اقتصادی

چند راهکار برای جلوگیری از ریزش بورس؛ چند توصیه به سهامداران

این تحلیلگر اقتصادی گفت: شرکت های ذکر شده می توانند با انتشار اوراق مشارکت ، گام هایی را برای توسعه و تأمین مالی اوراق مشارکت خود بردارند. برای گرفتن وام هایی که پول بانکی را آزاد می کند و فرصتی برای مردم برای دریافت وام بیشتر ایجاد می کند. علاوه بر این ، اوراق قرضه شرکتی سود بیشتری نسبت به سپرده های بانکی با نوسان کمتری دارند.

به گزارش اینترنشنال نیوز ، میثم هاشم خانی به صورت زنده در اینستاگرام درباره وضعیت بورس گفت. در صورت نیاز به این سرمایه ، سعی می کنند با نوسانات بازار آن را از بازار خارج کنند که این می تواند بر نوسانات بازار تأثیر بگذارد.

آسیب شناسی ضرر و زیان بازار سهام

وی گفت: یکی از چالش های بازار سرمایه ورود تعداد زیادی سهامدار جدید است که از این بازار اطلاعی ندارند. پس از افزایش قابل توجه شاخص سهام ، ارزش یک سوم سهام شرکتهای بورسی افزایش یافت. این محل ورود هواداران به بورس است که بدون اطلاع از وضعیت شرکت و سهم آن ، فقط سهام ایران خودرو را می دانند.

این اقتصاددان ادامه داد. وی افزود: وقتی دولت بسیاری را به مشاركت در بازار سرمایه ترغیب می كرد ، باید به آنها هشدار می داد كه دارایی های خود را در بورس اوراق بهادار قرار دهند تا بتوانند ریسك كنند كه یك سال به آنها نیازی نداشته باشند. علاوه بر این ، این افراد نباید سهام خریداری کنند ، سرمایه خود را در واحدهای بورس سهام بورس سرمایه گذاری کنند ، زیرا باعث شوک کمتر سهامداران ، سود بیشتر خواهد شد.

این تحلیلگر اقتصادی بعداً نوسانات فراوان و حجم پایه را به عنوان عوامل تأثیرگذار در نوسانات اخیر بازار و. “در بازار سرمایه صف صف نمادی از فساد است ، زیرا چه کسی جلو است و چه کسی پشت فساد است.” و در بسیاری از کشورها سعی می کنند برای معاملات در بورس سهام صف نکشند ، زیرا این صف باعث فساد و هیجان بازار می شود.

راهی برای تقویت بازار سرمایه

به گفته هاشم خانی ، در حال حاضر ، همراه با کاهش درآمدهای نفتی ، پول در صندوق شتاب توسعه ملی وجود ندارد ، تزریق منابع به چاپخانه پول است و تورم در حال افزایش است. بنابراین ، تنها اقدام مفید دولت برای تقویت بورس ، عدم مداخله در فعالیت های شرکت ها و مشاغل با عدم اقداماتی مانند توقف ناگهانی صادرات ، از سرگیری مجدد ، تغییر در قوانین صادرات و واردات و میزان فروش دلارهای صادراتی است.

چند پیشنهاد برای سهامداران در وضعیت فعلی بورس

او ادامه داد. وی افزود: اگر می خواهیم وضعیت بورس را بهبود ببخشیم ، باید حضور شركت های شناخته شده را در بازار سرمایه ترویج دهیم ، زیرا از نظر خوش بینی سهامداران نسبت به آینده بازار مثر است. لازم به ذکر است که شرکت های ذکر شده می توانند در جهت توسعه و تأمین مالی انتشار اوراق مشارکت شرکتی گام بردارند ، زیرا این عملیات باید ارائه شود ، زیرا این رویداد دارای دو پیامد مثبت است. یکی این که شرکت ها به بانک ها مراجعه نمی کنند ، گرفتن وامی است که پول بانک را آزاد می کند و فرصت بیشتری برای دریافت وام برای مردم ایجاد می کند. علاوه بر این ، اوراق قرضه شرکتی سود بیشتری نسبت به سپرده های بانکی با نوسان کمتری دارند.

سرانجام ، این اقتصاددان به سهامداران توصیه کرد که در شرایط فعلی ، شما نیازی به سرمایه سرمایه گذاری شده در بورس اوراق بهادار نخواهید داشت ، زیرا بسیار بعید است که امروز شخصی سهام این شرکت را بخرد ، آن را ظرف هفت یا هشت ماه بفروشد و موجب ضرر شود. حتی اگر صدمه ببیند ، فاجعه ای رخ نخواهد داد. همچنین هنگام خرید سهام ، خرید سهام در بورس اوراق بهادار را ترجیح دهید ، زیرا ریسک کمتری دارد و سود بیشتری دارد.

انتهای پیام: