۳ هزار میلیارد تومان برای کشاورزی اصفهان پیش‌بینی شد

اینترنشنال نیوز/ اصفهان: وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر رئیس جمهور به حوزه کشاورزی، پیشنهاد 3200 میلیارد تومان اعتبار مطرح شد و تلاش شد تا نیازها و مطالبات استان اصفهان در بخش های مختلف دیده شود.

سید جواد ساداتی نژاد امروز (چهارشنبه 25 خرداد) در حاشیه سفر به کاشان اظهار داشت: امیدواریم با اعتبارات در نظر گرفته شده ارتقای بر اساس الگوی کشت و گیاهان کم آب در استان صورت گیرد. استان اصفهان یکی از قطب های دامپروری و تولید غذا در کشور است و در این راستا تسهیلات و تمهیداتی در زمینه حمایت از دام اندیشیده شده است تا این منطقه با کاهش مشکلات خود با نشاط حرکت کند.

او اضافه کرد: در این سفر در حوزه کشاورزی پیشنهادی بالغ بر 3200 میلیارد تومان اعتبار مطرح شده و همه چیز به عنوان نیاز و خواسته استان اصفهان در بخش های مختلف از جمله آبیاری نوین، انتقال آب، استخرهای ذخیره آب، باغات تلاش شده است. و نوسازی آنها، تأسیسات برای توسعه گلخانه ها به ویژه در شرق استان، آبخیزداری و تقویت سفره های زیرزمینی منطقه با توجه به شرایط منابع آبی استان، الگوی کشت، حمایت از عشایر استان برای تأمین آب، برق، احداث جاده بین مزارع و … در بخش های کارشناسی در نظر گرفته شده است قرار می گیرد.

ساداتی نژاد در پاسخ به سوالی درباره موضع ایران در قبال امنیت غذایی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده برای سال 1401 طبق قانون وزارت جهاد قرار است تا پایان شهریورماه الگوی کشت را به روز کرده و بر اساس شرایط جهانی اعلام کند و به صورت گسترده آغاز شود. پیش بینی می شود با کمک کشاورزان سطح عرضه غلات در کشور را تا 30 درصد افزایش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در مدل کشت ذکر شده به سمت حمایت از تولید داخلی، کشت محصولات اساسی و غلات و کالاهای اساسی حرکت خواهیم کرد و همچنین پیش بینی می شود جهت گیری از گیاهان آبزی به گیاهان کم آبزی تغییر یابد.

به گزارش اینترنشنال نیوز، ساداتی نژاد در خصوص شرایط تامین کالاهای اساسی گفت: بیش از 4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور داریم که بخش زیادی از آن بر اساس قرارداد در راه است، یعنی از نظر تامین مشکلی نداریم و نهاده های دامی به کل کشور ارسال می شود. به صورت روزانه.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی نیازمند کمک و نزدیک شدن به تولید و مصرف کننده هستیم، تصریح کرد: ما در شرایط دموکراتیزه شدن یارانه ها هستیم و در این مسیر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باید حمایت کنند زیرا اگر تولید آسیب ببیند، مصرف کننده محصول را ندارد.

ساداتی نژاد ادامه داد: تاریخ نشان داده است که مردم کمک کرده اند و امنیت غذایی را حفظ کرده اند و تولیدکنندگان نیز تولید خوبی را حفظ کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت های واردات برنج برداشته شده و تمهیدات خوبی برای تامین کالاهای اساسی در کشور فراهم شده است.

انتهای پیام:

خروج از نسخه موبایل