عمومی

چگونگی خرید فن کویل مناسب – سایت تاسیسات دات کام

تعریف فن کویل

خرید فن کویل که یکی از وسایلی است که گرما و سرما را توزیع می‌کند و قابل استفاده در مکان‌های مختلف است در این روزهای گرم ضروری به نظر می رسد. واحد فن کوئل در واقع آخرین قسمت از سیستم تهویه هوا است. فن کویل برای تأمین گرما و سرما در ساختمانهای مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می‌شود. خرید فن کویل که از یک فن محوری یا گریز از مرکز و یک مبدل حرارتی گرم و سرد (کویل) برای انجام انتقال اجباری گرما و تهویه هوا تشکیل شده است را باید با توجه به نکات زیر انجام داد.

اجزای تشکیل دهنده فن کویل

-پنکه

– فیلتر هوا قابل تعویض یا قابل شستشو

-شیر فلکه

– آب میوه‌ها

خرید فن کویل که در حقیقت، این دستگاه‌ها یکی از مؤلفه‌های اصلی سیستم‌های تهویه مطبوع هستند و برای خنک کردن سریع یا گرم کردن محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند باید با دانش کافی صورت پذیرد.

نحوه نصب این دستگاه بسیار مهم است. زیرا ظاهر آن جایی را که قرار است نصب شود زیبایی می‌بخشد. این ویژگی این دستگاه را از دیگر سیستم‌های تهویه مطبوع متمایز می‌کند. از آنجا که سیستم‌های دیگر در مکان‌های از راه دور نصب شده‌اند و ظاهر آنها اهمیتی ندارد.

طراحی بدنه کویل فن به گونه‌ای است که بر زیبایی محل نصب شما می‌افزاید و ظاهری زیبا و چشم نواز دارد. علاوه بر این، مدل‌های قدیمی این دستگاه دارای اشکالاتی هستند که با پیشرفت تکنولوژی، این مدل‌های کمبود در مدل‌های جدید حذف شده‌اند.

همچنین در طراحی بدنه، به مقاومت آن توجه ویژه‌ای شده است. قطعاتی که می‌توان آسیب دید همه از فلز ساخته شده و در برابر عوامل مضر مقاومت بالایی دارند. اجزای داخلی سیستم کویل نیز به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که خدمات و تعمیر آنها به راحتی و به سرعت انجام می‌شود. این ویژگی در مکانهایی که مقدار زیادی از این سیستم برای تهویه هوا استفاده می‌شود بسیار مهم است.

تنوع بسیار زیاد این سیستم باعث شده است تا با توجه به ابعاد هر محیط، از یک سیستم مناسب برای آن محیط استفاده شود و خرید فن کویل را دشوار کند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سیستم فن کویل این است که می‌توان فضاهای مختلف را به طور جداگانه کنترل کرد. بنابراین، این ویژگی باعث کاهش هزینه‌های انرژی می‌شود. این نوع سیستم‌ها برخلاف سایر سیستم‌های تهویه هوا نیازی به مجرای ندارند و بنابراین فضای کمتری نسبت به محل مورد نظر دارند.

روش کار دستگاه فن کویل تهویه

گرمایش و سرمایش تولید شده توسط دستگاه فن کویل با اتصال لوله‌های آب گرم و سرد و لوله‌های برگشت آب به اتاق دستگاه انجام می‌شود. این کار با اتصال دو لوله به هر سیم پیچ انجام می‌شود. یک لوله ورودی آب داغ از دیگ بخار برای تأمین آب گرم کویل گرمایش دستگاه در زمستان و یک لوله ورودی آب سرد از چیلر برای تأمین آب سرد کویل خنک کننده دستگاه در تابستان. لوله دیگر بازگشت آب به موتور خانه اصلی است.

سیم پیچ‌های فن را می‌توان از طریق سوئیچ روشن / خاموش و از طریق ترموستات به صورت دستی کنترل کرد. فن کویل ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و بسته به موقعیت مکانی و فضای موجود ساختمان می‌توانند در حالت‌های مختلف (کف، دیوار، سقف و …) نصب شوند. خرید فن کویل در مقایسه با سایر سیستم‌های تهویه مشابه و تجهیزات گرمایشی و سرمایشی گزینه بسیار اقتصادی و عملی هستند.

 

مراجع:

https://www.dhcondoservices.ca/toronto-condo-services/fan-coil-maintenance/

https://www.althoffind.com/blog/5-15-or-20-your-commercial-hvac-life-expectancy