اقتصادی

چین چقدر ذخایر ارزی دارد؟

ذخایر ارزی چین از 3.11 تریلیون دلار فراتر رفته است.

پس از وقفه طولانی ، فعالیتهای خرده فروشی و تجاری چین از سر گرفته شد و باعث شد ذخایر ارزی این کشور برای دومین ماه متوالی در ماه ژوئن افزایش یابد.

براساس اعلام اداره ارزی ارز چین ، ذخایر ارزی این کشور در ماه مه با 10 میلیارد دلار افزایش به 3.112 تریلیون دلار رسیده است.

چین بزرگترین دارنده ذخایر ارزی در جهان است و به نظر می رسد با توجه به بازگشایی بیشتر اقتصاد این کشور ، روند صعودی موجود در ذخایر ارزی ادامه خواهد یافت. در ماه های اخیر ، چین به دلیل سیاست سخت سرمایه داری خود ، تا حد زیادی جریان خروج منابع ارزی را مسدود کرده است.

در پایان ماه ژوئن ، چین 110.76 میلیارد دلار ذخایر طلا داشت که نسبت به ماه قبل 2.45 میلیارد دلار افزایش داشته است.

در هفته‌های اخیر ، همزمان با کوچک شدن تاج و سرمایه گذاری مجدد فعالیتهای تجاری ، سرمایه گذاران خارجی به بازارهای مالی کشور بازگشتند. ورود جریانهای سرمایه جدید می تواند فشار را بر ذخایر ارزی بانک مرکزی که تاکنون از آغاز بحران کره مجبور به تزریق ده ها میلیارد دلار در ارزهای ارزی شده اند ، بشدت کاهش دهد.

سخنگوی مدیریت ذخیره ارزی چین گفت: با وجود عدم اطمینان در حال افزایش ، اقتصاد کلان چین پایدار مانده است. این است

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین پیش بینی کرده است که فعالیت اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری به سطح اصلی خود باز خواهد گشت. در یک کنفرانس خبری در پکن ، مقامات کمیسیون به خبرنگاران گفتند که آنها در زمان مناسب سیاست های جدید رشد را معرفی می کنند.

انتهای پیام