عمومیکسب و کار جدید

چگونه در کنکور موفق شویم؟ (22 نکته حیاتی)

با نزدیک شدن به زمان امتحان، همه داوطلبان امتحان در تلاش هستند تا بهترین روش ها و روش های مطالعه مطالب درسی را بیاموزند. شاید راه های عجیبی را امتحان کرده باشند. شما در کتابخانه گیر کرده اید تا خودتان مطالعه کنید و نتیجه بگیرید، اما حداقل 22 راه خوب وجود دارد! بنابراین با استفاده از این روش های علمی اثبات شده می توانید بدون ترس با هر امتحانی روبرو شوید و در امتحان موفق شوید.

1. قبل از خواب مطالعه کنید

برای موفقیت در کنکور قبل از خواب مطالعه کنید

داستان های شبانه برای کودکان به جای خواندن کتاب داستان، چند دقیقه قبل از خواب مطالعه کنید. در طول خواب، مغز خاطرات جدید را تثبیت می کند، بنابراین آنچه را که قبل از خواب مرور کرده ایم به یاد می آوریم. اما سعی نکنید تمام کارهای خود را به تخت خود منتقل کنید، زیرا این کار خواب راحت شبانه را دشوارتر می کند.

2. در فواصل زمانی برنامه ریزی شده مطالعه کنید

من خوبم

برای قبولی در کنکور در فواصل زمانی مشخص مطالعه کنید

روش جدید یادگیری، تکرار فاصله دار نامیده می شود که در آن اطلاعات به قطعات کوچکتر تقسیم شده و به طور مداوم در دوره های زمانی طولانی تری مرور می شوند. بنابراین سعی نکنید کل جدول تناوبی را یکباره حفظ کنید تا امتحان را ترک کنید. در عوض، هر روز چند خط را یاد بگیرید و روز بعد قبل از خواندن خط جدید، سطرهای قبلی را مرور کنید.

3. داستان بگویید

برای موفقیت در کنکور داستان بگویید

برای موفقیت در کنکور مطالبی را که باید یاد بگیرید به داستان تبدیل کنید تا اطلاعات این مطالب برای شما معنادارتر شود. به عنوان مثال، برای به خاطر سپردن ستون شانزدهم جدول تناوبی که به ترتیب شامل عناصر O، C، Se، Te و Po است، می توانید داستان زیر را بنویسید: استاد نوازش کرد، ترکید، ضربه زد.

4. مکان را تغییر دهید

مکان خود را برای قبولی در آزمون تغییر دهید

طبق تحقیقات انجام شده، مطالعه روزانه یک موضوع در مکان های مختلف، احتمال فراموشی آن موضوع را کاهش می دهد. هر بار که مکان مطالعه را تغییر می دهیم (مثلاً از کتابخانه به کافی شاپ یا از کافی شاپ به پارک)، هر بار مغز خود را مجبور می کنیم تا ارتباط جدیدی با مطالب برقرار کند و در نتیجه آن مطالب ایجاد می شود. یک حافظه قدرتمند

5. سرعت مطالعه را تغییر دهید

برای قبولی در کنکور رشته تحصیلی خود را تغییر دهید

به یک موضوع نچسبید، هر بار چیزهای مختلفی یاد بگیرید. این تکنیک ما را آماده می کند تا از استراتژی مناسب برای یافتن راه حلی برای مشکل خود استفاده کنیم. به عنوان مثال، اگر هر بار برای تمرین ریاضی فقط مسائل تقسیم را انجام دهیم، ناخودآگاه می دانیم که فقط باید آن را انجام دهیم. اما اگر مجموعه ای از مسائل مستلزم ضرب، تقسیم، جمع و سایر عملیات های ریاضی باشد، باید کمی صبر کنیم و فکر کنیم که کدام روش به ما پاسخ درست می دهد.

