چطور با پنل پیامکی نرخ بازگشت مشتری ها رو بالا ببریم؟ | راهکارهای عملی

در دنیای بازاریابی یکی از دغدغه های همیشگی اینه که چطور می تونیم مشتری ها رو به کسب وکارمون برگردونیم؟ خب یکی از روش های پرکاربرد که خیلی از کسب وکارها دارن ازش استفاده می کنن پنل پیامکی هست. حالا شاید شما هم مثل من اوایل فکر می کردید پیامک فرستادن یه کار سنتی و قدیمی شده باشه ولی وقتی درست ازش استفاده کنی می تونه نتایج شگفت انگیزی برات به همراه داشته باشه.

بازاریابی | تبلیغات

چرا از پنل پیامکی استفاده کنیم؟

پنل پیامکی یه ابزار ساده و کارآمده که باهاش می تونید به سرعت به مشتری هاتون پیام بدید. چیزی که باعث میشه پیامک به یه ابزار قدرتمند تبدیل بشه اینه که همه ما همیشه گوشی همراهمون دستمونه. بر خلاف ایمیل یا تبلیغات در شبکه های اجتماعی که شاید به راحتی نادیده گرفته بشن پیامک ها معمولا خیلی زود خونده میشن. به نظرت جالب نیست؟ طبق آمارها بیش از ۹۰ درصد پیامک ها در سه دقیقه اول باز میشن!

چطور میشه از پنل پیامکی برای بازگرداندن مشتری ها استفاده کرد؟

خب اینجا می خوام از تجربه های خودم براتون بگم که چطور تونستم با یه استراتژی درست مشتری های از دست رفته ام رو برگردونم.

ارائه تخفیف و پیشنهاد ویژه

یکی از اولین کارهایی که کردم ارسال پیامک های تخفیف ویژه برای مشتری هایی بود که مدت زیادی ازشون خرید نکرده بودن. مثلاً یه پیامک ساده مثل این می فرستادم : 
«فلانی عزیز دلمون برات تنگ شده! با این کد تخفیف ۳۰ درصدی دوباره از ما خرید کن.»
این روش خیلی جواب داد! مردم عاشق تخفیفن و اگه حس کنن که قراره از خریدشون سود ببرن سریع اقدام می کنن. پیشنهاد من اینه که هر چند وقت یه بار برای مشتری های قدیمی تون یه پیامک تخفیف ویژه بفرستید.

پیامک یادآوری محصولات جدید

بارها پیش اومده که مشتری ها فراموش می کنن ما محصولات جدید آوردیم. من از پنل پیامکی استفاده کردم و بهشون یادآوری کردم : 
«سلام فلانی! محصولات جدیدمون رسیدن حتماً یه سر بزن به سایتمون یا از این لینک مستقیم ببین.»
خیلی وقتا مشتریا به خاطر مشغله کاری یادشون می ره که باید دوباره خرید کنن. با این روش خیلی ها برگشتن و محصولات جدید ما رو دیدن و خرید کردن.

استفاده از پیامک های سفارشی سازی شده

یکی دیگه از تکنیک هایی که امتحان کردم و نتیجه خوبی گرفتم شخصی سازی پیام ها بود. وقتی پیام به اسم خود شخص فرستاده میشه مشتری حس نزدیکی بیشتری می کنه و احتمال اینکه دوباره به فروشگاه برگرده خیلی بیشتر میشه. مثلاً : 
«سلام [نام مشتری] محصولاتی که دفعه قبل دیدی هنوز موجودن ولی دارن تموم می شن. قبل از اینکه از دستشون بدی یه خرید بکن!»
این کار نشون میده که شما مشتری ها رو می شناسید و بهشون اهمیت می دید.

نظرسنجی و دریافت بازخورد

همیشه که نباید فقط محصول یا تخفیف پیشنهاد بدیم بعضی وقتا بد نیست که از مشتری هامون بازخورد بخوایم. این کار باعث میشه حس کنن نظراتشون برامون مهمه و به ما کمک می کنن که خدمات بهتری ارائه بدیم. مثلاً : 
«سلام می خوایم از تجربه خریدت بپرسیم. نظرت رو از طریق این لینک بهمون بگو و در قرعه کشی ما شرکت کن.»
این کار رو من خودم امتحان کردم و واقعاً جواب داد. مشتریا حس می کنن که شما فقط دنبال سود خودتون نیستید و به رضایتشون هم اهمیت می دید.

