گلایه مندی مردم از مدیریت شرکت توزیع برق استان/چرا کسی صدای ما را نمی‌شنود

آفتاب‌‌نیوز :

قطعی مکرر برق و گرمای شدید، مردم خوزستان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. شرایط بد اقتصادی و نگرانی‌های ناشی از سوختن احتمالی لوازم برقی و بخصوص سرمایشی بر دلهره و دغدغه‌های شبانه روزی مردم افزوده است. به گونه‌ای که با هر قطع و وصل شدن برق مردم نگرانند که نکند کولر یا یخچال آن‌ها بسوزد. 

خانواده‌های دارای بیمار و قشر فقیری که هنوز از پنکه و کولر‌های آبی برای خنک کردن خانه خود استفاده می‌کنند، به مراتب شرایطی بدتر از مابقی مردم استان دارند.

در این میان و در شرایطی که هر لحظه بر اوج گیری گرما افزوده می‌شود، برخی از اهالی خوزستان از شهر‌های مختلف آن طی تماس‌های مکرر، ضمن گلایه‌مندی از مدیریت شرکت توزیع برق استان به ایلنا گفتند: چرا مسئولان و متولیان وزارت نیرو شرایط مردم خوزستان را نادیده می‌گیرند، چه گناهی کرده‌ایم که در اوج گرما و در بدترین شرایط آب و هوایی باید با قطع مکرر برق مواجه شویم. آسایش از ما سلب شده است و صدای ما را کسی نمی‌شنود. 

آن‌ها افزودند: وقتی با هزار بدبختی و نداری و در یک چشم بر هم زدن لوازم خانه مان می‌سوزند و توان خرید و تعمیر آن‌ها را نداریم، به کجا و چه کسی باید مراجعه کنیم؟

یک شهروند اهوازی به ایلنا گفت: زندگی ما بسته به برق است و اگر برق نباشد کل کار و زندگی ما فلج می‌شود. آیا مدیران شرکت توزیع برق می‌دانند قطع مکرر برق، ضعف ولتاژ، نوسانات شبانه روزی برای یک خانواده که بیمار دارد چه وضعیتی را به بار می‌آورد؟

این بانوی اهوازی ساکن پاداد ضمن تایید گفته‌های برخی از اهالی شهرک حفاری، آغاجاری، فاز یک و دو پادادشهر و کیانشهر ادامه داد: این شرایط فقط شامل منطقه پاداد نمی‌شود و مردم به شدت نگران تداوم این وضع زجرآور هستند. امیدواریم مسئولان هر چه سریع‌تر برای اصلاح این شرایط اقدامی عاجل انجام دهند. 

یک شهروند آبادانی نیز به ایلنا گفت: در آبادان اگر برای پنج دقیقه برق قطع شود باید فاتحه خودت را بخوانی، هربار که با نوسان برق مواجه می‌شویم فقط دعا می‌کنیم کولر و یخچال خانه آسیب ندیده باشند. 

یک خانواده از اهالی شهرستان امیدیه نیز طی تماس‌های مکرر افزوند: در امیدیه قطع و وصل برق با توجه به گرمای هوا و شدت شرجی به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. هرچقدر هم که اعتراض می‌کنیم کسی پاسخگو نیست.

گفتنی است این شرایط در تمامی شهر‌ها و مناطق روستایی استان خوزستان گزارش شده و عمده مشکل تکراری که باعث گلایه مندی بسیاری از مردم طی تماس‌ها عنوان شده، عدم پاسخگویی ادارات شهرستان به تماس‌های مردمی است. 

در ادامه سید محسن موسوی زاده، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس به ایلنا گفت: اینکه تا کی مشکلات برقی در مناطق مختلف استان ادامه دار خواهد بود را باید از مسئولان برق پرسید، نمونه همین تماس‌هایی که با شما در خصوص افت ولتاژ و قطعی برق گرفته می‌شود با ما نیز از مناطق مختلف گرفته می‌شود و بر حسب وظیفه به متولیان شرکت توزیع برق مرتبا تذکر می‌دهیم.

وی افزود: در هفته‌های گذشته به دلیل فشار بار مصرفی سه فاز از نیروگاه برق رامین از مدار خارج شد که نبود همین سه فاز بدون شک مشکلات بسیاری را برای شبکه توزیع ایجاد کرد.

موسوی زاده ادامه داد: با توجه به فصل گرما محدودیت‌های فراوانی در مصرف برق برای صنایع خوزستان ایجاد شده تا بتوان از این پیک پرمصرف عبور کرد.

وی در خصوص آسیب‌های مالی که در جریان این کمبود ولتاژ و قطع مکرر برق برخی از مردم متحمل شده اند نیز گفت: مردم باید از طریق مجرای قانونی پیگیر خسارت‌های وارد شده باشند که در این مورد قانونگذار پاسخگوی آن‌ها خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل