چه سبزی قورمه سبزی را خوشمزه میکند؟

پختن کوارتز گیاهی بسیار آسان به نظر می رسد. و با مخلوط کردن چند ماده قابل تهیه است. اما برای تهیه یک سبزی قورمه مجلسی اصیل باید به چند نکته توجه کرد. در حین آشپزی تا در نهایت یک سبزی قورمه معطر به دست آورید پس در این مطلب با سایت ترش واش همراه باشید تا رازهای خوشمزه قورمه سبزی را با شما به اشتراک بگذاریم.

سبزی | قورمه سبزی

مواد لازم برای تهیه قورمه سبزی  خوشمزه

برای تهیه یک سبزی سبزی لذیذ به حبوبات، گوشت خوک، لیمو عمانی، سبزی سبزی سبزی و ادویه جات نیاز دارید که قطعات آن به تعداد نفرات باشد. مهم ترین نکته در این قسمت ترکیب صحیح سبزیجات است که به آن می پردازیم.

سبزی قورمه سبزی

مهم ترین نکته برای پختن حد نصاب سبزی که می تواند عطر و بوی خوبی بدهد، انتخاب درست سبزیجات است. طرز تهیه سوپ سبزی برای 4 نفر به 400 گرم تره، 100 گرم گشنیز، 100 گرم قارچ و 100 گرم چغندر یا اسفناج نیاز دارید. به یاد داشته باشید که چغندر یا اسفناج را نمی توان از ترکیب حذف کرد. چون باعث درخشش گولش ما می شود.

راز طعم سبزی قورمه چیست؟

بزرگترین مشکل در تهیه سوپ سبزیجات رنگ و طعم آن است، به خصوص اگر تجربه آشپزی نداشته باشید. پس اگر می خواهید خورش ما به عنوان یک رستوران جا بیفتد، باید به یک سری نکات که در ادامه توضیح می دهیم توجه کنید.

پر کردن سبزیجات

یکی از مهم ترین نکات برای خوش طعم و تیره شدن سبزی قورمه این است که سبزیجات تازه را تهیه کرده و خوب تفت دهید. سبزی سبز را باید در حرارت متوسط ​​با روغن زیاد سرخ کرد تا سبز و سیاه شود. اگر سبزی ها خوب سرخ نشده باشند یا خیلی بزرگ بریده شوند، خورش شما خوب نمی شود.

نکته: برای سرخ شدن بهتر سبزی ها ابتدا سبزی ها را در تابه بدون روغن بریزید و روی آتش هم بزنید تا آب سبزی ها گرفته شود. سپس مقدار زیادی روغن و خوب و با حوصله تفت دهید. هنگام سرخ کردن سبزی، مرتب هم بزنید تا سبزیجات نسوزند.
برای اطلاع از قیمت سبزی قورمه شمالی کلیک کنید.

انتخاب سبزیجات راز خوشمزه بودن قورمه سبزی است

لوبیاهای ایده آل برای سوپ سبزیجات لوبیا قرمز هستند، اما می توانید از لوبیا چیتی استفاده کنید. حبوبات را باید حداقل 5 ساعت در آب خیس کرد و در این مدت 1 تا 2 بار آب را عوض کرد تا ورم آن برطرف شود. هنگام پختن سوپ سبزی، حتما لوبیاها را در کنار گوشت و پیاز بجوشانید. این روش راز است و باعث می شود بوی باقلا از بین برود و قابلمه بهتر جا بیفتد و عطر خوبی بگیرد. در این مرحله اضافه کردن ادویه خیار مهم است. یادتان باشد که ادویه ها را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه تفت دهید تا طعم آنها به مواد دیگر نفوذ کند.

زمان مناسب برای اضافه کردن پاستا، لیمو و نمک است.

هنگام درست کردن مجلسی سابجی کورما هرگز از آبلیمو استفاده نکنید و حتما به خورش لیمو اضافه کنید. اگر می خواهید تلخی لیمو عمانی را از بین ببرید، لیموها را حداقل دو ساعت یا یک شب تا صبح خیس کنید یا لیمو عمانی را از وسط نصف کنید و دانه ها را بردارید تا خورش سبزی شما طعم تلخی پیدا نکند.

لازم به ذکر است که بهترین زمان برای افزودن رب گوجه فرنگی و لیموترش 4 ساعت بعد از گذاشتن خورش روی آتش است. چون با اضافه کردن رب گوجه و لیمو در ابتدای پخت، گوشت و حبوبات به آرامی می پزند و خورش غلیظ نمی شود. اگر گولش را تیره دوست دارید، رب گوجه فرنگی را خیلی کم بریزید، پس بهتر است آن را حذف نکنید، فقط آن را کم کنید.

برای درست کردن یک سوپ سبزیجات خوشمزه، گوشت مناسب را انتخاب کنید

بهترین گوشت برای تهیه سبزی مجلسی گوشت گاو است. لطفا توجه داشته باشید که به هیچ وجه از گوشت چرخ کرده استفاده نکنید اندازه گوشت کاملاً سلیقه ای است. اما اگر می خواهید خورش شما جشن بیشتری داشته باشد چه؟ باید به قطعات بزرگتر بریده شود. و اگر از گوشت بره استخوانی استفاده کنید خورش سبزی شما خوشمزه تر می شود.

در این مرحله بهتر است گوشت پخته شده را با حرارت کمی و پیاز زیاد به مدت 15 تا 20 دقیقه کباب کنید تا سبزی خوشمزه شود. اگر از گوشت کم چرب تری مانند گوشت گوساله استفاده می کنید، بهتر است یک یا دو تکه دم بره را به قابلمه اضافه کنید تا خورش شفاف تر و خوشمزه تر شود.

خورشت را بگذارید

زمان پخت در تهیه سبزی کورمه مجلسی بسیار موثر است. بنابراین، یک وعده غذایی را کمتر از 5 ساعت از دست ندهید. از طرفی برای پختن سوپ سبزی از زودپز استفاده نکنید و بگذارید با حرارت ملایم بپزد تا سبزیجات و گوشت و حبوبات نرم شوند. بگذارید شیر خوب بجوشد؛ ابتدا پس از سرخ شدن کامل مواد؛ مقدار زیادی آب به پارچه اضافه کنید تا بعداً آب وارد پارچه نشود. اگر در حین پخت نیاز به اضافه کردن آب دارید، از آب جوش استفاده کنید. زیرا آب سرد غذا را خراب می کند.