اقتصادیعمومیکسب و کار جدید

کاربردهای شبا بانک ملت چیست؟

عناوین این خبر پنهان کردن عناوین

اجزای تشکیل دهنده شماره شبا بانک ملت

شماره شبا در تمام ازجمله بانک ملت دارای ۲۶ کاراکتر است که برای یکپارچه سازی حساب های بانکی و قراردادهای مالی تعریف و تبیین شده است. ممکن است به نظر بیاید که ساختار شماره شبا بسیار پیچیده است، اما باید بدانید که اجزای تشکیل دهنده شماره شبا شامل چند بخش می شوند که هر یک از ارقام گوناگونی تشکیل شده اند.

بخش اول: اولین بخش از شناسه شبا از دو حرف انگلیسی IR تشکیل می‌شود که برای شناسه شبا بانک های ایرانی نشان دهنده کد کشور است. این کد برای شناسه شبا کشور های دیگر متفاوت است.

بخش دوم: ارقام کنترلی که پس از حروف انگلیسی قرار می گیرند، دو عدد هستند و با توجه به الگوریتم های صحت ساختار و اعتبار سنجی در ساختار شبا قرار می گیرند. محاسبه این اعداد بر اساس فرمول خاص و پیچیده‌ای انجام می‌شود و برای تأیید صحت ساختار شبا ضروری هستند.

بخش سوم: این بخش با توجه به هر بانک متفاوت است. برای بانک ملت این کد عدد 012 است.

بخش چهارم: در بخش چهارم شماره حساب قرار می‌گیرد که دارای ۱۸ کاراکتر است. در صورتی که شماره حساب ۱۸ رقمی نباشد، برای تکمیل این بخش به تعداد لازم صفر اضافه می شود.

روش دریافت شماره شبا بانک ملت

با توجه به اینکه در سال های اخیر استفاده از شماره شبا به دلیل مزایایی که دارد رواج پیدا کرده، روش های گوناگونی برای محاسبه و استعلام آن وجود دارد که در این قسمت به آن ها اشاره می کنیم.

دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق پیامک

بانک ملت که در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی و اینترنتی همیشه پیشگام بوده است، یک سامانه پیامکی برای رفاه حال مشتریان خود ایجاد کرده است؛ بنابراین مشتریان بانک ملت برای دریافت شماره شبا می توانند به شماره 30003405 پیامک ارسال کنند و شماره شبا را دریافت نمایند.

نکته: دسترسی به شماره حساب برای استفاده از این خدمات ضروری است. چراکه بدون داشتن شماره حساب نمی توانید شماره شبا را استعلام بگیرید.

دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق کد USSD

یکی از روش های دریافت شماره شبا که کمی پیچیده است استفاده از کد بانک USSD است. در این روش شما باید کارت بانکی خود را داشته باشید و به رمز اینترنتی آن نیز دسترسی داشته باشید. مراحل انجام این روش به شرح زیر است.

  • ابتدا باید کد ستاره 712# * را شماره گیری نمایید.
  • حالا باید گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد گزینه ثبت کارت را انتخاب نمایید.
  • در این مرحله شماره کارت را وارد می کنید.
  • از طریق منوی اصلی کد بانک را انتخاب می کنید.
  • در نهایت می توانید گزینه دریافت کد شبا را انتخاب کرده و شماره حساب خودتان را وارد کنید.

توجه: این روش کمی پیچیده و زمانبر است و ممکن است مشتریان بانک ملت توانند به راحتی از این کد استفاده کنند. چراکه سامانه های کد USSD همیشه پاسخگو نیستند؛ بنابراین توصیه می کنیم از روش های سریع تر برای دریافت شماره شبا استفاده کنید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

دریافت شماره شبا از طریق سایت های معتبر

این روزها که نیاز به شماره شبا برای انتقال وجه افزایش پیدا کرده است، بسیاری از سایت های معتبر اینترنتی خدمات ویژه ای را در زمینه استعلام شماره شبا برای مشتریان بانک های ایرانی انجام می دهند.

روش حضوری و مراجعه به شعب بانک یا دستگاه‌های خودپرداز برای دریافت شماره شبا یک پروسه زمانبر است. همه افراد هم شرایط مراجعه حضوری به بانک را ندارند. همانطور که می دانید اکثر بانک‌ها شلوغ هستند و برای دریافت شماره شبای ساده باید زمان زیادی را در صف های طولانی منتظر باشید یا برای پیدا کردن عابر بانک ملت باید مسافت زیادی را طی کنید.

