چیدمان تلویزیون در دکوراسیون پذیرایی خانه ایرانی

مدل تلویزیون، نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون منزل دارد، اما مهمتر از این نکته، قرار گیری درست آن و انتخاب بهترین مکان برای گذاشتن تلویزیونهای مدل جدید در فضای داخلی منزل می باشد، از این رو در این مقاله می توانید تصاویری از انواع چیدمان LED و LCD را مشاهده کنید و با نکاتی مهم در این زمینه آشنا شوید.

روش های چیدمان تلویزیون در پذیرایی و نشیمن +تصاویر

مکان قرار گیری تلویزیون در منزل تا حد زیادی به نوع نقشه و طراحی داخلی آن بستگی دارد و از آنجا که طراحی خانه های امروزی به گونه ای است که امکان جداسازی فضای تلویزیون از اتاق پذیرایی وجود ندارد، بنابراین برای انتخاب بهترین جایگاه تلویزیون در این فضا بهتر می باشد که زاویه و مسیر دید تلویزیون از نقاط مختلف اتاق را در نظر بگیرید تا اینکه بهترین و مناسب ترین مکان برای گذاشتن تلویزیون را انتخاب کنید. اما به طور کلی در صورتی که می خواهید با روش هایی اصولی برای چیدمان تلویزیون در و بزرگ آشنایی پیدا کنید، در ادامه این مطلب همراه ما شوید.

وجود یک میز تلویزیون مدرن و شیک نقش پر رنگی در خانه شما دارد.

پرهیز از قرار دادن تلویزیون در مکان های شلوغ

بهتر است تلویزیون را در قسمتی از منزل قرار دهید که پر رفت و آمد نباشد تا در هنگام تماشای تلویزیون آرامش داشته باشید، از این رو قرار دادن تی وی در مکان های شلوغ مثلا در کنار درب ورودی یا در مسیر ورودی آشپزخانه انتخاب نادرستی می باشد.

زاویه مستقیم تلویزیون با مبلمان

یک مدل چیدمان مناسب برای مبلمان قرار دادن مستقیم آن در روبه روی صفحه تلویزیون می باشد، در این صورت می توانید در اتاق نشیمن به وسیله مبلمان، یک فضای دنج در اطراف تلویزیون ایجاد کنید تا علاوه بر لذت بردن از دکوراسیون زیبا، به هنگام تماشای تلویزیون نیز آرامش داشته باشید. همچنین به هنگام قرار دادن تلویزیون در یا نشیمن قرار دادن مبلمان جداگانه از مبلمان اصلی این فضا ها، موجب می شود تا مکان تماشای تلویزیون از دیگر قسمت ها به وسیله مبلمان جدا شود.

توجه داشته باشید که رعایت فاصله مناسب تلویزیون تا مبلمان خیلی مهم است، به این علت که نزدیک بودن زیاد این فاصله می تواند به چشمان اعضای خانواده آسیب وارد نماید، از این رو جایگاه قرارگیری مبل را می توانید نسبت به بزرگی صفحه نمایش تلویزیون تنظیم نمایید.

بهتر است تلویزیون را در راستای طولی (کشیدگی) و  محور اصلی اتاق قرار دهید تا علاوه بر ایجاد دکوراسیون مبلمان زیبا و مناسب در اتاق پذیرایی، متوجه تاثیرگذاری بیشتر آن در این قسمت از منزل شوید.

وضعیت قرارگیری تلویزیون نسبت به منبع نور

قرار دادن تلویزیون نسبت به منبع نور و روشنایی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد، از این رو نباید تلویزیون را پشت به پنجره یا در نزدیکی آن قرار دهید، زیرا قرار دادن هر نوع منبع نور طبیعی یا مصنوعی در پشت تلویزیون مشکلاتی به وجود خواهد آورد و در واقع تابش نور از پشت پنجره به چشم ها آسیب می رساند، ضمن اینکه صفحه تلویزیون را هم تاریک نشان داده و مانع دید کافی و مناسب می شود.

قرار دادن تلویزیون در مکانی که دید کافی دارد.

سعی کنید، تلویزیون خود را در فضایی قرار دهید که از همه قسمت های منزل برای تماشای آن دید کافی داشته باشد، همچنین بهتر است از قرار دان مبلمان و صندلی هایی پشت به تلویزیون خودداری کنید.

تلویزیون را کنار منبع گرمایشی قرار ندهید.

