گیتارهای کلاسیک یاماها مدل یاماها C40 و یاماها C70

گیتارهای یاماها یکی از برترین برندهای گیتار موجود در بازار به شمار می‌روند و بسیاری از نوازندگان شروع آموزش خود را با همین گیتارهای سری c آغاز کرده‌اند بخصوص درمیان گیتارهای کلاسیک یاماها، می‌توان دو مدل یاماها C40 و یاماها C70 را بعنوان پرفروش‌ترین مدل‌های این برند در بازار دانست.

گیتار

علت محبوبیت و پرفروش بودن این گیتارها، قیمت مناسب، کیفیت ساخت عالی و صدای گیرا است. در این مقاله قصد داریم به بررسی مشخصات گیتارهای کلاسیک برند یاماها بخصوص دو مدل پرطرفدار نام برده و به مقایسه آنها بپردازیم.

گیتارهای کلاسیک یک ساز آکوستیک چوبی با 6 سیم پلیمری (مثل نایلون) است که روی 3 تای آن یک سیم فلزی ظریف مثل فنر پیچانده‌اند که برای نت‌های بم استفاده می‌شود و این گیتار برای تک نوازی بسیار مناسب است و هم در موسیقی کلاسیک هم در موسیقی پاپ کاربرد دارد و با آن می‌توان چند نت را همزمان اجرا کرد.

علت محبوبیت گیتارهای کلاسیک یاماها

گیتارهای یاماها با دارا بودن کیفیت و طراحی مناسب درمیان برترین گیتارهای موجود در بازار هم ازلحاظ کیفیت و هم ازلحاظ کاربرد محسوب می‌شوند. سایر دلایل محبوبیت گیتارهای یاماها عبارتند از:

مشخصات گیتارهای کلاسیک یاماها

گیتارهای کلاسیک برند یاماها ویژگی‌های مشابهی دارند. مثلا معمولا صفحه رویی از جنس صنوبر ساخته شده است. دارای جنس دسته ناتو و جنس صفحات پشتی و کناری مرانتی هستند.

در ادامه این مقاله به بررسی تخصصی دو مدل پرطرفدار گیتارهای کلاسیک یاماها یعنی مدل C40 و مدل C70 می‌پردازیم. این دو مدل به دلیل کیفیت و قیمت مناسب موردتوجه بسیاری از علاقمندان به این ساز بخصوص برای افرادی که تازه یادگیری و نواختن با گیتار را شروع می‌کنند، محسوب می‌شود. مدل C40 پرفروش‌ترین گیتار جهان و مدل C70 از پرفروش‌ترین گیتارها و بهترین گیتار کلاس C یاماها به شمار می‌رود.

مشخصات گیتارهای کلاسیک یاماها مدل C40

خرید این گیتار به هرکسی که قصد یادگیری گیتار را دارد، توصیه می‌شود. به عبارتی، یکی از مدل‌های به صرفه برای افراد تازه کار در حوزه نوازندگی گیتار است. یاماها در ساخت این مدل، هم به کیفیت و هم به پایین نگه داشتن قیمت توجه کرده است.

بسیاری از رقیب‌های این گیتار از مواد اولیه‌ی با کیفیتی همچون گیتار c40 ساخته نشده‌اند و همچنین ساخته شدن این گیتار توسط سازندگان با تجربه‌ی اندونزی باعث تضمین کیفیت این ساز می‌شود.

مهمترین مشخصات این گیتار عبارتند از:

اصول نوازندگی با گیتار را براحتی به کمک گیتارهای کلاسیک یاماها می‌آموزید و قیمت پایین آن به همین منظور درنظر گرفته شده است البته این موضوع را در نظر بگیرید که این گیتار برای افراد مبتدی درست شده و سیم اولیه آن‌ها کیفیت معمولی دارد که برای افراد مبتدی بسیار مناسب است اما اگر می‌خواهید سیم گیتار با کیفیت تری روی گیتار خود داشته باشید می‌توانید سیم آن را تعویض کنید.

 مشخصات گیتار کلاسیک یاماها مدل C70

این نیز یکی از مدل‌های پرفروش گیتارهای گلاسیک یاماها با قیمت مناسب و درعین حال کیفیت و صدای فوق العاده است.

مشخصات ظاهری و نحوه طراحی قسمت‌های مختلف گیتارهای یاماها مدل C70 عبارتند از:

بطورکلی، کیفیت ساخت و کارکرد این گیتار اصلا قابل مقایسه با قیمت این گیتارهای کلاسیک یاماها نیست. اگر بدنبال یادگیری گیتار هستید و می‌خواهید گیتاری را خریداری کنید که تا سالیان سال به عنوان یک گیتار خوب قابل استفاده باشد، خرید این گیتار را به شما توصیه می‌کنیم و افراد مبتدی با خرید این گیتار تا سال‌ها نیاز به گیتار دیگری ندارند.

 مقایسه مدل های C40 و C70

با مشاهده مشخصات گیتارهای کلاسیک یاماها مدل‌های C40 و C70 متوجه می‌شوید که مدل C70 امتیازاتی ازلحاظ طراحی و کیفیت نسبت به C40 دارد که عبارتند از:

هردوی این گیتارها، پرفروش و باکیفیت هستند. بطورکلی، اگر بدنبال گیتاری مقرون به صرفه و درعین حال با کیفیت ایده آل هستید، خرید C40 را به شما توصیه می‌کنیم، گیتار c40 تمام استانداردهای ساخت گیتار را دارد ولی انتظار یک گیتار کاملا حرفه‌ای را از آن نداشته باشید، با توجه به قیمتش از رقبای خود کیفیت خیلی بهتری دارد.

اما اگر هزینه بیشتری را می‌توانید برای یادگیری و نوازندگی با گیتار بپردازید و دنبال گیتاری باکیفیت و ماندگار هستید، توصیه می‌کنیم گیتار C70 را خریداری کنید.

خروج از نسخه موبایل