خدمات ارائه شده توسط این سایت ها کار مشتریان بانک را راحت کرده است. چراکه به راحتی می توانند از طریق تلفن همراه یا رایانه شخصی در کمتر از یک دقیقه شماره شبا خود را استعلام بگیرند. برای دریافت شماره شبا از طریق وب سایت های اینترنتی دارا بودن شماره کارت یا شماره حساب ضروری است. در ادامه به مراحل دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق شماره حساب و شماره کارت اشاره می کنیم.

تبدیل شماره کارت به شماره شبا اینترنتی

یکی از راه های ساده و کم دردسر، تبدیل شماره کارت به شماره شبا است. وب سایت های اینترنتی با دریافت مجوز از بانک های معتبر مانند بانک ملت، این امکان را فراهم آورده اند تا مشتریان بانک بتوانند از طریق وارد کردن شماره کارت و تبدیل کردن آن به شبا به راحتی شماره شبا کارت خود را استعلام بگیرند.

همه ما در هر مکانی که باشیم کارت بانکی خودمان را همراه داریم. حتی اگر کارت همراه ما نباشد اغلب ما شماره کارت خودمان را حفظ هستیم. به همین خاطر تبدیل آن به شماره شبا بسیار ساده و سریع است، اگر از خدمات سایت های اینترنتی معتبر استفاده کنیم!

تبدیل شماره حساب به شبا اینترنتی

شماره حساب جزو اولین اطلاعاتی است که هنگام افتتاح حساب توسط بانک در اختیار ما قرار می‌گیرد. البته اغلب ما شماره حساب خودمان را نمی دانیم، مگر افرادی که برای انتقال وجه بین بانکی مرتب از شماره حساب خودشان استفاده می کنند. در نهایت با استفاده از خدمات وب سایت های اینترنتی معتبر امکان تبدیل شماره حساب به شبا نیز فراهم شده است. برای انجام این کار باید بر اساس منوی این سایت ها پیش بروید و با پرداخت هزینه های بسیار اندک شماره شبا خود را استعلام بگیرید.

به منظور دریافت شماره شبا بانک ملت و سایر بانک‌های ایرانی می توانید از خدمات سریع ارزان و مطمئن سایت استفاده کنید. در این وبسایت با استفاده از نرم افزار آنلاین دریافت شماره شبا، مشتریان بانک ملت می توانند به راحتی شماره حساب یا شماره کارت خود را در سایت وارد کنند.

پس از پرداخت هزینه استعلام که مبلغ بسیار کمی است، شماره شبا خود را دریافت نمایند. در سایت شبایاب خدمات دیگری نیز به مشتریان ارائه می شود که از جمله آن ها می‌توان به تبدیل شماره کارت به حساب اشاره کرد. جهت کسب اطلاعات دقیق تر درباره خدمات ارائه شده در این وب سایت و هزینه انجام تراکنش، می توانید به سایت شبایاب مراجعه نمایید.

شناسه حساب بانکی ایران که به اختصار «شبا» نامیده می‌شود، شماره‌ای است ۲۴ رقمی که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی ایران مشخص می‌کند. تعیین مشخصات شناسه حساب بانکی ایران (شبا)، مطابق با استاندارد ISO-13616 است.
افراد و طرفین تجاری می‌توانند با دریافت شماره شبا بدون نیاز به ذکر نام بانک، نام یا کد شعبه، نوع حساب و اطلاعات نظیر آن، بصورت الکترونیکی وجه موردنظرشان را حواله کنند. همچنین هر فرد می‌تواند از «شبا»ی دیگران برای انتقال وجه به حساب سایرین نیز بهره‌مند شوند.

