بین الملل

پوتین موضع روسیه در قبال طالبان را اعلام کرد

افغانستان | طالبان | ولادیمیر پوتین

به گزارش اینترنشنال نیوز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اجلاس روسای خبرگزاری ها در سن پترزبورگ گفته است: تعامل با حکومت افغانستان مهم است و البته باید دولت فراگیر در افغانستان ایجاد شود.

به نقل از ایرنا پوتین افزود: روسیه باید اطمینان حاصل کند که توافق‌ها در سطح ملل متحد از جمله موضوع تشکیل دولت فراگیر در افغانستان اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: امنیت و ثبات در افغانستان نسبت به فرصت‌های اقتصادی برای ما مهم است. طالبان به وعده‌های خود در باره تشکیل دولت فراگیر با اشتراک تمام اقوام و گروه‌های سیاسی عمل کنند.

رییس‌جمهور روسیه در ادامه در پیوند به برقراری روابط کشورش با حکومت سرپرست افغانستان گفت: مشکلاتی در افغانستان وجود دارد که همه آن را می‌دانند، اما ما باید به‌گونه‌ ای با حکومت کنونی روابط برقرار کنیم. طالبان کسانی هستند که کشور را اداره می‌کنند، امروز آنان در افغانستان قدرت دارند، ما باید از واقعیت‌ها پیروی کنیم و به این ترتیب روابط خود را ایجاد کنیم.

پیش از این نیز رئیس جمهور روسیه تعامل با دولت سرپرست افغانستان ضروری خوانده بود.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوایل خرداد ماه جاری نیز اعلام کرده بود که ایجاد روابط طالبان ضروری است، زیرا این گروه کنترل افغانستان را بدست دارد.

رییس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت: افغانستان مشکلات زیادی دارد که انکارناپذیر و برای همه شناخته شده است. این که چگونه می توان با قدرت فعلی در افغانستان ارتباط برقرار کرد، سوال دیگری است.

وی ادامه داد: با این حال این رابطه به هر نحوی باید ایجاد شود، زیرا طالبان گروهی است که کشور و قلمرو افغانستان را کنترل می کنند، آنها مقامات فعلی در افغانستان هستند. ما باید واقعیت را بپذیریم و روابط را بر اساس آن ایجاد کنیم.

در واکنش به این اظهارات رئیس جمهوری روسیه ، حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرد که این حکومت برای روابط با مسکو عزم سیاسی جدی دارد.

311311