علمی و پزشکی

«پزشکی خانواده» با اولویت مناطق کم برخوردار در حیطه درمان اجرایی می شود

وزارت بهداشت از اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در حوزه بهداشت و درمان خبر داد.

گزارش شده است دکتر سعید کریمی گفت: برنامه پزشکی خانواده در شهرهای زیر 20 هزار نفر در سطح 1 و معاونت بهداشت اجرا شده است و باید به سطوح 2 و 3 و گروه درمان متصل شود و معاونت های پزشکی دانشگاه باید این مهم را با هماهنگی معاونت توسعه و توسعه پیگیری کنند. دفاتر فناوری اطلاعات و به تنمه برساناند

او افزود. سامانه های الکترونیکی بیمارستان ها از جمله سامانه نوبت دهی باید برای پذیرش بیماران ارجاع آماده باشد. روش مشخص شده و بیمار در مسیر مشخص شده در سطح یک مرکز ورودی سطوح 2 و 3 به پزشک عمومی ارجاع داده می شود.

درمان کمکی بیان شده است. اتصال آزمایشگاه و رادیولوژی به برنامه پزشکی خانواده نیز توسط معاونت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت پیگیری می شود.

کریمی بیان کرد. اجرای برنامه پزشکی خانواده گام به گام انجام می شود و تا پایان سال در تلاش هستیم تا زیرساخت های لازم، آموزش و اتصال سیستم ها را برای اجرای برنامه ملی ایجاد کنیم.

او افزود: نسخه 03 نوشته شده است و باید تیمی برای پیگیری اجرای برنامه پزشکی خانواده در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل دهید. برای اجرای این نسخه باید با دانشگاه روسیه هماهنگی داشته باشید زیرا برنامه پزشکی خانواده فقط مربوط به حوزه درمان نیست.

به گزارش وزارت بهداشت، وی افزود. برنامه درمانی خانواده و نظام ارجاع باید ظرف سه ماه از زمستان در تمامی شهرهای زیر 20 هزار نفر تکمیل شود.

او یادآوری کرد. در اجرای برنامه پزشکی خانواده از توان بخش خصوصی نیز استفاده می شود و می توان از کمک پزشکانی که با بیمه ها قرارداد دارند استفاده کرد.

پیام پایانی