چند نکته درباره روزه‌داری در مبتلایان دیابت

مبتلایان به دیابت می توانند تحت شرایط خاصی به دنیا بیایند ، اما باید نکاتی را در مورد تغذیه در نظر بگیرند.

به گزارش اینترنشنال نیوز و به گفته دفتر بهبود جامعه مواد غذایی در وزارت بهداشت ، طبق گفته پزشکان متخصص ، با رضایت مؤسسه الهیات حقوقی ، افراد دیابتی زیر 65 سال تحت معالجه پزشکی قرار می گیرند و مجبور می شوند در رژیم های خود از متفورمین استفاده کنند. در صورت آماده سازی آكاربوز ، گلوتازون و گروه گلیسین ، اگر قند خون ناشتا كمتر از 140 میلی گرم در لیتر و همچنین هموگلوبین A1C باشد ، در صورت تهیه ، كمتر از 7 است ، كه به نظارت منظم قند خون و اصول محافظت اختصاص دارد. پیشگیری پیشنهادی ، که باید توسط ستاد بحران کشور با دقت کنترل شود ، ممکن است با آنها روبرو شود.

لازم به ذکر است ، روزه گرفتن برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 مفید است ، که دیابت آنها با رژیم غذایی کنترل می شود و نه تنها بیماری آنها را تشدید نمی کند بلکه منجر به کاهش وزن می شود ، که برای مبتلایان به دیابت دارای اضافه وزن یا چاقی موثر است. .

به گفته دفتر بهبود جامعه مواد غذایی وزارت بهداشت ، افرادی که برای کنترل دیابت خود قرص مصرف می کنند ، در صورت بروز علائم قند خون در طول روز ، باید سریعاً روزه بگیرند. بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 به توصیه پزشک و متخصص تغذیه می توانند در این ماه به راحتی روزه بگیرند و از مزایای آن بهره مند شوند ، مشروط بر اینکه بیماری دیگری نداشته باشند.

بیمارانی که به دیابت روزه می گیرند باید داروهای خود را تحت نظر پزشک تنظیم کنند ، از آن در هنگام صبحانه و افطار استفاده کنند و در سحر به رژیم غذایی ویژه خود بازگردند. همچنین ، مراقب باشید غذاهای شیرین که در وعده های افطاری در ماه مبارک رمضان استفاده می شود ، مصرف کنید و مقدار و کمیت توصیه شده توسط مشاوران غذایی خود را در نظر بگیرید. برای کنترل بهتر قند خون ، توصیه می شود این افراد قند خون خود را قبل از طلوع آفتاب و بعد از افطار بررسی کنند.

توصیه نمی شود به بیمارانی که مبتلا به دیابت هستند ، زایمان کنند ، یا بهتر است بررسی نشود.

– اگر قند خون شما بیش از 350 میلی گرم در روز قبل از طلوع آفتاب است.

– بیمار دیابتی که صبحانه نخورد.

– اگر از این قرص برای کنترل دیابت استفاده شده است ، باید قند خون خود را در طول روز کنترل کنید.

– در صورت تزریق انسولین ، باید در طول روز تجویز شود.

– اگر عوارض دیابت آشکار است ، یعنی عوارض کلیوی ، چشم و غیره ، بهتر است از بروز عوارض آن جلوگیری نکنید ، از بروز عوارض جلوگیری کنید یا با پزشک خود مشورت کنید.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل