اجتماعی

پرونده مدارس ناایمن ۵ ساله بسته می‌شود

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار کلاس درس ناایمن در کشور، گفت : در سال ۱۴۰۳ صنعتی سازی، سبک سازی و ارزان سازی موضوعاتی است که پیگیری آن در دستور کار است؛ در حوزه مقاوم سازی کار به صورت جدی دنبال می‌شود تا مدارس نایمن به مدارس ایمن تبدیل شوند.

به گزارش اینترنشنال نیوز حمیدرضا خان محمدی مهمترین دستاورد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در دولت سیزدهم را حضور خیرین و مشارکت آنها در ساخت مدرسه دانست و گفت: اعتبار این مشارکت از ۳ و ۴ میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و این مشارکت نشات گرفته از شعار مردمی سازی به واسطه اعتماد مردم به دولت انجام شده است.

وی با بیان اینکه در مدت دو سال حدود ۳۲ هزار کلاس درس به فضای آموزشی کشور اضافه شده است، افزود: با همه مشکلات از جمله تورم‌ و مشکلات اقتصادی این آمار تحقق یافته است و جز با هم افزایی و همکاری بین مردم و دولت این امر تحقق نمی یافت.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه موضوع احکام راهبردی برنامه هفتم یکی از موفقیت ها، توفیقات و دستاوردها در سال ۱۴۰۲ بود، ادامه داد: جدول ماده ۸۷ را در برنامه هفتم قرار دادیم که براساس آن دولت متعهد شد منابع لازم را تامین کند و میزان سرانه آموزشی را به ۶.۱ درصد برساند همچنین موضوع جذب از صندوق ذخیره ارزی یکی دیگر از موفقیت هایی است که در حال تحقق است.

خان محمدی به برنامه های سال ۱۴۰۳ سازمان نوسازی اشاره و اظهارکرد: صنعتی سازی، سبک سازی و ارزان سازی موضوعاتی است که پیگیری آن در دستور کار است. در حوزه مقاوم سازی کار به صورت جدی دنبال می‌شود تا مدارس نامستحکم و ناایمن به مدارس ایمن تبدیل شوند.
وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار کلاس درس نا ایمن در کل کشور وجود دارد که بر اساس آیین نامه‌هایی که به روز رسانی می‌شوند، به عنوان مدارس ناایمن شناخته شده‌اند، اظهارکرد: با توجه به ردیفی که در برنامه هفتم پیش بینی شده موضوع مدارس ناایمن ظرف پنج سال حل می‌شود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس  اعتبار لازم برای مقاوم سازی مدارس را ۱۰۰ همت اعلام کرد که با مشارکت خیرین، گروه‌های مردمی، شرکت‌ها، موسسات و مسئولان اجتماعی این هدف تحقق می یابد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، خان محمدی در پایان اظهار کرد: مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز نیز برای آنلاین امسال ساماندهی می شوند. 

انتهای پیام

گروه تحریریه اجتماعی

پژوهشگر مسائل اجتماعی با تمرکز بر تحولات سیاسی و نقش آن در جامعه. مقالات کوتاه و تحلیلی درباره مسائل سیاسی فعلی.