مزایای شماره شبا

«شبا» جایگزین شماره حساب‌های فعلی نمی‌شود، بلکه به عنوان یک شماره استاندارد در کنار آن‌ها قرار می‌گیرد. برای هر حسابی که دارید، می‌توانید یک «شبا» برای انواع حساب‌ها مانند جاری، سپرده، تسهیلات و نظایر آن داشته باشید و از مزایای آن بهره‌مند شوید، به عنوان مثال با داشتن شماره شبا می‌توانید…
۱. به تمام اطلاعات شماره حساب معمولی خود دسترسی کامل داشته باشید.
۲. مبلغی را به آن منتقل کرده یا از طریق آن پول دریافت کنید، بدون این که نگران در دست داشتن سایز جزئیات حساب‌تان باشید.
۳. در حواله‌هایی که طی آن از «شبا» استفاده می‌شود، نیاز به دانستن، ثبت و کنترل هیچگونه اطلاعاتی نظیر نام بانک، نام یا کد شعبه، شماره حساب، نوع حساب و درگیری با کدهای مختلف و گوناگون ندارید زیرا تمامی این داده ها در «شبا» وجود دارند.
۴. اگر سهوا در ثبت یا نوشتن شماره «شبا» مشکل یا مغایرتی پیش آید، سامانه‌های بانکی از اشتباه مشتری (در اعلام شبا) یا متصدی بانک (در ورود اطلاعات شبا) آگاه شده و با گزارش خطا از انتقال پول جلوگیری می‌کنند. به این معنی که اگر مشتری یا متصدی بانک یک یا چند رقم از «شبا» را به اشتباه وارد کند، سیستم بانکی با کنترل محتوای «شبا» اعلام می‌کند که خطایی رخ داده است و باید «شبا»ی وارد شده مددا کنترل و اصلاح شود.. این ساز و کار«شبا» امکان خطای مشتری و متصدی بانک در ورود اطلاعات حساب و ارسال وجه به حساب‌های دیگر را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.
۵. سامانه‌های حواله الکترونیکی کشور «ساتنا» و «پایا» بر اساس «شبا» فعالیت می‌کنند، بنابراین دانستن «شبا»ی حساب برای انجام حواله بین بانک‌ها برای همه‌ی مشتریان ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید:

شبای بین‌المللی چیست ؟

«شبا» در مبادلات بین‌المللی نیز کاربرد مهمی دارد. «شبا» بر اساس استاندارد IBAN، مخفف International Bank Account Number، ایجاد شده است که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان، به عنوان استاندارد شماره حساب بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. «شبا»ی بین‌المللی با افزودن IR به «شبا»ی داخلی ساخته می‌شود و می‌تواند در مبادلات بین‌المللی بهره‌وری و سرعت عملکرد را بهبود بخشد.

نمایش شبا در سیستم‌های رایانه‌ای

در سیستم‌های رایانه‌ای، «شبا» مانند نمونه زیر، به صورت یکپارچه و بدون فاصله نمایش داده می‌شود، به نمونه‌ی زیر توجه کنید؛
IR980150000000012345678901

نمایش در اشکال نوشتاری

در اشکال نوشتاری، مانند فرم‌ها و نامه‌ها، از سمت چپ، بین هر چهار کاراکتر، یک فاصله قرار می‌گیرد. در نتیجه کد «شبا» در فرم نوشتاری شامل ۶ دسته‌ی چهار کاراکتری و یک دسته‌ی ۲ کاراکتری در سمت راست خواهد بود. به عنوان مثال «شبا»ی مذکور در بند فوق به صورت زیر نوشته می‌شود:

IR98 0150 0000 0001 2345 6789 01

 اجزای شماره شبا

شبا شامل کلیه اطلاعات حساب بانکی افراد از جمله نام بانک، نوع حساب، شماره حساب و کشور صادر کننده آن می باشد.به طور مثال اجزای شماره شبا به شکل زیر است:

شماره شبا چند رقم است؟

شماره شبا در ایران با IR شروع میشود و پس‌ازآن ۲۴ رقم دیگر قرار می‌گیرد.

کاربرد شماره شبا

شماره «شبا» برای حواله بین بانکی «پایا» و «ساتنا» الزامی است. همچنین هنگام دریافت ابزارهای “دریافت پول” مانند کارتخوان (POS) یا به شماره شبای خود نیاز خواهید داشت.

سامانه ساتنا

در مشتریانی که در بانک دارای یکی از انواع حساب (جاری، پس‌انداز و مدت‌دار) می‌باشند، می‌توانند نسبت به انتقال وجه (مبالغ بیش از یکصد و پنجاه میلیون ریال) به حساب خود یا سایر افراد در سایر بانک‌ها در همان روز اقدام کنند. سقف انتقال وجه آنلاین از طریق ساتنا ۵۰ میلیون تومان و در برخی اپ‌های بانکی تا ۱۰۰ میلیون تومان است. ساتنا جایگزین کاملی برای چک­های رمزدار بین‌بانکی است.
تسویه مبادلات بین‌بانکی در این سامانه بصورت آنی، قطعی، نهایی و برگشت­ ناپذیر انجام می‌گیرد، مشروط بر اینکه حساب تسویه بانک دارای مانده کافی برای انجام تسویه باشد، در غیر این‌صورت مبادلات تا تأمین نقدینگی و تا پایان روز در صف انتظار قرار گرفته و در صورت عدم تأمین نقدینگی، درخواست‌های مربوطه ابطال و برگشت داده می‌شوند. بنابراین این سامانه برای دو کاربرد اساسی بانک‌ها، شامل تسویه بین­ بانکی و انجام پرداخت‌های کلان و تجاری ایجاد شده است.

