عمومیکسب و کار جدید

چگونه از دفتر برنامه ریزی درسی استفاده کنیم؟

در صورتی که دانش آموز، دانشجو و یا حتی پشت کنکوری هستید برنامه ریزی کردن برای درس خواندن می تواند یکی از چالش های مهم زندگیتان باشد. دفتر برنامه ریزی درسی یک وسیله مدیریت زمان است. یک ابزار عالی برای اینکه در کنار درس خواندن به اهداف دیگر زندگی نیز دست یابید. می توانید از این دفتر برای یادداشت هر چیزی که دغدغه ذهنی شماست و نیاز دارید در طی روز برای انجام آن وقت بگذارید استفاده نموده و به شکل بهینه کارهایتان را انجام داده و کتاب های درسی را مطالعه کنید. بعد از انتخاب و خرید یک دفتر برنامه ریزی درسی مناسب چالش بعدی چگونگی استفاده از آن است. در ادامه مقاله به راحت ترین شکل ممکن نشان خواهیم داد که چگونه از یک دفتر برنامه ریزی استفاده نمائید.

دفتر برنامه ریزی درسی چیست؟

دفتر برنامه ریزی یک دفتر از قبل طراحی شده است و انواع متنوعی دارد. از انواع دفاتر برنامه ریزی روزانه، ماهانه و سالانه. در آن ها می توانید برنامه ها و اهداف آینده را مشخص نموده و برای رسیدن به آن ها برنامه بچینید. ولی مهمترین نکته در مورد دفتر برنامه ریزی درسی عادت کردن به استفاده از آن است. تا استفاده از یک پلنر روزانه تبدیل به بخشی از زندگی شما نشود خریدن هیچ نوعی از آن برای مدیریت کردن زمان شما هیچ فایده ای نخواهد داشت.

نکات مهم برای استفاده از دفتر برنامه ریزی

  1. دفتر مناسب با شرایط خود را پیدا کنید. انواع مختلفی از دفتر برنامه ریزی در بازار موجود است، نوعی را انتخاب نمائید که از همه نظر به پر کردن و رعایت کردن برنامه آن تمایل داشته باشید.
  2. دفتر برنامه ریزی یک وسیله شخصی است پس آن را برای خود بسازید. می توانید از خودکارهای رنگی یا برچسب های آماده برای شخصی سازی دفتر برنامه ریزی استفاده کنید.
  3. هر روز از دفتر خود استفاده کنید. نگران نباشید به تدریج استفاده از آن جزئی از زندگیتان خواهد شد.
  4. دفتر برنامه ریزی خود را مرتبا به روز رسانی کنید. اگر هدف یا برنامه جدیدی به زندگیتان اضافه شده حتما آن را وارد دفتر خود کنید.
  5. نوشتن کارها را از مسائل کلی تر سالانه آغاز کرده و بعد کارهای ماهانه و روزانه را اضافه کنید. اینکار در ابتدای سال دید کلی نسبت به سالی که در پیش رو دارید به شما می دهد.
  6. برای پر کردن دفتر برنامه ریزی استرس نداشته باشید از نوشتن کارهای به ظاهر ساده و روزمره می توانید شروع کنید. اینکار شما را در جریانی از نظم قرار خواهد داد.
  7. به شکل دوره ای اهدافی که به آن رسیده اید یا نرسیده اید را آنالیز کنید و موانع نرسیدن به هدف را پیدا کنید.
  8. برای حفظ انگیزه حتما از جملات انگیزشی در دفتر خود استفاده نمائید. به خاطر چیزهایی که دارید شکر گذاری کنید تا به این شکل در مسیر رسیدن به موفقیت روحیه خود را حفظ نمائید.

دانلود دفتر برنامه ریزی pdf | دانلود دفتر برنامه ریزی قلم چی دانلود pdf | دفتر برنامه ریزی قلم چی اندروید

مزایای استفاده از دفتر برنامه ریزی درسی چیست؟

  1. مهمترین فایده استفاده از دفتر برنامه ریزی درسی رسیدن به آرامش ذهن است. در صورت وجود مشغله زیاد ذهنی و نداشتن برنامه مشخص برای آن ها ذهن دچار تشویش شده و از حالت تعادل خارج می شود. در این شلوغی ذهن به طور دائم استرس کم آوردن وقت و تمام نشدن کارها را خواهید داشت. همین عامل می تواند اضطراب فرد را تا حدی افزایش دهد که حتی خواب او را نیز تحت الشعاع قرار دهد.
  2. در دفتر برنامه ریزی شخصی فقط با خودتان مقایسه می شوید و از پیشرفت روزانه کارها لذت میبرید.
  3. می توانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید و برای برطرف کردن نقاط ضعف تمهیدات لازم را در نظر بگیرید.
  4. در پایان یک روز پر کار با مشاهده ی یک دفتر برنامه ریزی پر شده که همه تسک های آن تیک خورده اند انگیزه ای چند برابر برای روز بعد در شما ایجاد خواهد شد. این انگیزه به قدری قوی خواهد بود که شما را در مسیر موفقیت قرار خواهد داد.

چه عواملی در قیمت دفتر برنامه ریزی موثر است؟

  1. مهمترین عامل تعیین قیمت دفتر برنامه ریزی کیفیت مواد به کار گرفته شده برای تولید کاغذ و جلد دفتر است. هر چه کیفیت مواد به کار برده شده بالاتر باشد. مسلما قیمت دفتر نیز بیشتر خواهد بود.
  2. دومین عامل تعیین قیمت دفتر تعداد صفحات دفتر است. دفتر برنامه ریزی های سالانه چون تعداد صفحات خیلی بیشتری دارند مسلما از دفتر برنامه ریزی های ماهانه و روزانه گرانتر خواهند بود
  3. بعضی از دفاتر برنامه ریزی و بولت ژورنال تحصیلی دارای امکانات بیشتری هستند. مثلا تقویم یا نقشه زمانی دارند.
  4. دفاتر تولیدی از برندهای معروف و شناخته شده معمولا کمی گرانتر از برندهای تازه تاسیس شده و جدید هستند.
  5. شاید یکی از عوامل تاثیر گذار در افزایش جذابیت دفتر های برنامه ریزی طرح های متنوع روی جلد است. شاید برای خرید یک دفتر فانتزی هزینه بیشتری پرداخت نمائید ولی طرح فانتزی روی جلد محرک شما برای استفاده از دفتر برنامه ریزی خواهد بود.

عوامل بیان شده از مهمترین دلایل تعیین قیمت دفتر برنامه ریزی است. اگر تمایل دارید که دفتر برنامه ریزی شما دارای کیفیت و دوام مناسب بوده و در کنار خاص بودن و طرح جلد زیبا امکانات اضافه تری برا افزایش کاربرد دفتر داشته باشد مسلما باید هزینه بیشتری پرداخت نمائید.

برای خرید دفتر برنامه ریزی درسی می توانید دفاتر جلد پارچه ای چاپگ را مشاهده نموده و طرحی زیبا و فانتزی را به سلیقه خود انتخاب نمائید این دفترها از کاغذ نخودی درجه یک تهیه شده اند. کیفیت مواد به کار گرفته شده در دفترهای برنامه ریزی چاپگ عالی بوده و نسبت به آن دارای قیمت مناسبی می باشد.