نکاتی که باید رعایت کنید

۱. زمان بندی ارسال پیامک

شما نمی تونید هر زمانی که دلتون خواست به مشتری پیام بدید. زمان بندی ارسال پیامک خیلی مهمه. مثلاً پیامک های مربوط به تخفیف بهتره صبح ها یا اواخر هفته ارسال بشه که مردم بیشتر وقت دارن خرید کنن.

۲. استفاده از زبان مناسب

توی پیام هاتون از یه زبان ساده و دوستانه استفاده کنید. کسی حوصله نداره پیامای رسمی و خشک و خالی بخونه. سعی کنید لحن پیام هاتون گرم و صمیمی باشه.

۳. محدودیت در ارسال پیام

هیچ کس دوست نداره هر روز از یه برند پیامک بگیره! برای همین باید توی ارسال پیام ها دقت کنید و تعدادش رو محدود نگه دارید. مثلا من هر هفته یا هر دو هفته یکبار پیامک ارسال می کنم.

جدول پیشنهادی زمان بندی ارسال پیامک

 نوع پیامک/  بهترین زمان ارسال/    توضیحات    
پیامک تخفیف/   ویژه صبح های کاری و اواخر هفته/   مشتری ها بیشتر وقت برای خرید دارن    
پیامک یادآوری محصول/ بعد از ظهرها و ساعات پایانی روز/   معمولاً مردم توی این زمان چک می کنن    
پیامک نظرسنجی و بازخورد/  بعد از ظهرها یا تعطیلات/  مشتری ها فرصت دارن نظر بدن  

مزایای استفاده از پنل پیامکی

سریع و مستقیم : پیام ها به سرعت به مشتری ها می رسه و شانس خونده شدنشون خیلی بالاست.
هزینه کم : در مقایسه با روش های تبلیغاتی دیگه پنل پیامکی یه روش کم هزینه محسوب میشه.
امکان شخصی سازی : می تونید پیام هاتون رو با استفاده از نام و جزئیات مشتری شخصی سازی کنید.
نرخ بازگشت بالا : همون طور که گفتم پیامک ها نرخ باز شدن و بازگشت خیلی بالایی دارن.

سؤالات متداول

۱. آیا ارسال پیامک به همه مشتری ها قانونیه؟
بله تا وقتی که مشتری ها به شما اجازه داده باشن که براشون پیامک بفرستید. باید مطمئن باشید که لیست شماره هایی که دارید به صورت قانونی و با رضایت مشتری ها جمع آوری شده.
۲. چطور باید لیست شماره مشتری ها رو جمع آوری کنیم؟
روش های مختلفی برای جمع آوری شماره مشتری ها هست. مثلاً می تونید توی وبسایتتون یه فرم ثبت نام بذارید یا از مشتری هایی که خرید می کنن بخواید شماره شون رو وارد کنن.
۳. آیا می تونم با پنل پیامکی فروش رو افزایش بدم؟
قطعاً! با ارسال پیامک های مناسب و پیشنهاد های جذاب می تونید مشتری هاتون رو ترغیب به خرید کنید و فروش رو افزایش بدید.

نتیجه گیری

استفاده از پنل پیامکی یه روش خیلی کارآمده که می تونه نرخ بازگشت مشتری ها رو به طرز چشم گیری افزایش بده. فقط باید زمان بندی و لحن مناسب رو رعایت کنید و پیام ها رو طوری تنظیم کنید که مشتری ها حس کنن براشون ارزش قائل هستید. اگه شما هم تجربه ای توی استفاده از پنل پیامکی دارید خوشحال می شم توی کامنت ها باهام به اشتراک بذارید!

برای دریافت تعرفه ارسال پیامک تبلیغاتی با آذرخش، وارد وبسایت پنل پیامکی آذرخش شوید.