چرا از ژل شستشو صورت استفاده کنیم؟

چگونه از پوست صورت خود مراقبت کنیم؟

مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، یک برنامه روزانه مراقبت از پوست می‌تواند به شما کمک کند تا سلامت کلی پوست را حفظ کرده و مشکلات پوستی نظیر آکنه، جای زخم و لکه‌های تیره را درمان کنید.

برنامه روزانه مراقبت از پوست دارای چهار مرحله اساسی است که می‌توانید یک بار در صبح و یک بار قبل از خواب انجام دهید. این مراحل شامل موارد زیر هستند:

۱اولین مرحله پاکسازی پوست با ژل شستشو صورت آبرسان است.

اولین مرحله پاکسازی پوست، استفاده از  بهترین ژل شستشوی صورت روشن کننده است. سعی کنید که ژل شستشویی را انتخاب کنید که بعد از شستن پوست صورتتان خشک و کشیده شده نشود. در صورت آرایش کردن روزانه، صورت خود را بیش از دو بار در روز تمیز کنید. حتما ژل شستشوی صورتی را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوستتان باشد. استفاده از ژل شستشو صورت با ترکیبات گیاهی بهترین انتخاب برای پاکسازی پوست‌تان است. بدین منظور می‌توانید از که آنتی اکسیدان است، استفاده کنید.

میسلار واتر برای شستشوی صورت

نوعی از  بهترین کرم ضد لک بدون بازگشت است که نیازی به شستشو نداشته و به پوست آسیب نمی‌زند و به نسبت سایر از فناوری خاص و منحصر به فردی برای شستشوی صورت استفاده می‌کند.

میسلار واتر محصولی بسیار خاص و پر کاربرد است که می‌تواند انواع از گرفته تا و محصولات را پاک کرده و چربی و عرق اضافی آن را از بین ببرد.

بهترین پاککننده آرایش صورت برای پوست خشک

برای خرید بهترین پاک‌ کننده آرایش صورت برای پوست خشک، می‌توانید به وب‌سایت شون مراجعه کرده و را مشاهده کنید. بهترین پاک‌ کننده آرایش برای پوست صورت را حتما متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید.

ژل شستشو صورت چرب

در انواع مختلف آن موجود است. برای شستشوی بهتر و البته سالم نگه داشتن پوست، مراقب باشید که از محصولات متناسب با نوع پوست‌تان استفاده ‌کنید. ژل شستشو صورت چرب انتخاب مناسبی برای پوست‌ های چرب است.

بهترین ژل شستشو صورت روشنکننده

یک ، باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد که عبارتند از:

قیمت پاک کننده آرایش صورت

از  آنجایی که در حال حاضر انواع پاک کننده آرایش صورت در بازار موجود است، نمی‌توان قیمت ثابتی برای پاک کننده آرایش صورت در نظر گرفت.

۲دومین مرحله مراقبت از صورت استفاده از سرم صورت است.

استفاده روزانه از سرم پوست حاوی ویتامین C یا پپتید‌ها زیر ، دومین مرحله از پاکسازی صورت است. استفاده از یک سرم پوست حاوی مواد مغذی، پوست را تقویت کرده و باعث تغذیه آن می‌شود. انتخاب سرم صورت حاوی ویتامین C و E بهترین انتخاب است.

۳سومین مرحله مراقبت از پوست صورت، استفاده از کرم مرطوبکننده است.

شاید برایتان تعجب‌آور باشد، اما حتی پوست‌ های چرب هم به نیاز دارند. مرطوب‌کننده‌ای که سبک، مبتنی بر ژل و غیر کومدون‌زا باشد و منافذ پوستتان را مسدود نکند. لوسیون پوست انتخاب مناسبی برای هیدراته کردن پوست شماست.

۴چهارمین مرحله، استفاده از ضد آفتاب صورت است.

چه در خانه باشید، چه بیرون، سعی کنید که هنگام روز از با حداقل SPF30 استفاده کنید. البته اگر قصد بیرون رفتن دارید، حتما ۱۵ دقیقه قبل کرم ضد آفتاب خود را تجدید کنید. چرا که مدتی طول می‌کشد تا ضد آفتاب فعال شود. پوست‌های تیره‌تر در واقع به محافظت بیشتری در برابر نور خورشید نیاز دارند. برای محافظت بیشتر از پوست می‌توانید از انواع مانند ضد آفتاب رنگی شون، ضد آفتاب بی رنگ شون و… استفاده کنید.

به منظور ، محصولاتی را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد. به ترکیبات سازنده دقت کنید که آلرژی پوستی به آن‌ها نداشته باشید. برخی از محصولات، مانند رتینول یا رتینوئید‌های تجویزی، فقط باید در شب استفاده شوند.

نکاتی مهم در مورد مراقبت از پوست با ژل شستشو صورت

برای این کار کافیست، مقدار کمی از محصول را روی پوست در یک ناحیه خاص مانند داخل مچ دست یا بازوی داخلی خود بمالید. ۴۸ ساعت صبر کنید تا ببینید آیا پوستتان واکنشی نشان می‌دهد یا خیر. ۹۶ ساعت بعد هم مجددا ناحیه مورد نظر را بررسی کنید تا ببینید آیا پوستتان واکنش تأخیری دارد یا خیر. واکنش آلرژیک ممکن است شامل تحریک، قرمزی، برآمدگی‌های کوچک یا خارش باشد. اگر متوجه این علائم شدید، ناحیه مورد آزمایش را با آب و یک بشویید. سپس محصول بهداشتی خود را عوض کنید.

