پیشگیری از سرطان روده با یک داروی روان‌پزشکی

به گفته شفاف ، این متخصصان معتقدند که داروی لیتیوم می تواند به سلامت سلول های بنیادی در سیستم هضم کمک کرده و آنها را در برابر اثرات سوverse جهش سلول های سرطانی مقاوم کند.

این کشف منجر به راه اندازی یک آزمایش بالینی جدید برای لیتیوم ، یک داروی رایج که برای درمان چندین نوع بیماری روانی استفاده می شود ، می شود. لیتیوم احتمالاً از رشد سرطان روده جلوگیری می کند.

در این آزمایش افرادی که ژن “پلی فوز آدنوماتوز خانوادگی” (FAP) دارند مورد بررسی قرار می گیرد.

FEP یک بیماری ژنتیکی نسبتاً نادر است که از هر 22 نفر 7 نفر را درگیر می کند. اگر کل روده بزرگ با جراحی برداشته نشود ، این وضعیت تقریباً همیشه منجر به سرطان روده می شود.

تصور می شود که بیشتر موارد سرطان روده در اثر جهش ژنتیکی به نام EPC ایجاد می شود.

مشخص شده است که سلول های بنیادی روده که تحت تأثیر جهش های EPC قرار دارند از همتایان سالم خود بهتر عمل کرده و آنها را از بین می برند.

به گفته متخصصان ، این روند منجر به رشد نامحدود سلولهای جهش یافته ، تشکیل توده های سرطانی می شود. بیماران مبتلا به FEP دارای جهش ژنتیکی EPC ، صدها پولیپ غیر سرطانی در روده خود و توده هستند.

پروفسور لوئیس ورمیلن ، نویسنده اصلی مقاله در ژورنال Nature گفت: “ما اولین مرحله در رشد توده های سرطانی روده را کشف کرده ایم.”

او افزود. “ما دریافتیم که پس از جهش در یک ژن کلیدی که سلولهای بنیادی روده را تنظیم می کند ، این سلول ها به سلولهای جعلی تبدیل می شوند که سلولهای طبیعی محیط را به طور فعال سرکوب می کنند.” این درک کاملاً جدید است زیرا همیشه تصور می شده که سلولهای جهش یافته ، که می توانند به سرطان تبدیل شوند ، سریعتر رشد می کنند یا در برابر مرگ سلول مقاومت بیشتری دارند. اما تحقیقات ما نشان می دهد سلولهای در آستانه بدخیمی می توانند سلولهای بنیادی اطراف را به طور فعال سرکوب و رشد دهند. این همان چیزی است که ما آن را رقابت سطح بالا می نامیم.

“یافته های پروفسور ورمیلن و تیم تیم تیم & # x20AC؛ & # x2122؛ تیم & # x20AC؛ & # x2122؛ ما از دیدن نتایج این آزمایش بالینی و پیامدهای آن برای افراد مبتلا به سرطان ارثی بسیار خوشحالیم.

به گزارش ایندیپندنت ، سرطان روده چهارمین نوع شایع سرطان در انگلیس است که هر ساله بیش از 48000 نفر مبتلا به سرطان روده می شوند.

علائم سرطان روده شامل تغییر در عادات روده ، درد شکم و خون در مدفوع است.

خروج از نسخه موبایل