۲۲۰۰ شرکت تولید تجهیزات پزشکی در کشور / تامین ۴۰ درصد نیاز بازار با تولید داخل

تجهیزات | تجهیزات پزشکی | تولید داخل

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه قوانین سازمان غذا و داروی ایران در حوزه تجهیزات پزشکی مشابه قوانین CE در تجهیزات پزشکی است، گفت: تجهیزات تولیدی در ایران به لحاظ قیمت و کیفیت از بسیاری از کشورهای منطقه دیگر جلوتر است.

به گزارش اینترنشنال نیوز، دکتر سعیدرضا شاهمرادی گفت: ۲۲۰۰ شرکت تولیدی تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد که ۴۰ درصد نیاز کشور در این حوزه در داخل تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای صادرات تجهیزات پزشکی سختی ثبت گواهی به اندازه دارو نیست، اظهار کرد: برای صادرات تجهیزات پزشکی معمولاً با اخذ CE کالا در کشورها قابل قبول است.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: ما در سازمان غذا و داروی ایران برای صدور تاییدیه کیفی تجهیزات پزشکی سخت‌گیری زیادی داریم و قوانین‌مان نیز شبیه CE است؛ از کشورهایی مانند ارمنستان می‌خواهیم که تاییدیه وزارت بهداشت ایران برای تجهیزات پزشکی به عنوان مدرک قابل قبول باشد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی با اشاره به اینکه تجهیزات پزشکی مورد استفاده در بیمارستان‌های ایران به لحاظ قیمت و کیفیت از کشورهای دیگر بسیار پیشتازتر است، از صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی استقبال کرد.

انتهای پیام