چرا سازمان بهداشت جهانی نام آبله میمون را تغییر می‌دهد؟

اینترنشنال نیوز/ خراسان رضوی: سازمان جهانی بهداشت (WHO) در حال تلاش برای تغییر نام ویروس آبله است که در ماه های اخیر در بسیاری از نقاط جهان گسترش یافته است.

ترکیش نیوز گزارش داد: «آدهانوم سایپرسوس» مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت. سازمان بهداشت جهانی با شرکا و کارشناسان از سراسر جهان برای تغییر نام ویروس آبله میمون و بیماری ناشی از آن کار می کند.

این سازمان اعلام کرد: در اسرع وقت اسامی جدید را اعلام خواهیم کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که تیمی متشکل از 30 دانشمند در مقاله ای نوشتند که نیاز فوری به تغییر نام ویروس وجود دارد.

آنها استدلال کردند که اشاره به این ویروس به عنوان آفریقایی نه تنها دقیق نیست بلکه تبعیض آمیز است.

تدریس گفت: بیش از 1600 مورد تایید شده از 39 کشور گزارش شده است. هفت کشوری که سالها آبله میمون در آنها تشخیص داده شده و 32 کشور تازه به این بیماری مبتلا شده اند.

او اضافه کرد: هدف سازمان بهداشت جهانی (WHO) حمایت از کشورها در کنترل انتقال و جلوگیری از شیوع با ابزارهای آزمایش شده، از جمله نظارت، ردیابی تماس، و جداسازی بیماران آلوده است.

او گفت: سازمان بهداشت جهانی همچنین دستورالعمل‌های موقتی را برای استفاده از واکسن‌های آبله برای آبله صادر کرده و گفته است که سازمان بهداشت جهانی واکسیناسیون دسته جمعی علیه آبله را توصیه نمی‌کند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: از آنجایی که شیوع آبله میمون‌ها غیرعادی و نگران‌کننده است، هفته آینده یک جلسه اضطراری برگزار می‌شود تا بررسی شود که آیا شیوع این بیماری یک اورژانس بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی است یا خیر.

انتهای پیام:

خروج از نسخه موبایل