ویزای دوبار ورود تایلند

شرایط ویزای تایلند

اخذ ویزای تایلند مستلزم رعایت شرایطی است که حتماً برای سفر به این کشور باید در نظر بگیرید. ابتدا توجه داشته باشید برآورده کردن شرایط ویزا که سفارت یا کنسولگری تایلند تعیین کرده بسیار مهم است. مطمئن شوید که تمام اطلاعات و مدارک لازم برای اخذ ویزای تایلند را ارائه کرده‌اید؛ زیرا ممکن است منجر به ناموفق بودن درخواست ویزای توریستی تایلند، به تعویق افتادن یا رد شدن آن شود. به‌طورکلی برای دریافت ویزای توریستی تایلند باید برخی از شرایط اولیه را داشته باشید. در ادامه شرایط ویزای توریستی تایلند ارائه شده است. همراه باشید با بهروزسیر:

مراحل اخذ ویزای تایلند

همه افرادی که واجد شرایط اخذ ویزای تایلند هستند باید به یکی از نمایندگی‌های دیپلماتیک تایلند در خارج از کشور مانند سفارت یا کنسولگری برای ویزای تایلند درخواست دهند. مرحله‌های اخذ ویزای تایلند به شرح زیر است:

با سفارت یا کنسولگری سلطنتی تایلند در کشور خود تماس بگیرید

هنگامی که فرایند درخواست ویزای تایلند را شروع می‌کنید، اولین گام این است که با سفارت یا کنسولگری تایلند تماس بگیرید. به‌طورمعمول، باید به سفارت یا کنسولگری در کشور خود درخواست دهید. بااین‌حال، اگر نمایندگی تایلندی در کشور شما وجود ندارد، ممکن است مجبور شوید به سفارت یا کنسولگری تایلند که در یک کشور همسایه قرار دارد، بروید. شما باید با آن‌ها تماس بگیرید یا از وب‌سایت آن‌ها بازدید کنید تا با روش گرفتن وقت ملاقات (در صورت نیاز)، دربارۀ ساعت‌های کاری، روزهای کاری و روش ترجیحی پرداخت هزینه ویزا آشنا شوید. متأسفانه، هیچ روند یکسانی برای فرستادن درخواست ویزای تایلند برای همه اتباع وجود ندارد؛ زیرا به سفارت یا کنسولگری خاص در هر کشور وابسته است. جهت اطلاع از خیابان معروف تایلند کلیک کنید.

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تایلند را جمع‌آوری کنید

مدارکی که باید هنگام درخواست ویزای تایلند بفرستید به هدف سفر شما بستگی دارد؛ اما در این مقاله به برخی از مدارک کلیدی اشاره شده است که حتماً برای اخذ ویزای تایلند باید آن‌ها را جمع‌آوری کنید.

ارائه درخواست ویزای تایلند

بسته به سفارت یا کنسولگری که از طریق آن درخواست می‌دهید، می‌توانید درخواست ویزا را با یکی از دو روش زیر بفرستید:

قیمت ویزای تایلند

قیمت ویزای تایلند بسته به عوامل مختلفی تغییر می‌کند که یکی از آن‌ها کشوری است که از آن درخواست می‌کنید. بااین‌حال، بر اساس یک برآورد، باید انتظار داشته باشید که بسته به ارز محلی بین ۳۰ تا ۵۰دلار برای ویزای توریستی و بین ۱۵۰ تا ۲۵۰دلار برای ویزای غیر مهاجرتی بپردازید.

جواب ویزای تایلند چقدر طول می‌کشد؟

زمان پردازش ویزای تایلند به این بستگی دارد که در کدام دفتر نمایندگی دیپلماتیک تایلند درخواست می‌دهید. برخی از آن‌ها ظرف دو روز کاری به آن رسیدگی می‌کنند، درحالی‌که پردازش و بررسی برای برخی دیگر ممکن است بیشتر طول بکشد. بااین‌حال، از زمانی که سفارت یا کنسولگری درخواست کامل شما را دریافت می‌کند، باید حدود ۵ تا ۱۰ روز کاری منتظر بمانید تا ویزای تایلند شما بررسی شود. به‌طورکلی دریافت جواب ویزای تایلند ممکن است حداکثر دوهفته طول بکشد.

اعتبار ویزای تایلند

مدت‌زمان اعتبار ویزای تایلند بر اساس نوع آن متفاوت است. ویزای تایلند را می‌توان برای مدت‌های زیر صادر کرد:

ویزای تایلند برای ایرانیان

ایرانیان برای ورود به این کشور نیاز به اخذ ویزای تایلند دارند. ایرانیان برای اخذ ویزای تایلند تنها کافی است ضمن جمع‌آوری مدارک موردنیاز، به سفارت تایلند در تهران بروند. در پروسه رفتن به سفارت تایلند لازم است تا مدارک را تحویل دهند، سپس در صورت نیاز مصاحبه شوند. پس از انجام این مرحله‌ها منتظر جواب ویزای تایلند باشند.

دلایل رایج ریجکت شدن ویزای تایلند

ریجکتی ویزای تایلند ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که شما به‌درستی واجد شرایط بودن خود برای دریافت ویزای تایلند را ثابت نکنید. این مسئله بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که متقاضیان اطلاعات یا مدارک مهمی را ارائه نمی‌دهند. برخی از سفارت‌ها نیز ممکن است اگر فرمت صحیح بیمه سلامت را نداشته باشید درخواست ویزای شما و گواهی ورود را رد کنند؛ همچنین اگر قبلاً از دریافت ویزای ورود به یک کشور (سایر کشورها) رد شده‌اید یا اگر سابقه اقامت بیش از حد در کشوری را داشته باشید یا فعالیت‌هایی انجام داده‌اید که تحت شرایط یک دسته ویزا مجاز نیستند، ممکن است درخواست شما رد شود.

