بین الملل

چهره مخالف اوکراینی: سقوط زلسنکی یک پیروزی برای مردم اوکراین است

حمله روسيه به اوكراين | ولودیمیر زلنسکی | ویکتور مدودچوک

«ویکتور مدودچوک» چهره مخالف اوکراینی گفت ولودیمیر زلنسکی تمام متحدان داخلی و خارجی خود را عصبانی کرده و در سال جاری میلادی محکوم به برکناری است؛ اتفاقی که «به نفع مردم اوکراینی» خواهد بود.

به گزارش اینترنشنال نیوز، «ویکتور مدودچوک» رهبر حزب اپوزیسیون «برای زندگی» بود که دولت ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین آن را به اتهام «طرفداری از روسیه» ممنوع اعلام کرد. او ابتدا دستگیر و سپس مجبور به ترک اوکراین شد. این سیاستمدار از ابتدا رویه‌ای را در پیش گرفته بود که کشور خود را به «کشوری بی‌طرف» تبدیل کند نه کشوری که دشمنی با روسیه را ترویج دهد.

طبق گزارش راشا تودی، این چهره مخالف اوکراینی ضمن آنکه رئیس‌جمهور این کشور را به باد انتقاد گرفت، او را «دیکتاتور مضحکی» خواند که با ضعفش به «تمامی غارتگران سیاسی پیامی می‌فرستد برای اینکه او را شکار کنند.»

او در ادامه افزود: زلنسکی با همه دشمنی کرده است؛ با سرمایه‌داران بزرگ که آنها را به عنوان خائن و الیگارش در لیست سیاه قرار داده، نازی‌های حرفه‌ای که شاهد بزدلی او هستند، ارتشی که بی‌کفایتی او را می‌بیند و در نهایت با مردمی که نظاره‌گر بی‌تفاوتی و ظلم او هستند.

ویکتور مدودچوک استدلال کرد: اگر کمک‌های غربی به کی‌یف کاهش یابد، اوکراین در بحران عمیقی فرو می‌رود. البته شهروندان اوکراینی باید بدانند که سقوط زلنسکی لزوما به معنای شکست مردم اوکراین نیست. برعکس، سقوط او یک پیروزی برای مردم اوکراین خواهد بود زیرا رئیس‌جمهور این کشور مدتهاست به آنها خیانت کرده است.

وی همچنین با اشاره به درخواست و آرزوی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا تصریح کرد: اوکراین عضو اتحادیه اروپا نخواهد شد و شهروندان این کشور باید بدانند که اروپایی‌ها بودجه‌های خود را به دست نخبه‌های آمریکایی می‌دهند نه پناهجویان اوکراینی.

در فوریه سال جاری میلادی جنگ اوکراین ۲ ساله خواهد شد. این کشور در ژوئن گذشته ضدحمله‌ای را آغاز کرد که به اذعان مقامات اوکراینی و غربی نتوانسته دستاورد قابل توجهی را کسب کند.  ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که کشورش متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده‌ است، همچنان قصد دارد به این جنگ ادامه دهد.

وی امروز – چهارشنبه – در جریان سفری از پیش اعلام نشده به پایتخت لیتوانی سفر کرد تا درخواست‌ها و مطالبات تازه‌ای را مطرح کند. رئیس‌جمهور لیتوانی در جریان این سفر بسته نظامی جدیدی به ارزش ۲۲۰ میلیون دلار برای کی‌یف تصویب کرد.

انتهای پیام

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.