع ویروس کرونا در سپتامبر گذشته در بدن این بیماری مشاهده شد ، اما توالی کامل ژنوم آن در ماه نوامبر مشخص شد. به گفته وی ، این نوع ویروس کرونا در ابتدا از ویژگی خاصی برخوردار نبود ، به همین دلیل محققان آن را به عنوان یکی از جهش های بسیاری که ویروس معمولاً ایجاد می کند و سپس از بین می رود ، در نظر گرفتند.

“اما در پایان ماه نوامبر ، محققان تعجب کردند که چرا علیرغم افزایش محدودیت های اجتماعی ، گسترش ویروس کرونا در برخی مناطق کاهش نمی یابد. “این امر منجر به بررسی كامل بالینی ، رفتاری و اپیدمیولوژیك ژنوم ویروس قرنیه شد و مشخص شد كه كلون جدید ویروس کرونا در آن مناطق در حال گسترش است.”

به گفته هاپکینز ، مطالعه ای که دولت انگلیس در 18 دسامبر منتشر كرد نشان می دهد كه نوع جدید ویروس کرونا بسیار مسری تر شده است.

وی افزود که با الگوبرداری از کالج امپریال لندن امکان مقایسه ماهیت مسری این گونه با گونه های قبلی وجود دارد که به نظر می رسد 70 درصد برای بیان میزان رشد انتقال آن ناکافی است. با این حال ، این نرخ در جنوب شرقی انگلیس 43 درصد و در شرق انگلستان 62 درصد و 59 درصد در لندن بود.

هاپکینز خاطرنشان می کند که به نظر نمی رسد ویروس جدید با توجه به افزایش قابل توجه مرگ و میر ناشی از Covid-19 در هفته های اخیر خطرناک یا کشنده تر شده باشد. هیچ مدرک قطعی مبنی بر دشوار بودن درمان ویروس یا مقاوم بودن ویروس در برابر واکسن کرونا وجود ندارد.

“علی رغم این واقعیت که واکسن ها معمولاً سطح سیستم ایمنی بدن را تحریک می کنند ، که همچنین به ویروس جهش یافته پاسخ می دهد ، وی گفت که نتایج نهایی در دو هفته آینده در مورد اثرات واقعی ویروس کرونا ویروس بیشتر و تحقیقات نشان می دهد کالج جدید امپریال لندن و این دانشگاه چندین موسسه شریک

در همان زمان ، ایوان برنین ، معاون آزمایشگاه شناسایی بیومولکولی اروپا ، به گاردین گفت که اگر سویه جدید ویروس کرونا تأثیر عمده ای بر شدت بیماری داشته باشد ، هنوز شواهدی وجود دارد.

برنی افزود علی رغم افزایش شدید شیوع ویروس ، تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها افزایش چشمگیری نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: واکسن ها در حال آزمایش در برابر ویروس های مختلف هستند و در حال حاضر هیچ دلیلی وجود ندارد که واکسن های Covid-19 کار نکنند.

پروفسور کریس ویتی ، مشاور ارشد بهداشت دولت انگلیس نیز به اسکای نیوز گفت که در حال حاضر هیچ شواهدی مبنی بر افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا ویروس جدید یا بی اثر بودن درمان با واکسن های تایید شده وجود ندارد.

فدریکو جورجی ، محقق سال گذشته دانشگاه بولونیا ، تحقیقات خود را بر روی گونه های آلوده به ویروس کرونا متمرکز کرده و به ساینس دیلی گفته است که درمان های فعلی Covid-19 ، از جمله واکسن ها ، می تواند علیه تمام گونه های ویروس موثر باشد.

به گزارش یورونیوز ، این اولین بار نیست که ویروس کرونا از ابتدای شیوع همه گیر جهش می یابد. تاکنون حداقل هفت سویه ویروس در سراسر جهان شناسایی شده است ، اما عامل اصلی انتقال سویه های جدید ، میزان بالای انتقال آن است.

انتهای پیام:

خروج از نسخه موبایل