علمی و پزشکی

کارمند روسی شرکت تسلا را نجات داد

در اوایل این هفته ، FBI یک جوان 27 ساله روسی را دستگیر کرد که گفته می شود سعی کرده از او استفاده کند. کفاره برنامه: حمله به یک شرکت فناوری در ایالات متحده آمریکا. طبق اطلاعاتی که FBI به کاربران داده است ، این شرکت تسلا بود. در بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده آمده است که ایگور ایگوروویچ کرچکو 27 ساله در ماه جولای به ایالات متحده رسیده بود و با یک کارمند روسی در تسلا در تماس بود.

این کارمند که ویزای آمریکا نداشت ، در کارخانه Tesla Gigafactory در نوادا کار می کرد. پس از این جلسه ، کریچکو خواستار معامله شد. وی در ازای آلوده کردن سیستم های رایانه ای تسلا به باج افزار موجود ، یک میلیون دلار به این کارمند پیشنهاد داد.

هدف اصلی Krychko استخراج کلیه اطلاعات از تسلا اطلاعات ، ارائه کلیه اطلاعات بدست آمده در اختیار کاربران فضای مجازی در صورت عدم پرداخت مبلغ درخواستی از شرکت بود. این شرکت با FBI تماس گرفت. پس از این مشکلات ، FBI موفق شد کریچکو را که قصد ترک ایالات متحده را داشت دستگیر کند.

حمله سایبری به تسلا

شیوع اخاذی شرکتی در ایالات متحده

ماموران اف بی آی گفتند كه كریشكو قبلاً به شركت های مختلف حمله كرده بود اما اسامی آنها را اعلام نكرد. طبق FBI ، شرکت دیگری که مورد حمله قرار گرفت به همین ترتیب 4.5 میلیون دلار برای گرفتن رضایت کریشکو کلاهبردار روسی پرداخت کرد. اگر تسلان کارگر روسی اطلاعات لازم را به این شرکت ارائه نمی داد ، سرنوشت مشابهی برای قدرت جهانی وسایل نقلیه الکتریکی رقم می خورد.

حملات سایبری با استفاده از نرم افزارهای جاسوسی در ایالات متحده معمول است ، زیرا شرکت هایی مانند کارناوال و گارمین اوایل ماه جاری تجربه داشتند. تراولکس همچنین 2.3 میلیون دلار به هکرها پرداخت کرد تا از درز اطلاعات آنها جلوگیری کند. طبق اعلام اف بی آی ، مناطقی مانند آتلانتا ، بالتیمور و نیواورلئان بیشترین حملات سایبری را در زمان های اخیر داشته اند.

2323