سامانه پایا

سیستم پایا به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند دستور پرداخت‌های متعدد را از جانب بانک مبدأ دریافت، پردازش و برای انجام به بانک‌های مقصد ارسال کند. بانک‌ها نیز می‌توانند دستور پرداخت‌های مشتریان خویش را به صورت انفرادی یا انبوه، دریافت و برای پایاپای و انجام در بانک‌های مقصد به «پایا» ارسال کنند.در ، هر مقدار کمی از پول قابل انتقال است. سقف انتقال وجه در سامانه پایا ۱۵ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید:

تفاوت شماره‌ شبا با شماره حساب و کارت

شماره حساب

شماره حساب شماره شناسایی  افراد در بانک دارای حساب است و برای انتقال وجوه داخلی بین حساب های یک بانک استفاده می شود. تمامی حساب ها اعم از حساب های حقوقی و حقیقی، سرمایه گذاری های جاری و سپرده ها دارای شماره حساب می باشند.

هر شماره حساب دارای یک شماره شبا منحصر به فرد است که برای انتقال پول بین بانکی استفاده می شود.

شماره کارت

این کارت عموماً به حساب های جاری و حقوقی اختصاص ندارد و فقط برای حساب های سپرده شخصی کوتاه مدت صادر می شود. شماره کارت در سیستم بانکی ایران منحصر به فرد بوده و برای انتقال بین بانکی نیز قابل استفاده است. شماره کارت تاریخ انقضا دارد اما شماره حساب و شماره شبا منقضی نمی شود.

نحوه دریافت شماره شبا

زرین‌پال، اولین پرداخت‌یار پیشگام کشور، با به‌کارگیری سبک و استانداردهای جدید در ارائه‌ی خدمات درگاه پرداخت اینترنتی، سرویس‌های متنوعی در حوزه‌ی پرداخت الکترونیک را برای کسب و کارها ارائه کرده است؛ با این هدف که در افزایش سهم تجارت الکترونیکی در تولید ناخالص ملی و کمک به رشد و توسعه‌ی کسب‌وکارها، نقش سازنده‌‌ای ایفا کند. یکی از خدماتی که زرین پال ارائه می دهد است. به طور مثال کاربران در صفحه گرفتن شماره شبا زرین پال به منظور  دریافت شماره شبا بانک صادرات  می توانند این بانک را انتخاب کرده و سس با وارد کردن شماره کارت یا شماره حساب شبای خود را دریافت کنند.

سوالات متداول

شماره شبا چه کاربردی دارد؟

برای حواله بین بانکی «پایا» و «ساتنا» الزامی است. همچنین هنگام دریافت ابزارهای “دریافت پول” مانند کارتخوان (POS) یا درگاه پرداخت اینترنتی به شماره شبای خود نیاز خواهید داشت.

شماره شبا چند رقمی است؟

شماره شبا ۲۴ رقمی است که البته این ۲۴ رقم شامل IR ابتدای آن نمی‌شود (با IR مجموعاً ۲۶ کاراکتر می‌شود).

آموزش شناسایی درگاه پرداخت زرین‌پال و اتصال آن به پرونده مالیاتی

راهنمای تصویری تهیه و فعال‌سازی بسته «شروع زرین»

مرور گزارش نشریه عصر تراکنش در بررسی آینده زرین‌کارت: زرین‌کارت به دنبال خلق ارزش جدید برای کاربران