در فصل سرما استفاده از وسایل گرمایشی کاربرد فروانی دارند و از آنجا که استراحت و تماشای تلویزیون در کنار شومینه لذت زیادی دارد، ممکن است عده ای تلویزیون شان را به گونه ای قرار دهند که نزدیک شومینه قرار داشته باشد، اما باید بدانید که نباید فاصله کمی بین تلویزیون و شومینه وجود داشته باشد، از این رو هیچگاه تلویزیون را در مجاورت وسایل گرمایشی مثل شومینه قرار ندهید، زیرا موجب بروز مشکلاتی می شود و برای چشم نیز آسیب رسان است، همچنین از قرار دادن شوفاژ و رادیاتور یا هر نوع منابع گرمایشی در پشت تلویزیون خودداری کنید.

حال بعد از آشنایی با نکاتی در زمینه چیدمان اصولی تلویزیونهای ال ای دی و ال سی دی دعوت می نماییم تا از مجموعه تصاویری گلچین شده در رابطه با قرارگیری درست تلویزیون، در قسمت های مختلف خانه از جمله پذیرایی و نشیمن دیدن نمایید.

برای منازل بزرگ و کوچک

عکسی از چیدمان ال سی دی در منازل مدرن

دکوراسیون ال سی دی برای خانه کوچک مدرن

چیدمان تلویزیونهای بزرگ در فضای داخلی منازل لوکس

مدل ال سی دی و چیدمان آن در پذیرایی خانه مدرن

مدل قرارگیری ال ای دیدی در پذیرایی خانه های بزرگ و کوچک

ایده هایی جذاب برای چیدمان تی وی در منزل

نصب تلویزیون داخل شلف های دیواری

طراحی شیک و جدید تلویزیون برای پذیرایی منازل لوکس

دیزاین تلویزیون در پذیرایی خانه مدرن چیدمان تی وی در پذیرایی منازل لوکس

با چیدمان اصولی و شیک مدل ال ای دی

تلویزیون را کجای خانه بگذاریم شاید بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون در اتاق نشیمن بر روی یک دیوار باشد، یک دیوار واقعی و نه یک دیوار کاذب و ساختگی. اما قرارگیری آن بر روی یک دیوار ساده ممکن است، جلوه و تصویر زیبایی نداشته باشد، از این رو می توانید با پر کردن اطراف آن با قاب عکس ها و یا انواع شلف های جدید و متنوع، همچنین نصب قفسه های کتاب در اطراف آن یا چسباندن کاغذ دیواری در دیوار پشت تلویزیون و بسیاری از ایده های متنوع و جذاب دیگر می توانید، نمای زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل ایجاد نمایید.

برای نصب تلویزیون در خانه، دو راه پیش روی شماست! یکی نصب تلویزیون روی دیوار و یکی قرارگیری تلویزیون روی میز. اما سوالی که برای بیشتر افراد مطرح می‌شود این است که بهترین مکان برای تلویزیون در خانه کجاست؟ از لحاظ طراحی داخلی، تعیین محل قرارگیری تلویزیون، یکی از مراحل سخت و حساس محسوب می‌شود. انتخاب بهترین جایگاه تلویزیون در پذیرایی و تناسب آن با دکوراسیون داخلی، به کمی سلیقه و توجه نیاز دارد.

انتخاب محل دقیق تلویزیون در پذیرایی به نحوه چیدمان خانه و همچنین به نیز بستگی دارد. اگر می‌خواهید لحظات دلنشینی را در  اتاق نشیمن و در کنار اعضای خانواده و مهمانان خود سپری کنید، این مقاله در خصوص چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی را از دست ندهید.

فاصله ایده آل بیننده با تلویزیون؛ چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی

برای تعیین بهترین مکان تلویزیون، باید فاصله مبلمان خود را نسبت به بزرگی صفحه نمایش تلویزیون محاسبه کنید. اگر فاصله تلویزیون نسبت‌ به مبلمان و فضای نشیمن بسیار کم باشد، سبب خسته شدن بیننده می‌شود. در واقع فاصله ایده‌آل با بیننده باید به‌گونه‌ای باشد که به چشمان آسیبی وارد نکند. وقتی صحبت از فاصله ایده‌آل بیننده نسبت به تلویزیون می‌شود، جدول زیر برای انتخاب بهتر چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی به شما کمک می‌کند. این جدول بر اساس پارامترهای مختلفی فاصله استانداردی را برای شما تعیین کرده است:

هما‌نطور که در جدول فوق مشاهده کردید، وقتی در مورد فاصله بیننده با تلویزیون صحبت می‌شود، علاوه‌بر اندازه صفحه نمایش، توصیه می‌شود که وضوح تصویر را نیز باید در نظر گرفت.

