عمومیکسب و کار جدید

چرا روشنایی شهری فضای باز LED تا این حد محبوب و رایج گردیده است؟

گسترش محبوبیت روشنایی فضای باز برای شهرها و معابر شهری

با هجوم زیاد افرادی که به شهرها مهاجرت می کنند ، روشنایی عمومی توسط برج نوری 18 متری به یک خدمات مهم شهری تبدیل گردیده است. کیفیت روشنایی با کاهش تعداد جرائم ، ایمنی ساکنان شهر را نیز بهبود می بخشد. براساس گزارش مجلس امریکا ، روشنایی خیابانی ۲۵ تا ۵۰ درصد انرژی مصرفی در شهرها را به خود اختصاص می دهد. لامپ های پلاسما و پر فشار (HPS) که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند به دلیل انرژی باورنکردنی که مصرف می کنند و گازهای گلخانه ای که در هوا منتشر می کنند پایدار نمی باشند.

این گزارش بیان می کند که چرا شهرهای سراسر جهان به سمت گزینه های روشنایی پایدار در حرکت هستند. امروزه روشنایی های نوین معابر و نورپردازی خیابان های شهری از جمله به یک پدیده رایج در شهرها تبدیل گردیده است. بنابراین تولید برج نوری یکی از مواردی است که این روزها اهمیت پیدا کرده است.

چرا چراغ های شهری LED محبوبیت پیدا کرده اند؟

به دلیل راندمان بالای انرژی آنها کاملاً پایدار می باشند. در واقع این محصولات در مقایسه با سایر محصولات رشته ای معمولی ، حدود ۸۰٪ انرژی کمتری مصرف می کنند. این بدان معنی است که ۸۰٪ از کل انرژی که این چراغ ها مصرف می کنند به جای حرارت تبدیل به نور می شوند، بر خلاف آنچه که در مورد لامپ های رشته ای اتفاق می افتد. این نکته کمک می کند تا بودجه روشنایی شهرداری ها نیز کاهش یابد.

چراغ های LED به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند و از دوام بیشتری برخوردار هستند!

برخلاف چراغ های سدیم با فشار بالا که باید هر شش سال یکبار تعویض گردند، چراغ های LED حدود ۲۰ سال طول عمر دارند. به همین دلیل است که در برج نوری استادیومی از این مدل لامپ ها استفاده می شود. این بدان معناست که شهرداری ها هزینه های تعمیر و نگهداری کمتری را متحمل می شوند و در نتیجه مزایای سرمایه گذاری اولیه خود را افزایش می دهند.

ادغام با کنترلرهای روشنایی

در حال حاضر بسیاری از شهرها در حال نصب چراغ های LED هوشمند هستند که دارای عملکردهایی مانند سنسور حرکتی و کاهش نور از طریق کنترلرهای هوشمند هستند. این اجازه می دهد تا چراغ های روشنایی بسته به نیازهای موجود ، نورپردازی و روشنایی مناسب را تولید کنند.

بهبود زیبایی فضاهای عمومی

امروزه در تلاش برای بهبود توسعه اقتصادی از طریق رونق گردشگری شهرهای بزرگ دنیا از LED ها برای روشنایی فضاهای عمومی مانند اماکن تاریخی، پارک های شهری ، آبنماها ، پیاده روها و مسیرهای دوچرخه سواری استفاده کرده اند. با کنترل کننده های هوشمند برای ایجاد جلوه های روشنایی و تغییر رنگ های خیره کننده که از نظر بصری جذاب هستند استفاده می شوند. استفاده از نورپردازی LED در چنین فضاهایی آنها را گرم ، مفرح ، ایمن و خوشایند می نماید. شهرداری و مسئولین شهری از این محصولات جهت هر چه زنده و جذاب تر نمودن مراسمات ویژه و فضاهای عمومی استفاده می نمایند.

تغییر به سمت محصولات روشنایی LED هنوز در مراحل اولیه خود است. بایستی جلسات مشاوره بسیار برای این گزینه پایدار انجام شود تا ال ای دی بتواند در سراسر جهان کشش ایجاد کند. شهرداری های کشورهای در حال توسعه با اجرای این گزینه پایدار ، ایجاد کربن را نیز کاهش می دهند.

معرفی ویژگی های چراغ خیابانی ال ای دی ۱۵۰ وات

چراغ خیابانی ال ای دی ۱۵۰ وات جایگزین بسیار مناسبی برای نسل قدیمی چراغ های لاک پشتی با لامپ های گازی و بخار سدیم می باشد که در ادامه ویژگی و مشخصات فنی آن آورده شده است:

  • طراحی منحصر به فرد جهت پخش نور بهتر و یکنواخت و جلوگیری از اتلاف نور
  • استفاده از چیپ های برند برجیلوکس با بهره نوری ۱۲۰ لومن بر وات
  • دارای درجه حفاظت محیطی IP66 و مقاوم در شرایط جوی و اقلیمی مختلف
  • سرلوله خیابانی استاندارد ( حداقل ۵ و حداکثر ۶ سانتی متر برای قطر لوله)

دارای طول عمر بالای ۵۰۰۰۰ ساعت و ضمانت ۲۴ ماهه معتبر و مکتوب شرکتبرای انتخاب منبع نور ایده آل برای روشنایی در فضای باز، بحرانی ترین الزامات رنگ نور خوب و عمر خدمات طولانی است. هنگامی که آن را به رنگ نور و زندگی خدمات می آید, EXC نور خیابان بر این باورند که LEDs خواهد شد دیگر منابع نور پیشی.