چرا عدم بازگشت خودکار وجه تراکنش‌های اعتبارسنجی نشده به نفع پذیرنده‌ها است؟

سامانه ساتنا چیست؟ و سقف انتقال ساتنا چقدر است؟

سامانه پایا چیست؟کارمزد و سقف انتقال وجه پایا چقدر است؟

نحوه دریافت شماره شبا بانک ملت

چک صیادی چیست؟ چگونه می‌توان آن را دریافت کرد؟

شماره شبا بانک ملت، یک کد ۲۴ کاراکتری است که برای نقل و انتقال وجه میان بانک‌های داخلی و حتی نقل و انتقال های برون مرزی به کار می‌رود. این شناسه یکتا به مشتریان کمک می‌کند تا به سادگی، تنها با به کارگیری یک شماره بتوانند درخواست انتقال وجه خود را در هر یک از سامانه‌های خدمات پرداخت الکترونیک ساتنا و یا پایا و غیره بانک مرکزی جمهوری اسلامی ثبت کنند. از آنجایی برای هر شماره حساب تعریف شده در سیستم بانک مرکزی، تنها یک شماره شبا وجود دارد، بکارگیری شماره شبا در نقل و انتقالات میان بانکی موجب کاهش بروز هرگونه خطا در حساب مقصد می‌شود. برای دریافت شماره شبا بانک ملت، روش های مختلفی از جمله مراجعه حضوری به بانک و یا خودپرداز وجود دارد ولی یکی از ساده ترین روش‌‌ها، دریافت اینترنتی شماره شبا بانک ملت است. زرین پال علاوه بر ارائه سریع و امن، سرویس ها و خدمات متنوعی را نیز ارائه می دهد که یکی از آنها دریاقت شماره شبا است.برای اینکار ابتدا وارد صفحه زیر شده :

سپس بانک ملت را انتخاب کنید:

در صفحه نشان داده شده، روی گزینه دریافت شماره شبا کلیک کنید:

برای دریافت شماره شبا مربوط به یکی از شماره حساب‌های متعلق به بانک ملت، بعد از انتخاب گزینه «شماره حساب های متمرکز»، شماره حساب مورد نظر خود را به همراه کد امنیتی وارد کنید و بر روی دکمه ادامه کلیک کنید.

در مرحله تایید اطلاعات، بعد از چک کردن مشخصات نشان داده شده و در صورت تایید آنها، بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنید.

شماره شبا در این مرحله به شما نشان داده می‌شود.

توجه داشته باشید در صورتی که تمایل به دریافت شماره شبا متعلق به قراردادهای تسهیلات را دارید، در ابتدا گزینه «قراردادهای تسهیلات» را انتخاب کنید و سپس طبق مراحل گفته شده، شماره شبا مورد نظر خود را دریافت کنید.

شماره شبا بانک ملت چیست؟

منظور از شماره شبا بانک ملت، شماره شبای متعلق به کلیه حساب‌های قرض الحسنه، جاری و غیره این بانک می باشد. لازم به ذکر است علاوه بر حساب‌های بانکی، برای کلیه قراردادهای تسهیلاتی این بانک نیز شماره شبا مستقل صادر می‌شود تا عملیات واریز و انتقال وجه با سهولت بیشتری انجام شود.

استفاده از شماره شبا بانک ملت، همچنین امکان انجام کلیه عملیات‌های انتقال وجه در بستر و و غیره و هم چنین تراکنش‌های بین المللی را نیز برای مشتریان این بانک فراهم می‌سازد

در نظر داشته باشید برای امور تراکنشی و نقل و انتقالات بانکی می‌توانید شماره شبا خود را با اطمینان در اختیار دیگران قرار دهید و از نگرانی از بابت مسائل امنیتی در این باره وجود ندارد.

تبدیل شماره حساب به شبا و بالعکس بانک ملت | تبدیل شماره کارت به شماره شبا رایگان | دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق تلفن گویا

شماره شبا بانک ملت چند رقمی است؟

شماره شبا بانک ملت، یک شماره ۲۴ رقمی یکتاست که به هر کدام از حساب‌های بانکی و یا قراردادهای تسهیلاتی بانک ملت، اختصاص داده می‌شود. این شماره از سال ۱۳۸۸ طبق  استاندارد ISO 13616 طراحی و اجرا شده است و همان طور که از اسم آن مشخص است (شناسه حساب بانکی ایران) هدف آن یکپارچه سازی کلیه شماره‌ حساب‌ها و قراردادهای کشور است.

شاید تعداد رقم‌های بالای شماره شبا بانک ملت در ابتدا کمی زیاد و گیج کننده به نظر برسد ولی نگاهی به ساختار شماره شبا آن می‌تواند به درک بهتر آن کمک کند:

کد کشور: IR  که نشان دهنده کد کشور صادر کننده شماره شبا است.

ارقام کنترلی: ارقام کنترلی کد شبا با توجه به الگوریتم های اعتبار سنجی در ساختار قرار می‌گیرند و به نحوی صادر می‌شوند که جمع اعداد و ارقام  و کد درج شده در شماره شبا (بعد از تبدیل شدن به اعداد قراردادی) بر عدد خاصی بخش پذیر باشد.