جانمایی تلویزیون در نقاط پر رفت و آمد ممنوع

طراحان داخلی توصیه می‌کنند که جانمایی تلویزیون در منزل را برای مناطق شلوغ و پر رفت‌وآمد در نظر نگیرید. اگر برای نصب تلویزیون، از ، شیشه‌ای و چوبی استفاده می‌کنید، بهتر است آن را در مکان خلوت و کم رفت‌وآمد قرار دهید. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا حد امکان، تلویزیون را کنار در ورودی خانه و آشپزخانه قرار ندهید. در‌این‌صورت آرامش بیشتری خواهید داشت و فضای مناسبی برای تماشای تلویزیون نیز فراهم خواهد شد.

جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل شکل؛ انتخاب فضایی در زاویه مستقیم با مبلمان

تلویزیون نقطه کانونی خانه است؛ بنابراین بهتر است در جایی قرار گیرد که از همه نقاط خانه دید داشته باشد. مبل‌ها و صندلی‌ها نباید پشت به تلویزیون چیده شوند. بهترین حالت برای تماشای تلویزیون، زاویه مستقیم است. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌شود مبلمان را به‌همراه یا کلاسیک خود، روبه‌روی تلویزیون بچینید. به‌عنوان مثال جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل شکل، بهتر است در عرض سالن باشد تا دید کاملی از همه نقاط داشته باشد.

جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل می‌تواند به وابستگی‌های مختلفی مانند اندازه پذیرایی، بخش‌بندی فضا، طرح دکوراسیون و سلیقه شما بستگی داشته باشد. با این حال، معمولاً تلویزیون در یک پذیرایی مستطیل به یکی از مکان‌های زیر قرار می‌گیرد:

  1. بر روی دیوار ضلع کوچک: شاید محل قرار دادن رایج‌ترین تلویزیون در یک پذیرایی مستطیل بر روی دیوار طولی باشد. این مکان، معمولاً از نظر قابل دیدن و دسترسی به تلویزیون بهتر است و می‌تواند نقطه تمرکز اصلی پذیرایی باشد.
  2. بر روی عرض سالن: این مکان یکی از بهترین فضاهایی است که می‌توانید برای قراردادن تلویزیون در پذیرایی مستطیل شکل انتخاب نمایید.

بهترین جای تلویزیون در خانه های کوچک؛ نصب تلویزیون روی دیوار

اگر خانه‌ای با متراژ کم به داشتن تلویزیون‌های بزرگ تمایل دارید، بهترین جانمایی تلویزیون در منزل شما، نصب آن روی دیوار است. در این‌صورت به‌راحتی می‌توانید بهترین ایده‌ها را برای چیدمان مبلمان و خود در فضا پیاده کنید. این ایده برای آپارتمان‌ها و منازلی با متراژ بزرگ نیز قابل اجرا بوده و انتخابی بی‌نظیر به‌شمار می‌رود.

برای انتخاب و به‌کار بردن این ایده توصیه می‌شود به‌منظور جذاب‌تر کردن فضا، اطراف تلویزیون را با قفسه و شلف‌های دیواری دیزاین کنید. گلدان‌‌های کوچک، کتابخانه و جعبه‌های دکوری نیز اکسسوری‌های فوق‌العاده‌ای برای به‌کار بردن در اطراف تلویزیون هستند.

اشتباه رایج چیدمان تلویزیون در خانه ایرانی؛ قرار دادن در معرض منبع نور

یکی از اشتباهات رایج در انتخاب بهترین مکان تلویزیون، گذاشتن آن جلو یا پشت به پنجره است. زمانی که میز تلویزیون پشت به پنجره قرار می‌گیرد، نور ورودی از پنجره، سایه‌ای روی صفحه آن ایجاد می‌کند. در نتیجه این نور باعث می‌شود صفحه نمایش را تار ببینید. هم‌چنین گذاشتن تلویزیون جلوی پنجره به دلیل ضد‌نور بودن سبب تاریک شدن صفحه تلویزیون و اذیت شدن چشم شما با نور مستقیم می‌شود. در‌صورتی‌که به‌دلیل کمبود فضا، مجبور به قرار دادن تلویزیون جلوی پنجره هستید، توصیه می‌شود از پرده‌های ضخیم استفاده کنید تا مانع از عبور نور به داخل منزل شوید.

کسب اطلاعات بیشتر : دکوبیست

همچنین استفاده از نیز یک روش عالی برای زیباسازی دکوراسیون خانه است.

 

 

خروج از نسخه موبایل