روشنایی در فضای باز چه چیزی است؟

روشنایی در فضای باز به معنی استفاده از لامپ های مختلف در فضای باز منجر به روشن کردن خیابان ها، جاده ها، باغ ها، بدن آب، بیرونی ساختمان ها و حتی یک درخت و غیره است. نه تنها کارکرد روشنایی دارد، بلکه کارکردهای دکوراسیون هنری و زیباسازی محیط را نیز دارد. منطقه به طور کامل روشن در فضای باز بسیار لازم است به منظور افزایش عملکرد سرگرمی, ایمنی و زیباسازی منطقه مربوطه. از آنجا که نور خیابان LED یک منبع نور یک طرفه است، نقش حیاتی در روشنایی در فضای باز دارد.

شاخص رندر رنگ بالا، گزینه های دمای رنگ های متعدد، و غیره. هنگامی که آن را به روشنایی در فضای باز می آید, LEDs انتخاب ایده آل برای روشنایی در فضای باز با توجه به شاخص رندر رنگ بالا خود را (CRI) و گزینه های متعدد درجه حرارت رنگ. پیشرفت در فناوری پلاستیک و اپتیک و همچنین ادغام با LEDها، راه را برای ترکیب ایده آل اپتوئلکترونیک هموار کرد. یکی دیگر از مزایای چراغ های LED این است که از هیچ گونه فیلامنت استفاده نمی کنند و ذاتاً قوی تر هستند. همچنین LED چندان شکننده نیست و پر کردن منبع نور با یک عامل ضد آب مانند سیلیکون یا رزین اپوکسی بسیار ساده، معقول و بی خطر است.

از آنجا که منبع نور LED کوچک است، تولید لومن های با کارایی بالا با اندازه فشرده بسیار ساده است. به عنوان مثال، ساخت یک لامپ چشمه برای پوشاندن کل چشمه بسیار ممکن است، تا زمانی که منابع نور از هم جدا شوند، اندازه کوچک و به صورت موازی به هم متصل شوند.

II 4 مزایای منحصر به فرد از روشنایی در فضای باز منجر

1. تولید نور روشن تر و بهتر

عملکرد اصلی روشنایی در فضای باز ایمنی و دکوراسیون است. LEDها درخشان ترین شکل نور محسوب می شوند که می تواند به ۱۷۰ تا ۱۸۰ لومن در هر وات دست یابد و نور قابل اعتمادی را فراهم کند. علاوه بر این ویژگی، در مورد گرم شدن بیش از حد یا مدار کوتاه، LED به راحتی در منبع نور منفجر یا سوزانده نمی شود.

2. سازگار با محیط زیست

چراغ خیابان LED هیچ گونه تابش مادون قرمز یا فرابنفش ساطع نمی کند و هیچ جیوه ای در همه وجود ندارد. علاوه بر این، این لامپ ها از استانداردهای ROHS تبعیت می کنند و این بدان معناست که LEDها حاوی هیچ ماده خطرناکی مانند کادمیوم، جیوه و غیره نیستند. در مقابل، لامپ های هالید فلزی حاوی سطوح بالایی از کادمیوم هستند و همچنین نور فرابنفش ساطع می کنند در حالی که لامپ های فلورسنت حاوی جیوه هستند. از آنجا که چراغ های فضای باز در نزدیکی بدن آب یا درختان در طبیعت نصب می شوند، LEDها انتخاب اول هستند.

3. هزینه نگهداری پایین

در عصر مدرن خانواده هایی که حیاط یا باغ دارند به ناچار چراغ باغ را نصب خواهند کرد. از آنجا که چراغ های باغ معمولاً در مناطق شکننده قرار دارند، باید نگهداری و جایگزینی آن ها آسان باشد. چراغ های باغ LED در حال حاضر محبوب ترین چراغ ها هستند. با استفاده از سایر وسایل روشنایی، در بیشتر موارد، هزینه جایگزینی نور بسیار بیشتر از هزینه نور است. به عنوان مثال، چراغ های زیر آب در یک استخر شنا جایگزینی آن دشوار است، زیرا اگر قرار باشد چراغ ها جایگزین شوند، استخر باید خالی شود. مثال دیگر نور افکن است. اگر مشکلی پیش برود، برای بازگرداندن آن به جرثقیل نیاز است.

4. عملیات ولتاژ پایین

  •  روشنایی آذرطیف
  • بدنه آلومینیومی دایکاست مجهز به هیت سینک جهت انتقال و دفع حرارت و در نتیجه افزایش طول عمر محصول
  • قابل عرضه در دو رنگ نور آفتابی و مهتابی
  • دارای توان مصرفی ۱۵۰ وات و شار نوری ۱۸۰۰۰ لومن