۲۲۱ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان شمالی پرداخت شد

اینترنشنال نیوز/خراسان شمالی مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی از واریز ۲۲۱ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خبر داد.

مجید قهرمانلو در گفت‌وگو با خبرنگار اینترنشنال نیوز اظهار کرد: عوارض ارزش افزوده وصولی سهم مناطق مختلف استان برای توسعه عمران و آبادانی تخصیص یافت و ۲۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده در ۱۰ ماهه امسال به حساب دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و مناطق امور عشایری استان واریز شد.

وی ادامه داد: از این میزان مالیات پرداختی، ۱۲۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری‌ها، ۸۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به حساب دهیاری‌ها، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مناطق بدون دهیاری و برای امور عشاری نیز سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان واریز شد.

وی بیان کرد: میزان مالیات بر ارزش افزوده پرداختی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در مدت مشابه پارسال ۱۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که رشد ۷۶ درصدی داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی با بیان اینکه مالیات شامل مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده است، گفت: در مالیات‌های مستقیم، مالیات صرفاً به حساب خزانه واریز می‌شود؛ اما در مالیات‌های بر ارزش افزوده، مالیات وصول‌شده بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری تقسیم می‌شود.

وی بیان کرد: مالیات نوعی هزینه‌های اجتماعی است که مطابق قانون، مردم باید به دولت بپردازند تا دولت توانایی تامین مخارج عمومی جامعه و جایگزینی این امکانات و منابع را به‌دست آورد.

قهرمانلو ادامه داد: در درآمدهای مالیاتی استان، ۵۰ درصد از این درآمدهای وصولی مربوط به شرکت آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، پتروشیمی بجنورد، لوله‌گستر اسفراین و… است که نقش به‌سزایی در کسب مالیات و در نهایت توسعه استان ایفا می کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اتصال سامانه‌های اطلاعاتی سایر دستگاه‌های اجرایی به سامانه‌های امور مالی استان، تمام مالیات‌ها نسبت به سال‌های گذشته به‌روزتر پرداخت می‌شود و این مهم موجب شناسایی مودیان جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی در استان شده است.

به گفته او، خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت از نظر شاخص‌های درآمد و هزینه جزو استان‌های آخر در کشور است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل