علمی و پزشکی

پوشش خدمات توانبخشی مبتلایان اوتیسم از سوی سازمان بیمه سلامت

به گزارش شفاف ، سعیده صالح غافاری در یک نشست مشترک با سازمان بیمه سلامت گفت. “از سال 1997 ، ما با خانواده های افراد اوتیسم ملاقات کرده ایم. ما فقط در مورد این موضوع صحبت کردیم که درمان اوتیسم یک سرویس توان بخشی است. این سرویس مزمن و گران است. و طولانی ” زمان وقایع مثبت ، مانند گفتار کودک ما ، مشخص نیست ، و انجمن اوتیسم ایران هفتمین سال خود را در سال جاری به پایان رسانده است ، و سال شجاع 1399 برای ما سال باورنکردنی بود. زیرا نهاد مدنی همراه با بخش دولتی ، خیرین و بخش خصوصی ، اگر بتواند تعامل مثبتی ایجاد کند ، مانند جلسه امروز نتیجه خوبی خواهد داشت. وزارت بهداشت تلاش های زیادی در وزارت بهداشت و بیمه درمانی انجام داده است تا ظرف چهار تا پنج سال این نیاز را برآورده کند.

او افزود. “ما از این خدمات راضی هستیم ، اگرچه آنها با ایده آل ما متفاوت هستند ، اما ابتدای افراد در طیف اوتیسم در گروه بیماری های خاص است. اما اعتبار اداره اوتیسم باید روشن شود تا دوستان ما در وزارت بهداشت بدانند که هر سال چه مبلغی را پرداخت می کنند.

مدیر اجرایی انجمن اوتیسم تأکید کرد. “سایر سازمان ها و م institutionsسسات باید به استفاده از انجمن ها در سطوح تصمیم گیری ، تصمیم گیری و نظارت اعتقاد داشته باشند ، تا مسئولیت این نقش مهم را از دولت بگیرند و آن را در نظر بگیرند.” “ما هنوز در مورد غربالگری اوتیسم از طریق شبکه بهداشت ملی صحبت می کنیم ، که حدود دو سال است درباره آن صحبت می کنیم. ما می شنویم که آزمایشی پروژه آغاز شده است ، اما عملا هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است ، و 1400 برای راه اندازی رسمی این پروژه بسیار مناسب است.

او افزود. “خدمات دارویی ، پزشکی و دندانپزشکی هنوز ارائه نشده است ، و مقررات اجرای آنها باید چکش خورده و سازماندهی شود. مشکل اصلی اوتیسم در ایران این است که سازمان باید مسئول اوتیسم باشد. اکنون ما یک سازمان بهزیستی ، آموزش انحصاری وزیر بهداشت ، برای بحث در مورد اوتیسم داریم. ما به نمایندگی از انجمن اوتیسم ایران از وزارت بهداشت می خواهیم پاسخگو باشد. مداخلات غربالگری با تشخیص زودرس در ردیف اول ورود و غیره. اگر وزارت بهداشت به عنوان یک نهاد اصلی مراقبت های بهداشتی در این کشور گنجانده شود ، از سردرگمی در جامعه اوتیسم ایران کاسته خواهد شد. تا آن زمان ، ما به هماهنگی کامل این سه سازمان نیاز داریم. ما به عنوان بخشی از یک برنامه جامع اوتیسم اکنون دو سال است که این موضوع را دنبال می کنیم. اگر این سند ملی در سال جاری فاش شود ، نقش هر سازمان و مداخلات آن مشخص می شود.

گزارش های شفاف نیز علی اصغر باقرزاده – معاون اول رئیس کمیته بهداشت مجلس شورای اسلامی وی در جریان معرفی خدمات توان بخشی برای مبتلایان به اوتیسم گفت: “انجمن ها همیشه به سیستم مراقبت های بهداشتی کمک کرده اند ، سازمان های غیردولتی در هنگام بحث تاجگذاری بسیار درخشیدند و این جلسه دست کمکی به سازمان های غیر دولتی داشت. «

او گفت. “در بودجه 1400 ، تمام تلاش ها برای توجه ویژه به بخش مراقبت های بهداشتی صورت گرفت. در مورد مشکل تاج ، ما برخی بیماری ها را نادیده نگرفتیم ، سعی کردیم بهترین تلاش خود را انجام دهیم.

او ادامه داد. “اگرچه بودجه 1400 به طور رسمی اعلام شده است ، اما ما شاهد کشف سطوح مختلف توان بخشی برای بیماران هستیم.” این نشان می دهد که برنامه ریزی مناسبی انجام شده است: متشکرم.

وی گفت: “همه تلاش خود را برای ایجاد مزاحمت برای بیماران انجام خواهیم داد.” برنامه های بیماری نادر با همکاری وزارت بهداشت ، آژانس بیمه سلامت و تأمین اجتماعی: رفاه تهیه شده است.

معاون اول رئیس کمیته بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت. “ما امیدواریم که گامی بزرگ در جهت حل مشکلات بیماران برداریم.” تقسیم بندی باید هم در بودجه و هم در قوانین اجرا شود. اگر قوانین سختگیرانه است ، باید آنها را لغو کرد.