کشف عملکرد متفاوت مغز افراد مبتلا به میگرن با کمک ترن هوایی!

طبق گزارش شفاف ، ScienceAlert نقل قول می کندافرادی که از حملات میگرن رنج می برند بیشتر از سایرین به دلیل حرکت و سرگیجه حتی در قطار مجازی دچار حالت تهوع می شوند. در فعالیت عصبی این افراد نیز تفاوت هایی وجود داشت.

اگرچه پیوند بین حالت تهوع و حالت تهوع ناشی از سردرد از مدت ها پیش مشخص شده است ، این رویکرد جدید می تواند تصویربرداری دقیق مغز (fMRI) از مغز را هنگام تجربه این احساسات ثبت کند.

آرن می ، متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه هامبورگ در آلمان می گوید: “افراد مبتلا به میگرن اغلب هنگام بروز علائم میگرن از سرگیجه و مشکلات تعادل شکایت می کنند.”

با مدل سازی هواپیما ، متوجه شدیم که این مشکلات نه تنها به دلیل علائم میگرن ، بلکه به دلیل تغییرات در قسمت های مختلف مغز ایجاد شده است. بخش تشخیص با هدف قرار دادن این قسمت های مغز می توانید به شما در درک بهتر میگرن کمک کنید و درمان بهتری برای آنها پیدا کنید.

مین و همکارانش از این آزمایش با 20 نفر مبتلا به میگرن و 20 فرد سالم استفاده کردند.

این افراد همراه با اسکن مغز ، تصاویری از قطار هوایی با صدا را شنیدند.

هیچ یک از شرکت کنندگان حمله میگرن را تجربه نکردند ، اما 65٪ مبتلایان به میگرن حالت تهوع را گزارش کردند. این آمار در گروه کنترل 30 درصد بود. در افراد مبتلا به میگرن حالت تهوع طولانی تر و شدیدتر احساس می شد.

محققان با بررسی اسکن های MRI متوجه افزایش فعالیت در پنج قسمت از مغز در افراد مبتلا به میگرن شدند. دو مورد از این پنج حوزه وظیفه پردازش بصری را بر عهده داشتند.

تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی است ، اما مقایسه مغز افراد مبتلا به میگرن با افراد سالم که علائم مرتبط با حمله میگرن را تجربه می کنند ممکن است برای دانشمندان مفید باشد.

پانزده درصد جمعیت جهان ، بیش از یک میلیارد نفر ، از میگرن رنج می برند ، یافتن علت این سردرد و یافتن درمانی برای آن می تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد.

خروج از نسخه موبایل