ویزای تایلند فوری

برای دریافت ویزای توریستی تایلندی نیازی به حضور ندارید. آژانسهای مسافرتی میتوانند برای فرم ویزای تایلند درخواست دهند و به جای آن به سفارت تایلند مراجعه کنند، اما میتوانند برای انواع دیگر ویزای تایلند (ویزای بازنشستگی تایلند، ویزای تجاری تایلند و غیره) اقدام کنند. حضور شما جهت اخذ ویزا در سفارت الزامی است. قیمت ویزای تایلند برای ویزای یکبار ورود ویزای توریستی 30 یورو و برای ویزای دوبار ورود 60 یورو است. ویزای تایلند تا 3 ماه پس از صدور اعتبار دارد و میتواند تا 30 روز در تایلند بماند.
اگر میخواهید ویزای تایلند فوری دریافت کنید، آژانس صادر کننده ویزا می تواند در عرض 2 روز کاری با پرداخت هزینه اضافی برای ویزای توریستی درخواست دهد. شرایط ویزای جدید تایلند که توسط سفارت تایلند اعمال می شود عبارتند از:

فرم ویزای تایلند

راه های زیادی برای اقامت در تایلند وجود دارد. فرقی نمیکند که برای ویزای مسافرتی تایلند  یا ویزای تجاری تایلند درخواست کنید. چون اقدام اولیه هردو مثل هم هست. بنابراین در این بخش به نحوه اخذ ویزای تایلند می پردازیم و شما را با هر مرحله آن آشنا میکنیم.

مراحل دریافت ویزای تایلند

برای دریافت ویزای تایلند این مدارک لازم است. پس از آشنایی با رویه ها و مفاد ویزای تایلند، وقت آن است که از مدارک مورد نیاز آگاه شوید. اکثر ویزاهای تایلند، قیمت هر کدام متفاوت است. در این قسمت از مقاله همچنین به معرفی مدارک لازم برای ویزای توریستی تایلند برای ایرانیان می پردازیم که به عنوان یکی از محبوبترین ویزاهای تایلند شناخته میشود. پس از طی کردن مراحلی که در مورد نحوه دریافت ویزای تایلند ذکر شد، میتوانید مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و برای اخذ ویزای خود ارسال کنید.

مدت اعتبار مولتی ویزای تایلند

اعتبار ویزای مولتی تایلند 6 ماه یا 180 روز است و هر بار که وارد می شوید می توانید 2 ماه در تایلند بمانید. بنابراین اگر می خواهید مدت بیشتری در تایلند با تعداد ورودی و خروجی کم بمانید، باید 3 بار تایلند را ترک کنید و به این کشور بازگردید و نیازی به بازگشت شما به کشورتان نیست.

تمدید ویزای توریستی تایلند

اگر از فرودگاه یا مرز وارد تایلند شوید، اداره مهاجرت اجازه اقامت 60 روزه شما را به عنوان توریست مهر میکند. پس از آن، باید تا تاریخ انقضای مجوز اقامت خود دوباره کشور را ترک کنید. با این حال، اگر میخواهید یا نیاز به اقامت طولانی تری در تایلند دارید، می توانید مجوز اقامت ویزای توریستی خود را تمدید کنید. برای تمدید اقامت در اداره مهاجرت در مجتمع ایالتی جاده چانگ واتانا در بانکوک باید به 1178 درخواست دهید. ویزای توریستی  تایلند در حال حاضر با ارائه مدارک لازم به سفارت تایلند در تهران بدون نیاز به مصاحبه برای گردشگران ایرانی صادر میشود. ویزای توریستی تایلند برای کسانی صادر می شود که برای مقاصد گردشگری وارد کشور پادشاهی تایلند میشوند.
ویزای توریستی 3 ماه پس از صدور معتبر است و بعد از سه ماه باید آن را طبق شرایط اولیه تمدید کنید. با این ویزا می توانید 7-4 روز در تایلند بمانید و با میزان ترخیص گمرکی مجاز (5 کیلوگرم) سفر کنید. برای درخواست ویزای توریستی نیازی به حضور متقاضی نیست و زمان مصاحبه نیز تعیین نشده است. البته قوانین برای ویزای تجاری و ویزای بلند مدت متفاوت است و مصاحبه مستلزم حضور متقاضی است. ویزای توریستی به شما اجازه کار یا تجارت نمیدهد و اگر بدون مجوز کار برای استخدام اقدام کنید طبق قانون با شما رفتار خواهد شد. اولین قدم برای درخواست ویزا در هر کشوری پر کردن فرم درخواست ویزا است. این فرم را میتوانید از سایت سفارت تایلند در ایران دانلود کنید. برای هر مسافر باید دو درخواست ویزا جداگانه تکمیل شود.

ریجکتی ویزای تایلند

برای رفع ریجکتی ویزای تایلند بهتر است ابتدا دلیل اصلی ریجکت شدن ویزا را پیدا کنید، سپس دوباره خود را برای فرستادن درخواست و تکمیل مجدد اسناد و مدارک موردنیاز آماده کنید. بعد از فرستادن مجدد درخواست ویزای تایلند تنها کافی است منتظر جواب ویزای تایلند باشید.

 

خروج از نسخه موبایل