۲۵ درصد مردم قزوین پای صندوق های رای حاضر شده اند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد مهدی اعلایی در حاشیه بازدید ستاد انتخابات استان قزوین که ظهر جمعه انجام شد اظهار کرد: با توجه به آمارها نسبت به دور اول انتخابات با افزایش مشارکت روبرو هستیم و امیدواریم که تا پایان روز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق های اخذ رای باشیم.

استاندار قزوین ادامه داد: در حال حاضر فضای رقابتی استان دوقطبی شده است، فضای رقابتی انتخابات تنگاتنگ شده و امروز شاهد رقابت بین دو جریان سیاسی مهم هستیم و طبیعی است که در این دور رقابت‌ها مشارکت بیشتری نسبت به دور اول صورت گیرد.

وی بیان کرد: میزان مشارکت شهروندان قزوینی تا ساعت ۱۵ قریب به ۲۵ درصد بوده است، مردم رکن اصلی این نظام هستند و انقلاب اسلامی با اراده مردم شکل گرفته و با اراده مردم نیز تداوم پیدا می‌کند.

اعلایی خاطرنشان کرد: جریان‌های فکری و سیاسی مختلف با انتخاب مردم بر سر کار آمده اند و برای مدیریت کشور تلاش کرده و امروز نیز به اراده و خواست مردم، دولت جدیدی روی کار خواهد آمد.

این مسئول بیان کرد: تا پایان زمان اخذ رای چسزی برای کسی روشن نیست و کسی نمی‌تواند انتخابات را پیش بینی کند واین موضوع یک افتخار بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است و باید توجه کنی این اتفاق در کشوری رقم می خورد که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مردم و انتخابات نقشی در سرنوشت کشور نداشتند.

استاندار قزوین تبیین کرد: انتخابات یک فرآیند مردمی است و برگزارکنندگان آن خود مردم هستند و افرادی که در هیئت‌های اجرایی حضور دارند، افرادی امین با سلایق و خط فکری متفاوت هستند و هیچ گونه رفتار شخصی براساس سلیقه شخصی از سوی آنها صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: حساسیت در انتخابات امروز بسیار بالا است و حضور خود نمایندگان کاندیدها پای صندوق رای برای پیشگیری از تخلف پیشبینی شده و تخلفات سر صندوق‌ها به ناظرین گزارش داده می شود ضمن اینکه دستگاه قضا نسبت به این موضوع حساسیت دارد.

استاندار قزوین در خاتمه گفت: مردم صاحبان انتخابات هستند و ایشان می‌توانند در این امر نظارت داشته باشند و موارد مربوط به تخلفات را به ناظرین پای صندوق های رأی گزارش دهند، تمامی انتخابات های کشور ما خدشه ناپذیر هستند و متولیان برگزاری انتخابات از هیچ تلاشی برای صیانت از رأی مردم کوتاه نمی‌آیند.

خروج از نسخه موبایل