کد مربوط به هر بانک: در این قسمت کد قراردادی مربوط به هر بانک در شماره شبا قرار می‌گیرد. کد مربوط به شماره شبا بانک ملت، عدد ۰۱۲ است.

کد مربوط به شماره حساب: ارقام مربوط به شماره حساب به صورت ۱۸ کاراکتری در این قسمت قرار داده می‌شود.

بنابراین می‌توان گفت شماره شبا بانک ملت، همیشه به صورت IRXX012 شروع شده و با درج اطلاعات شماره حساب تمام می‌شوند.

شماره شبا بانک ملت از طریق پیامک و کد بانک

یکی دیگر از روش‌های دریافت شماره شبا بانک ملت، استفاده از پیامک است. برای این کار  کافیست شماره حساب خود را به شماره 30003305 ارسال کنید تا شماره شبا برای شما ارسال شود.

شماره شبا بانک ملت از طریق کد بانک (USSD)

استفاده از کد بانک ملت (#712*) نیز یکی دیگر از روش های دریافت شماره شبا بانک ملت می‌باشد. برای این  منظور شما نیاز به داشتن کارت بانکی ۱۶ رقمی بانک ملت و رمز اینترنتی آن دارید.

مراحل دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق کد بانک  (#712*)

مرحله اول: فعالسازی

  1. کد اختصاصی #712* را شماره گیری کنید
  2.  گزینه شماره 4(تنظیمات) را انتخاب کنید
  3. گزینه 3 (ثبت کارت) را انتخاب کنید
  4. شماره کارت را وارد کنید

مرحله دوم:

۱. از منوی اصلی گزینه ۱ (کد بانک ملت) را انتخاب کنید

۲. گزینه شماره ۵ (دریافت کد شبا) را انتخاب کنید

۳. شماره حساب خود را وارد نمایید.

شماره شبا بانک ملت با شماره حساب

با استفاده از شماره حساب بانکی بانک ملت، به راحتی می‌توانید شماره شبا متعلق به آن را دریافت کنید. برای این کار دو راه ساده وجود دارد:

۱دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق وب‌سایت بانک ملت:

برای این کار باید ابتدا وارد این صفحه شده، و گزینه بانک ملت را انتخاب کنید. سپس روی دکمه «دریافت شماره شبا» کلیک کنید. در صفحه ای که به شما نشان داده می‌شود، گزینه «شماره حساب های متمرکز» را انتخاب کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. در مرحله بعد، اطلاعات نشان داده شده را تایید کرده و شماره شبا خود را دریافت کنید.

۲دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق کد بانک:

با وارد نمودن شماره حساب بانکی خود از طریق کد USSD بانک ملت #712*، می‌توانید شماره شبا خود را به سادگی دریافت کنید. مراحل فعالسازی و شماره گزینه‌های که باید انتخاب نمایید در قسمت قبل به طور مفصل توضیح داده شده است.

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک ملت

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک ملت با توجه به سرویس انتخاب شده برای انتقال حواله بانکی یا وجه (ساتنا یا پایا) متفاوت است.

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک ملت با استفاده از ساتنا

مراجعه حضوری به کلیه شعب بانک ملت، بدون محدودیت

سقف ۵۰ میلیون تومان برای انتقال وجه با اینترنت بانک بانک ملت و همراه بانک و کد بانک

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک ملت با استفاده از پایا

مراجعه حضوری به کلیه شعب بانک ملت، بدون محدودیت

سقف ۶۰ میلیون تومان برای انتقال وجه با اینترنت بانک  (در چهار تراکنش ۱۵ میلیون تومانی)

آموزش شناسایی درگاه پرداخت زرین‌پال و اتصال آن به پرونده مالیاتی

راهنمای تصویری تهیه و فعال‌سازی بسته «شروع زرین»

مرور گزارش نشریه عصر تراکنش در بررسی آینده زرین‌کارت: زرین‌کارت به دنبال خلق ارزش جدید برای کاربران

چرا عدم بازگشت خودکار وجه تراکنش‌های اعتبارسنجی نشده به نفع پذیرنده‌ها است؟

سامانه ساتنا چیست؟ و سقف انتقال ساتنا چقدر است؟

سامانه پایا چیست؟کارمزد و سقف انتقال وجه پایا چقدر است؟

چک صیادی چیست؟ چگونه می‌توان آن را دریافت کرد؟