استفاده از ژل شوینده صورت یک عضو جدانشدنی از روتین پوستی است. چرا که در طول روز، آلودگی و تاثیرات مضر آب و هوا بر روی پوست تاثیر می‌گذارند که باید با یک محصول مناسب پاک شوند. اگر جزو آن دسته از خانم‌هایی هستید که مدام آرایش می‌کنید؛ پس حتما باید از ژل شستشوی صورت استفاده نمایید. پوست صورت حساسیت بسیار بیشتری نسبت به پوست سایر قسمت‌های بدن دارد. به همین دلیل، باید راهکارهای مراقبتی سفت و سخت‌تری را برای حفظ سلامت و شادابی آن در نظر بگیرید. همانطور که می‌دانید آلودگی‌های محیطی، استفاده روزمره از لوازم آرایشی، نور خورشید، گرد و غبار، چربی یا خشکی بیش از اندازه پوست و حتی آلودگی هوا در کلان شهرها، باعث می‌شود تا پوست صورت دچار پیری زودرس شود.

با توجه به اینکه استراحت شبانه یک فرصت بسیار عالی چند ساعته را برای ترمیم پوست در اختیارمان قرار می‌دهد؛ با این وجود بسیار مهم است که از یک روتین مراقبتی کارآمد استفاده کنید. در این روتین بدون شک باید استفاده از ژل شوینده صورت متناسب با نوع پوست و خواصی که مدنظر دارید وجود داشته باشد. ژل شستشوی صورت یکی از انواع شوینده‌های صورت است که با استفاده از آن می‌توانید آسیب‌های ناشی از عواملی که ذکر  کردیم را تا حد زیادی کاهش دهید. پس اگر نگران شادابی و جوانی پوست خود هستید؛ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

از آنجایی که آب به تنهایی قادر به پاکسازی آلودگی‌های مختلف در سطح پوست نیست؛ باید برای این کار از یک محصول کارآمد به نام شوینده صورت استفاده کنید. ژل شستشوی صورت یکی از انواع شوینده‌های صورت است که با عنوان فیس واش نیز در بازار شناخته می‌شوند. این محصولات جانشین بسیار عالی برای صابون‌ها محسوب شده و دارای فرمولاسیون به مراتب سازگارتری با پوست هستند. در واقع این محصولات می توانند نیاز شما را در پاکسازی پوست تامین نمایند.

ژل‌های شستسوی صورت، ناخالصی‌ها و سبوم را از بافت پوست جدا خواهد کرد و همچنین پوست را از شر باکتری‌های مسئول ایجاد آکنه حفظ می‌نماید. این محصولات از فرمولاسیون ویژه‌ای تهیه شده‌اند تا با استفاده از آنها، منافذ پوستی باز شده و اصطلاحا پوست بهتر تنفس کند.

 مرغوبفاقد اس‌ال‌اس یا اس‌ال‌ای‌اس هستند؛ این‌ها در واقع سورفکتانت‌هایی هستند که باعث ایجاد کف بیشتر می‌شوند. اما در عین حال خشکی پوست و تولید بیش از اندازه سبوم را هم به همراه خواهند داشت. به طور کلی در هنگام خرید یک ژل شستشوی صورت باید دقت لازم را داشته باشید. چرا که باید علاوه بر قدرت پاک کنندگی مناسب، رطوبت و لطافت پوست را هم افزایش دهد. همچنین باید بدانید که طرز استفاده از ژل شستشوی صورت در کنار انتخاب محصول مناسب بسیار حائز اهمیت است.

 اگر شما یک پاک کننده خیلی قوی برای صورت خود انتخاب کنید، می‌تواند موجب خشکی، تحریک و حساس شدن پوست خود شوید. اولین نکته ای که باید رعایت کنید، انتخاب پاک کننده مناسب فصل است. ماه‌هایی از سال که آب و هوای معتدلی دارند و آلودگی هوا در آن زمان کمتر است، از پاک ‌کننده‌های ملایم و سبک که ترکیبات آن ها مناسب‌تر است، استفاده کنید. این در حالی است که فصل زمستان، بهترین زمان برای استفاده از پاک کننده‌های با پایه روغنی است.

هنگام خرید ژل شست و شوی صورت شما باید نوع پوست خود را در نظر داشته باشید. پاک کننده مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنید. این نکته بسیار مهم است و نباید به آن بی‌توجه بود. تمام پاک کننده‌های صورت دارای اطلاعاتی روی بسته‌ بندی هستند که مشخص می‌کند برای چه پوستی مناسب خواهند بود. به همین دلیل توصیه می‌شود که حتما برچسب روی محصولات را بخوانید و از متناسب بودن با شرایط پوستیتان اطمینان حاصل نمایید.

منبع : allure

خروج از نسخه موبایل