6. خودتان را به چالش بکشید

برای موفقیت در کنکور خود را محک بزنید

خودآزمایی یکی از بهترین راه های آمادگی برای کنکور است. اگر یادتان نمی آید پنجمین پادشاه سلسله قاجار چه کسی بود، نگران نباشید. یادآوری چیزی در عمل برای شما دشوار است، در زندگی واقعی در آینده آسان تر می شود.

7. نوشتن

برای قبولی در کنکور بنویسید

از مهارت های نوشتاری خود برای برتری در کنکور استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که وقتی چیزی را یادداشت می‌کنیم، بسیار مطمئن‌تر از زمانی که آن را یادداشت می‌کنیم، در ذهنمان می‌ماند. مهم ترین بخش های دوره خود را در یک برگه دیگر بازنویسی کنید.

8. با صدای بلند بخوانید

برای قبولی در کنکور سخت مطالعه کنید

خواندن مطالب با صدای بلند به دو طریق به شما کمک می کند آن را حفظ کنید: دیدن مطالب و شنیدن مطالب. البته در این صورت هیچ تضمینی وجود ندارد که از کتابخانه اخراج نشوید.

برای حفظ توجه

9. مایعات بنوشید

برای قبولی در امتحان مایعات بنوشید

به یک کافه بروید و یک نوشیدنی کافئین دار سفارش دهید. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که قهوه و چای سطح بالایی از هوشیاری را ایجاد می‌کنند، به‌ویژه که حتی کندن آدامس روی زمین می‌تواند توجه ما را در فضای خواب‌آلود کتابخانه جلب کند.

10. به خودت برسی

خودتان را برای موفقیت در امتحان سرعت دهید

قبولی در کنکور را فراموش نکنید. یک کلوچه سالم بخورید، در خیابان های اطراف خانه قدم بزنید، به مدت پنج دقیقه وبگردی کنید. هر کاری که خوشحالت میکنه انجام بده دانستن این نکته که خواندن چند صفحه اضافی می تواند تفاوت بزرگی در نتایج آزمون شما ایجاد کند، جلوگیری از تعویق در روزهای منتهی به آزمون را آسان تر می کند.

11. یادگیری گروهی

مطالعه برای موفقیت در آزمون گروهی

کار گروهی برای همه نیست، اما برای کسانی که کمترین بهره را از تلاش گروهی می برند، مطالعه گروهی می تواند مفید باشد. هر چند روز یک بار دور هم جمع شوید تا دوره را مرور کنید. شخصی را مسئول کارهای خاصی مانند تهیه میان وعده، انتخاب موسیقی و هدایت گروه برای رسیدن به اهداف کنید.

12. برنامه داشته باشید

زمان خود را برای قبولی در امتحان برنامه ریزی کنید

یکی از مهم ترین مهارت هایی که دانش آموزان می توانند داشته باشند، صرف زمان برای برنامه ریزی است. هفته خود را با یک هدف مبهم مانند مطالعه برای آزمون تاریخ شروع نکنید. در عوض، اهداف خود را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید. برنامه های منظم را روی تقویم با مداد بنویسید. به عنوان مثال، تاریخچه را هر روز از ساعت 1 تا 3:00 بررسی کنید.

13. مدیتیشن کوتاهی انجام دهید

یک مدیتیشن کوتاه برای شکستن امتحان انجام دهید

قبل از اینکه به مدت 3 ساعت به یک صفحه نگاه کنید، به مدت 3 دقیقه به دیوار نگاه کنید تحقیقات نشان داده است که مدیتیشن می تواند اضطراب را کاهش داده و تمرکز را افزایش دهد. در حالی که بیشتر تحقیقات بر مدیتیشن منظم متمرکز است. فقط چند دقیقه مدیتیشن خطرناک نخواهد بود.

14. ورزش

برای موفقیت در امتحان تمرین کنید

باهوش و در عین حال قوی باشید. بر اساس یافته های تحقیقاتی، تنها نیم ساعت ورزش هوازی می تواند سرعت پردازش مغز و سایر توانایی های مهم شناختی را بهبود بخشد. در خانه قدم بزنید و ببینید ضریب هوشی شما کمی بالا رفته است.

15. به موسیقی گوش دهید

برای قبولی در آزمون به موسیقی گوش دهید

جدا از این که می توانید در آن شب های طولانی امتحان به موسیقی تکیه کنید، می توانید استرس را نیز از بین ببرید. اگرچه هرکسی سلیقه های موسیقی متفاوتی دارد، اما ثابت شده است که موسیقی، به ویژه موسیقی کلاسیک، اضطراب و استرس را کاهش می دهد. بنابراین، نت های بیولوژیکی خود را با موسیقی استرس زا همراهی کنید.

16. چربی های غنی از امگا بخورید

برای شکست در کنکور از چربی های غنی از امگا استفاده کنید

یافته های علمی نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی، آجیل و روغن زیتون توانایی تقویت عملکرد مغز را دارند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف ترکیبی از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 قبل از آزمایش می تواند اضطراب ناشی از آزمون را کاهش دهد.

17. به خود استراحت دهید

برای موفقیت در امتحان استراحت کنید

تحقیقات علمی نشان داده است که وقت گذاشتن می تواند بهره وری را افزایش دهد و توانایی ما را برای تمرکز بر روی کار در دستان بهبود بخشد. بنابراین، برای افزایش میزان موفقیت، از مطالعه و کتاب فاصله بگیرید و در میانه روز به باشگاه بروید.

18. خواب کافی داشته باشید

برای قبولی در امتحان کافی بخوابید

وقتی با انبوهی از معادلات برای حفظ کردن روبرو می شوید، ممکن است وسوسه شوید که تمام شب را بیدار بمانید تا آنها را حفظ کنید. اما زمانی که دیر شود احتمال کمتری برای گرفتن نمره خوب وجود دارد. در واقع، این منجر به اختلال عملکرد شناختی و افزایش حساسیت به استرس می شود. سعی کنید در روز منتهی به امتحان 7 تا 9 ساعت بخوابید تا کم خوابی تمام زحمات شما را خراب نکند.

19. اینترنت را خاموش کنید

برای موفقیت در امتحان آفلاین بمانید

وقتی همه ما کاملاً روی درس حول یک امتحان بزرگ متمرکز هستیم، توجه ما به تلفن یا رایانه و سر و صدای فیس بوک یا سایر شبکه های اجتماعی یا پیام رسان ها می رود. اگر برای مطالعه به کامپیوتر نیاز دارید، می توانید با استفاده از این برنامه ها اینترنت را برای مدتی خاموش کنید تا بتوانید بدون وقفه مطالعه کنید.

20. عطر را بو کنید

برای موفقیت در کنکور بوی معطر

تحقیقات نشان داده است که استنشاق روغن‌های ضروری مانند رزماری یا اسطوخودوس می‌تواند به آرامش قبل از امتحان کمک کند. به مدت 90 دقیقه مرور را متوقف کنید و چند دقیقه رایحه درمانی را امتحان کنید.

21. تمرینات ذهنی

تمرین ذهنی برای موفقیت در کنکور

یوگی های فعال توانایی درک بهتری دارند، مخصوصاً آنها تمرکز بیشتری نسبت به دیگران دارند. تمرین یوگا هر روز می تواند قدرت تمرکز شما را در روزهای امتحان افزایش دهد.

22. راهی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد

ببینید کدام روش برای موفقیت در امتحان برای شما مفید است

برخی در روز و برخی دیگر در شب مطالعه می کنند. برخی افراد ترجیح می دهند با دوستان مطالعه کنند، در حالی که برخی دیگر باید کاملاً سکوت کنند. تحقیق خود را انجام دهید تا بهترین روش را پیدا کنید و به آن پایبند باشید.